Härma dina konkurrenter

Det låter kanske som ett dåligt råd att man ska härma konkurrenterna, vanligtvis i marknadsföring vill man ju sticka ut på ett eller annat sätt.

Åtminstone när det gäller SEO så finns det ingen motsättning mellan dessa, du kan båda härma och sticka ut på samma gång. Sökmotoroptimering kräver ofta att man jobbar på bred front och då finns det inga som helst problem att göra båda sakerna samtidigt. Välj ut en konkurrent som du vet arbetar med sökmotoroptimering som placerar sig bra på det sökord du är ute efter och se hur han eller hon gör. Vad har han valt för sökord? Var får han sina länkar ifrån? Hur är sidan uppbyggd? Det finns ofta mycket att lära och det kan vara så att du missat sökord som ger bra avkastning. När du har bra koll så kan du helt enkelt härma det som är bra. Du kan ta kontakt med dom som länkar till siten och höra om dom inte kan tänka sig länka till din också. Då har ju någon annan redan gjort det hårda jobbet och hittat webmasters som kan tänka sig länka.

6 kommentarer på "Härma dina konkurrenter"

  1. Pingback: Härma din konkurrent inom SEO | Carl-Gustav Öberg - Internetentreprenör
  2. Pingback: Härma din konkurrent inom SEO | Carl-Gustav Öberg - Internetentreprenör

Kommentarsfältet är stängt.