Sökmotorkonsult.se

Hur viktig är Title-taggen?

Palats

Hej,

Jag arbetar som marknadsförare online och håller precis på att sätta mig in i sökmotoroptimering. Jag har läst på många ställen att Meta-data inte spelar någon roll längre men det jag undrar över är Title, spelar Title någon roll för sökmotoroptimering?

/Anonym

Hej Anonym,

Title-taggen är den enskilt viktigaste faktorn på en sida. Naturligtvis finns det många andra faktorer också som i princip måste levas upp till för att det ska gå att få sökmotoroptimeringen att fungera. Du måste till exempel också ha sökordet i text någonstans på sidan. Om du är intresserad mer om att utforma Title så kan du läsa i vår nybörjarskola, det är ett bra ställe att börja för att reda ut sådana här frågetecken.

Magnus

2 kommentarer

  1. Bra artikel om title taggar. Tänkte kolla boardtests.com men får error 404. Har testat ett par andra sajter med samma resultat. Är det ”hur mår din site” funktionen som är tillfälligt ur funktion? Hälsningar Claes

    Kommentar av

    Claes

  2. Vi jobbar på att lösa problemet, Claes.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

google-logo-on-enter-key-concepts-of-popular-search-engine

Två nyheter i sökresultatet med syfte att behålla besökaren

Google fyller konstant på med nya tillägg i sökresultatet, och vi har kommit en lång väg från ett ”klassiskt” sökresultat med endast en länk och lite tillhörande text på väldigt kort tid. Det jag kommer ta upp idag handlar dels […]

förbättrad-ehandel

Förbättrad e-handel (enhanced ecommerce) i Google analytics

Google analytics har tagit ett steg till i utvecklingen av sin e-handelsspårning och tagit fram förbättrad e-handel (enhanced ecommerce). Denna utveckling gör det möjligt att få bättre insikter i kundernas köpprocess och produkternas konverteringsgrad i olika steg. Google arbetar ständigt […]

Tomma Skyltar

Gratis klick med dynamiska webbplatslänkar

För annonsörer som inte utnyttjat möjligheten att använda sig av webbplatslänkar (sitelinks) i sina annonser lanserade Google i somras ett annonstillägg som skapar webbplatslänkar automatiskt åt dem. Dynamiska webbplatslänkar har släppts över hela världen och är alltså även tillgängligt i Sverige. Den 24:e juli […]

stetoskop på tangentborg

Två nyheter i Google webmaster tools

Under sommaren lanserad Google två nya funktioner i webmaster tools. I denna post kan du läsa mer om hur du kan använda dem. Testverktyg för robots.txt ”To crawl, or not to crawl, that is the robots.txt question.” Testverktyget för robots.txt […]

Uppgradera

Uppgraderade adresstillägg i Adwords med Google My Business

Google har uppdaterat adresstillägg (Location Extensions) i Adwords för att underlätta att hantera din företagsinformation och uppdateringen kommer att ske från och med nu i september. Med Google My Business kan du göra din företagsinformation synlig på Google Sök, Maps och Google+ för att kunderna ska […]