Sökmotorkonsult.se

Hur viktig är Title-taggen?

Palats

Hej,

Jag arbetar som marknadsförare online och håller precis på att sätta mig in i sökmotoroptimering. Jag har läst på många ställen att Meta-data inte spelar någon roll längre men det jag undrar över är Title, spelar Title någon roll för sökmotoroptimering?

/Anonym

Hej Anonym,

Title-taggen är den enskilt viktigaste faktorn på en sida. Naturligtvis finns det många andra faktorer också som i princip måste levas upp till för att det ska gå att få sökmotoroptimeringen att fungera. Du måste till exempel också ha sökordet i text någonstans på sidan. Om du är intresserad mer om att utforma Title så kan du läsa i vår nybörjarskola, det är ett bra ställe att börja för att reda ut sådana här frågetecken.

Magnus

2 kommentarer

  1. Bra artikel om title taggar. Tänkte kolla boardtests.com men får error 404. Har testat ett par andra sajter med samma resultat. Är det ”hur mår din site” funktionen som är tillfälligt ur funktion? Hälsningar Claes

    Kommentar av

    Claes

  2. Vi jobbar på att lösa problemet, Claes.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Emeet 2014

Annonserar du på Google Shopping?

Igår hölls det sjätte Emeet-eventet i ordningen och för tredje året i rad gästade vi på Pineberry Emeet som partner. Vi startade dagen med att berätta om lönsamma möjligheter för e-handlare och under vår session ställde vi en fråga kring […]

Call Metrics Adwords

Call Metrics ger detaljerad samtalsstatistik

Call Metrics är nu tillgänglig i beta version i Sverige, vilket kan innebära att det snart blir tillgängligt för alla Adwords-annonsörer. Med Call Metrics får annonsören dynamiska telefonnummer från Google som sedan vidarekopplas till kundens eget nummer och gör det […]

snäll pingvin

En ny Pingvin

Efter över ett års väntan så kördes pingvinen till slut. Vi har dock inte sett mycket rörelse i det svenska sökresultatet såhär långt. Under helgen så har det spekulerats mycket i olika forum om att Google kört pingvinfiltret. Spekulationerna blev […]

Google Adwords inför ny policy

Google Adwords skärper sina regler för byråer

Google kommer i november skärpa sina regler för byråer som erbjuder hjälp med Adwords. Detta tycker vi på Pineberry är väldigt bra.  Att annonsera på Google Adwords är för många annonsörer väldigt lönsamt. Samtidigt är Adwords relativt komplext och många annonsörer […]

checklista

Checklista när du går över till responsiv design

Trafiken från mobila enheter fortsätter att öka. Idag är det många som går över till responsiv design från att ha tidigare haft en separat mobilsida. I denna post går jag igenom vad du behöver göra för att det ska bli […]