Gör som 12 899 andra, få SEO-tips varje månad
×
Sökmotorkonsult.se

Hur viktig är Title-taggen?

Palats

Hej,

Jag arbetar som marknadsförare online och håller precis på att sätta mig in i sökmotoroptimering. Jag har läst på många ställen att Meta-data inte spelar någon roll längre men det jag undrar över är Title, spelar Title någon roll för sökmotoroptimering?

/Anonym

Hej Anonym,

Title-taggen är den enskilt viktigaste faktorn på en sida. Naturligtvis finns det många andra faktorer också som i princip måste levas upp till för att det ska gå att få sökmotoroptimeringen att fungera. Du måste till exempel också ha sökordet i text någonstans på sidan. Om du är intresserad mer om att utforma Title så kan du läsa i vår nybörjarskola, det är ett bra ställe att börja för att reda ut sådana här frågetecken.

Magnus

2 kommentarer

  1. Bra artikel om title taggar. Tänkte kolla boardtests.com men får error 404. Har testat ett par andra sajter med samma resultat. Är det ”hur mår din site” funktionen som är tillfälligt ur funktion? Hälsningar Claes

    Kommentar av

    Claes

  2. Vi jobbar på att lösa problemet, Claes.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

adwords mobile app

Optimera Adwords i mobilen

Nu kan du optimera ditt Adwords-konto på promenaden, på bussen eller på tåget! Den officiella Google Adwords-appen lanserade för Android tidigare under månaden och en iPhone-version är på väg. Funktionaliteten är något begränsad men man kan justera budget och bud samt få en snabb överblick av resultaten.

650609-closeup-of-internet-url-address

SEO-tillägg till Google Chrome

Som sökmotorkonsult granskar man många sajter dagligen, och ofta olika delar på sajten ur ett SEO-perspektiv. För att underlätta detta arbete kan det vara skönt att ha lite hjälpmedel i form av bra tillägg till sin webbläsare. Eftersom jag tillsammans med […]

Sökpodden avsnitt 1

Sökpodden är här!

Det är med stor glädje som vi idag lanserar Sökpodden. I detta premiäravsnitt kan du lyssna på mig, Viktor Calmhede och Michael Berman prata om Googles kommande mobiluppdatering, om Apple kan utmana Google och till slut även lite om den kraftiga nedgången för linjär-tv.

call only campaigns

Nyhet: Call-only campaigns i Adwords

Med Call-only campaigns fokuserar du din annonsering på besökare i mobila enheter. Ser du samtal som en värdefull omvandling för verksamheten? Då rekommenderar vi dig att testa denna nya form av annonsering.

attributionsmodeller

Attributionsmodeller

Med Attributionsmodeller i Google Analytics får du en djupare förståelse för hur dina trafikkällor samspelar för att nå dina mål. Lär dig om modellerna här!