Sökmotorkonsult.se

För lite text på sidan – SEO Verktyget

Hej, i analysresultatet jag får står att det är för lite text på sidan. Jag använder wordpress och i princip all text är ju i form av posts. Räknas inte det med (i analys och när sökmotorn gör bedömning)?

/Carl

Det är viktigt att känna till när du använder SEO-verktyget att det mäter just den sida du tittar på, inte siten. Google tycker att det är viktigt med mycket innehåll generellt på en site men det är också viktigt med text på just den sida som ska nå resultat. Dina poster har betydelse för Google men du kan ändå tjäna på att ha mer content på sidan du vill komma framåt med.

/Magnus

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

google-logo-on-enter-key-concepts-of-popular-search-engine

Två nyheter i sökresultatet med syfte att behålla besökaren

Google fyller konstant på med nya tillägg i sökresultatet, och vi har kommit en lång väg från ett ”klassiskt” sökresultat med endast en länk och lite tillhörande text på väldigt kort tid. Det jag kommer ta upp idag handlar dels […]

förbättrad-ehandel

Förbättrad e-handel (enhanced ecommerce) i Google analytics

Google analytics har tagit ett steg till i utvecklingen av sin e-handelsspårning och tagit fram förbättrad e-handel (enhanced ecommerce). Denna utveckling gör det möjligt att få bättre insikter i kundernas köpprocess och produkternas konverteringsgrad i olika steg. Google arbetar ständigt […]

Tomma Skyltar

Gratis klick med dynamiska webbplatslänkar

För annonsörer som inte utnyttjat möjligheten att använda sig av webbplatslänkar (sitelinks) i sina annonser lanserade Google i somras ett annonstillägg som skapar webbplatslänkar automatiskt åt dem. Dynamiska webbplatslänkar har släppts över hela världen och är alltså även tillgängligt i Sverige. Den 24:e juli […]

stetoskop på tangentborg

Två nyheter i Google webmaster tools

Under sommaren lanserad Google två nya funktioner i webmaster tools. I denna post kan du läsa mer om hur du kan använda dem. Testverktyg för robots.txt ”To crawl, or not to crawl, that is the robots.txt question.” Testverktyget för robots.txt […]

Uppgradera

Uppgraderade adresstillägg i Adwords med Google My Business

Google har uppdaterat adresstillägg (Location Extensions) i Adwords för att underlätta att hantera din företagsinformation och uppdateringen kommer att ske från och med nu i september. Med Google My Business kan du göra din företagsinformation synlig på Google Sök, Maps och Google+ för att kunderna ska […]