Sökpodden avsnitt 5

#5 abc.xyz

Så var det dags för Sökpodden avsnitt 5. I detta sensommaravsnitt pratar vi om Googles nya Alphabet, om du ska annonsera på konkurrenters varumärke samt så avslutar vi om Wikipedias tapp i Googletrafik. Du lyssnar väl?

SEO-snack

Årets tredje SEO-snack!

SMHI rapporterar: 20 grader och sol. Det verkar som att sommaren är här för att stanna i minst en vecka till. Det tackar vi för. Sommaren har varit något ostadig men förhoppningsvis har ni njutit av er semester. Oavsett vilket […]

Nya Guldläge på nätet har anlänt - Michael Wahlgren

Vem vill läsa en bok om SEO? – ny upplaga av Guldläge på nätet

Kan en bok om SEO verkligen sälja? var reaktionen när vi lanserade Guldläge på nätet. Nu är boken slutsåld – och idag landade en ny upplaga av boken på vår trappa. När Magnus Bråth och jag släppte SEO-boken Guldläge på […]

Google AdWords-tips

6 AdWords-tips för ökad lönsamhet i höst

Vi stöter ofta på konton där man har missat grunderna i optimeringen, vilket i många fall fått dyra konsekvenser då man betalt mycket pengar för irrelevant trafik. Det som saknas i de allra flesta fall är kunskap hos den som hanterar kontot, och därför har vi tagit fram några enkla tips för att hjälpa dig med optimeringsarbetet i höst.

saknar h1a

39% av e-handlarna saknar h1a

39% av e-handlarna saknar h1a på sin startsida. Är du en av dessa e-handlare? Läs mer om varför du bör ta tillvara på startsidan bättre.

Google Analytics Statistik

98% av Sveriges e-handlare använder Google Analytics

Allt fler kommer till insikt med hur viktigt det är att spåra sina besökare. Därför har vi undersökt hur många Svenska E-handlare som spårar sina besökare och resultatet..

Negativa sökord AdWords

Negativa sökord i AdWords ökar din lönsamhet

Att skaffa en genomarbetad negativ sökordsstrategi är nödvändigt om man vill åstadkomma en lönsam AdWords-annonsering. I inlägget kan du läsa om hur och varför du bör lägga till de viktiga negativa sökorden för att driva mer relevant trafik.

Felspårning

Vanliga spårningsproblem i Analytics och hur du löser dem

Analytics är ett kraftfullt verktyg men som ibland kan vara missvisande om den data som samlas in är inkorrekt. Vi listar vanliga spårningsfel och hur du löser dem som effektivast.

adwords etiketter labels

Använd etiketter i Adwords och förbättra din optimering

Etiketter är ett snabbt och effektivt sätt för dig att organisera ditt Adwords-konto, göra snabbare analyser av resultat och följa utvecklingen över tid. Läs mer om hur du implementerar och utvärderar med hjälp av etiketter!

Sökpodden avsnitt 4

#4 Spökspammare

Sökpodden har kommit till sitt fjärde avsnitt. Denna gång pratar vi om spökspam, vilka möjligheter som finns med Gmail Sponsored Promotions (GSP) och så avslutar vi med ett snack om framtiden för länkar. Du lyssnar väl?

google shopping kampanjstruktur

Skapa en bra kampanjstruktur för Google Shopping

Google Shopping har sedan en tid tillbaka varit väldigt populärt bland e-handlare. Mycket på grund av att den höga konverteringsgraden. Här kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Google Shopping-annonsering.

sökmotorkonsult

Sökordsdomäner – Vad gäller?

Sökordsdomäner har fortfarande en fördel när det kommer till att ranka på ett specifikt sökord. Läs mer om hur du kan använda dessa på bästa sätt för att skapa värde för din verksamhet.

SEO-snacks

Nytt SEO-snack den 28/5

Dags att träffas igen och diskutera det senaste inom SEO och SEM. Den 28/5 ses vi som vanligt på restaurang Sue Ellen på Tulegatan 17 i Stockholm. Klicka in för mer info.

536478-stock-market-trend

Diagnostisera organisk trafikförlust i Google Analytics

Indikaterar din trafikdata att din sajt har tappat organisk trafik efter Googles mobiluppdatering? Är du orolig att en potentiell trafikförlust orsakar ett intäktstapp? Vi guidar dig steg för steg i hur du analyserar den organiska trafikdatan i Google Analytics.

optimera adwords

Ny med AdWords? Så här optimerar du den första månaden

I denna post ger vi dig fem stycken optimeringstips som gör att ditt konto får en bra start. Det tar tid och kräver kunskap att skapa lönsam annonsering på Google, men vi hoppas att våra tips gör det lite enklare för dig som är nybörjare att komma igång med optimeringsarbetet.

Sökpodden avsnitt 3

#3 Största hoten mot Google

Så var tredje avsnittet av Sökpodden här. I detta avsnitt pratar vi om effekterna av Mobilegeddon, vilka som är de största hoten mot Google och varför stora företag ofta ligger efter med SEO. Superkul att så många lyssnar på Sökpodden […]

Rubriker inför Mobilegeddon

Effekten av Mobilegeddon avtar

Vi har gjort en ny undersökning av effekten av Mobilegeddon. Där kan vi se att effekten har minskat från hälften till en tredjedel.

Skärmavbild 2015-05-07 kl. 09.54.07

Nytt verktyg för sökanalys i Google webmaster tools

Läs om det nya verktyget för sökanalys som Google har lanserat i webmaster tools med nya funktioner och mer exakt data.

Optimera för bildsöket

Praktiska tips på hur man bäst optimerar för bildsöket

En stor del av dagens sökmotoranvändare använder sig av bildsöket och för ett flertal branscher är just bilder en bidragande faktor till konvertering. Att optimera sina bilder rätt ökar därmed chansen att driva relevant trafik till sin sajt som leder till en ökad försäljning.

Undersökning mobilegeddon

Hälften av sajterna tappar i mobilegeddon

Nu vet vi resultatet av Googles mobiluppdatering som går under namnet mobilegeddon. Vår färska undersökning visar att hälften av sajterna som inte är mobilvänliga tappar i det mobila sökresultatet. I genomsnitt tappar de 3,9 positioner.

12345102030»