Gör som 12 899 andra, få SEO-tips varje månad
×
Sökmotorkonsult.se

För lite text på sidan – SEO Verktyget

Hej, i analysresultatet jag får står att det är för lite text på sidan. Jag använder wordpress och i princip all text är ju i form av posts. Räknas inte det med (i analys och när sökmotorn gör bedömning)?

/Carl

Det är viktigt att känna till när du använder SEO-verktyget att det mäter just den sida du tittar på, inte siten. Google tycker att det är viktigt med mycket innehåll generellt på en site men det är också viktigt med text på just den sida som ska nå resultat. Dina poster har betydelse för Google men du kan ändå tjäna på att ha mer content på sidan du vill komma framåt med.

/Magnus

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

74722-metro-tunnel-blurred-motion

4 tips som förbättrar din sajts hastighet

Anledningen till att optimera din sajts hastighet är att det kan påverka din konverteringsgrad positivt. Vi ger dig 4 praktiska tips till hur du får en snabbare sajt.

responsiv design Pineberry

Mobilanpassning blir en rankingfaktor

Google har gått ut med att den 21 april så kommer mobilanpassning bli en viktig rankingfaktor i det mobila sökresultatet. Vi går igenom varför detta är viktigt, vilka lösningar som finns och hur du kan mäta resultatet.

scrapat innehåll

Länkar från scrapat innehåll

Google har under en längre period nedvärderat webbplatser som ”scrapar” (samlar ner) innehåll och återpublicerar det på sin egen webbplats. Då jag den senaste tiden sett allt fler exempel på webbplatser med ”scrapat” innehåll som länkar till webbplatser i Sverige […]

adwords konkurrenter

Budstrategin för att toppa konkurrenterna

Konkurrensen ökar varje dag i sökresultaten för många Google Adwords-annonsörer. Ju fler annonsörer som krigar om en förstaposition desto svårare kan det bli att hamna över konkurrenterna. Google har därför lanserat en budstrategi där du kan välja ut specifika konkurrenter som du vill synas över.

SEO-snack

SEO-SNACK 26 februari 2015

2015 års första SEO-snack hålls den 26 februari och som vanligt ses vi på Sue Ellen. Alla som har ett intresse för marknadsföring online är välkomna, nybörjare som erfarna proffs, SEO eller SEM spelar ingen roll. Vi ses!