Gör som 12 899 andra, få SEO-tips varje månad
×
Sökmotorkonsult.se

30 000 har använt vårt SEO-verktyg

30 000 som använt vårt SEO-verktyg

Det är med stor glädje att jag precis noterade att vi kommit upp i fantastiska 30 000 analyser som gjorts via vårt SEO-verktyg (ligger högst upp till höger på sajten om någon missat det).

När vi lanserade verktyget i februari i år (2009) så hade vi ganska höga förhoppningar på det, men jag måste medge att det mottagits mycket bättre än förväntat. Och framförallt används det flitigt varje dag vilket är väldigt kul att följa.

Nu är det inte 30 000 unika personer som använt verktyget då många använder det flera gångar. Vi har faktiskt fått mejl från webbyråer som undrar om det finns några begränsningar i hur mycket man får använda verktyget.  Självklart finns det inga sådana begränsningar.

En ganska vanlig och kul syn i hur verktyget används är att de som använder verktyget direkt åtgärdar de SEO-brister som påpekas i analysen. Ofta ser man en sida testats 3 gånger under en timme och att poängen går från t ex 45 till 85 av 100.

Sedan en kort tid tillbaka är det möjligt för alla att följa hur många analyser som görs samt vad snittpoängen är (syns högst upp till höger på varje sida – statstiken uppdateras en gång per timme). Just nu ligger snittpoängen på 64 av 100.

Till slut vill jag rikta ett stort tack till Olof Larsson (Systemutvecklare på Pineberry) som byggde verktyget och gav värdefull feedback på Magnus och mina specifikationer.

5 kommentarer

  1. Det är jättekul att så många använder verktyget. Något som vi kan hoppas på är att när 60 000 analyser gjorts så har snittbetyget stigit, vilket skulle kunna tyda på att folk som läser denna och andra sidor om sökmotoroptimering faktiskt lär sig och blir bättre.

  2. Ja det skulle kunna vara rejält intressant att göra någon form av mätning på snittförbättrning.

    Kommentar av Magnus

  3. Det skulle i dagsläget vara fullt möjligt att generera fina grafer, tex över snittbetyget per mån, vecka eller dag. På så vis skulle man få en överblick på utvecklingen för snittbetyget/antalet analyser mm.

  4. Jag har testat verktyget ett antal gånger och gillar det starkt.

    Kommentar av

    crille vuorenmaa

  5. Grattis!
    Det är ett riktigt smidigt verktyg som ni ska ha en stor eloge för.

    Kommentar av Mats

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Negativa sökord AdWords

Negativa sökord i AdWords ökar din lönsamhet

Att skaffa en genomarbetad negativ sökordsstrategi är nödvändigt om man vill åstadkomma en lönsam AdWords-annonsering. I inlägget kan du läsa om hur och varför du bör lägga till de viktiga negativa sökorden för att driva mer relevant trafik.

Felspårning

Vanliga spårningsproblem i Analytics och hur du löser dem

Analytics är ett kraftfullt verktyg men som ibland kan vara missvisande om den data som samlas in är inkorrekt. Vi listar vanliga spårningsfel och hur du löser dem som effektivast.

adwords etiketter labels

Använd etiketter i Adwords och förbättra din optimering

Etiketter är ett snabbt och effektivt sätt för dig att organisera ditt Adwords-konto, göra snabbare analyser av resultat och följa utvecklingen över tid. Läs mer om hur du implementerar och utvärderar med hjälp av etiketter!

Sokpodden-avsnitt-4

#4 Spökspammare

Sökpodden har kommit till sitt fjärde avsnitt. Denna gång pratar vi om spökspam, vilka möjligheter som finns med Gmail Sponsored Promotions (GSP) och så avslutar vi med ett snack om framtiden för länkar. Du lyssnar väl?

google shopping kampanjstruktur

Skapa en bra kampanjstruktur för Google Shopping

Google Shopping har sedan en tid tillbaka varit väldigt populärt bland e-handlare. Mycket på grund av att den höga konverteringsgraden. Här kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Google Shopping-annonsering.