Sökmotorkonsult.se

Hur viktig är Title-taggen?

Palats

Hej,

Jag arbetar som marknadsförare online och håller precis på att sätta mig in i sökmotoroptimering. Jag har läst på många ställen att Meta-data inte spelar någon roll längre men det jag undrar över är Title, spelar Title någon roll för sökmotoroptimering?

/Anonym

Hej Anonym,

Title-taggen är den enskilt viktigaste faktorn på en sida. Naturligtvis finns det många andra faktorer också som i princip måste levas upp till för att det ska gå att få sökmotoroptimeringen att fungera. Du måste till exempel också ha sökordet i text någonstans på sidan. Om du är intresserad mer om att utforma Title så kan du läsa i vår nybörjarskola, det är ett bra ställe att börja för att reda ut sådana här frågetecken.

Magnus

2 kommentarer

  1. Bra artikel om title taggar. Tänkte kolla boardtests.com men får error 404. Har testat ett par andra sajter med samma resultat. Är det ”hur mår din site” funktionen som är tillfälligt ur funktion? Hälsningar Claes

    Kommentar av

    Claes

  2. Vi jobbar på att lösa problemet, Claes.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

stetoskop på tangentborg

Två nyheter i Google webmaster tools

Under sommaren lanserad Google två nya funktioner i webmaster tools. I denna post kan du läsa mer om hur du kan använda dem. Testverktyg för robots.txt ”To crawl, or not to crawl, that is the robots.txt question.” Testverktyget för robots.txt […]

Uppgradera

Uppgraderade adresstillägg i Adwords med Google My Business

Google har uppdaterat adresstillägg (Location Extensions) i Adwords för att underlätta att hantera din företagsinformation och uppdateringen kommer att ske från och med nu i september. Med Google My Business kan du göra din företagsinformation synlig på Google Sök, Maps och Google+ för att kunderna ska […]

Unique selling point

Callout extensions lyfter ditt budskap i Adwords

Nyligen meddelade Google att de i veckan kommer att släppa callout extensions (länktexttillägg på svenska) för annonsörer över hela världen, något som kan ge dig möjligheten att sticka ut mer i sökresultaten. Dessa tillägg ger dig som annonsör möjligheten att inkludera […]

wooden-numbers-one-two-three

Hitta din mest lönsamma Adwords-position

Behöver du verkligen förstaplatsen för att tjäna mer pengar? Det är lätt att stirra sig blind och endast ha position nr 1 som målsättning vid Adwords-annonsering. Men ha i åtanke att högre positioner ofta är lika med dyrare positioner och […]

https och SEO

Byt inte till HTTPS av SEO-skäl

Tidigare i månaden publicerade Google en nyhet om att de kommer börja använda HTTPS (krypterade webbsidor) som en ny rankingsignal. Det har allt sedan dess diskuterats friskt i SEO-världen om det är värt att byta till HTTPS. Så länge ditt […]