Gör som 12 899 andra, få SEO-tips varje månad
×
Sökmotorkonsult.se

Pineberry utsedd till Gasellföretag

Pineberry har blivit utsedd till Gasellföretag 2012. Detta är en utmärkelse som Dagens Industri årligen ger till färre än 0,5 % av Sveriges aktiebolag. Sökmotorkonsult.se har en viktig del i detta pris.

Vi är väldigt stolta över det faktum att Pineberry nu blivit ett Gasellföretag. Det är Dagens Industri som varje år delar ut pris till Sveriges snabbast växande företag. Utmärkelsen baseras på ett företags 4 senaste årsredovisningar. De kriterier som krävs för att bli Gasell är bland annat att omsättningen ska ha fördubblats under dessa fyra år. Här är alla kriterier för att blir Gasell.

Sökmotorkonsult.se har en stor del i vår framgång
Magnus Bråth publicerade första bloggposten på Sökmotorkonsult.se i maj 2007. Vi tog tidigt ett beslut att satsa mycket resurser och engagemang på Sökmotorkonsult.se. Sajten har varit en viktig del i vår önskan att dela med oss och ge vårt bidrag till att öka kunskapen om sökmotoroptimering i Sverige.

Vi har valt att inte investera i traditionell marknadsföring och Sökmotorkonsult.se är vår enskilt största marknadsinvestering. Att bygga en blogg som denna är en långsiktigt investering jämfört med många andra former av marknadsföring. Det tar ett tag innan det ger något konkret resultat, vilket kräver tålamod. Men nu 5 år senare kan vi konstatera att Sökmotorkonsult.se spelat och spelar en stor roll för Pineberrys utveckling.

En avgörande faktor till att Sökmotorkonsult.se är vad den är idag är självklart alla våra engagerade läsare. Tack!

 

 

 

 

11 kommentarer

  1. Stort grattis, välförtjänt!

    Kommentar av

    Jonas

  2. Grattis Michael & Co!

  3. Grattis Michael, välförtjänt!

  4. Stort grattis !

  5. Tack för alla glada tillrop!

    Kommentar av Michael

  6. Grattis!

    Jag måste bara fråga om vägen framöver för sokmotorkonsult.se, Magnus, Pineberry och Magnus nya (konkurrerande?) företag med högsäte i Örnsköldsvik. Hur kommer ni att göra där? Är Magnus fortfarande ansiktet utåt för Pineberry när det kommer till sök?

    Jag frågar förstås eftersom den nya tidens företagsstrukturer intresserar mig en del, liksom de situationer som uppstår när ett personligt varumärke blir lika stort, om inte större än det företag man arbetar på.

    Kommentar av

    Nikke Lindqvist

  7. Företaget jag startar konkurrerar inte med Pineberry, är ingen sökmotorkonsult. Jag finns dessutom kvar bland ägarna och gillar att vara ansikte åt Pineberry :)

  8. OK. Då förstår jag. Nästan. Det var title-texten på sajten som förvirrade. Brath AB – Leadsgenerering PPC och SEO, men nu förstår jag att det väl handlar om leadsgenerering genom PPC och SEO, men utan den konsultande delen alltså.

    Det är intressant med den nya världens företagande. Jag hänger ju väldigt mycket med folk i resebranschen och där pågår det ett ihärdigt korsägande och där personer i ledningen för ett företag mycket väl kan figurera som konsulter åt ett eller till och med flera företag som i mångt och mycket är konkurrenter, men lika ofta även leverantörer till varandra.

    Med SEO-branschens växande differentiering kan jag mycket väl se samma utveckling här. När ett företag som arbetar med strategi köper in tjänster av ett mer produktionsinriktat företag och kanske delvis tar in ytterligare ett annat för rent länkarbete blir det ju hart när omöjligt att undvika att man på ett eller annat sätt har konkurrerande företag i mixen.

    Kommentar av

    Nikke Lindqvist

  9. Nikke,

    Tack.

    Fyller i lite på din fråga gällande vägen framåt för Sökmotorkonsult.se.

    Magnus slutade ju jobba heltid för Pineberry vid årsskiftet. Sedan dess är han fortsatt engagerade i Pineberry. Dels på konsultbasis och dels som aktieägare. Magnus kommer fortsätta skriva lika energiskt på Sökmotorkonsult.se som tidigare.

    Kommentar av Michael

  10. Grattis! Det är ni verkligen värda.
    Keep up the good work!

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

adwords-editor-11-features

5 funktioner vi gillar med Google AdWords Editor 11

Gratisverktyget Google AdWords Editor ger dig som dagligen arbetar med AdWords kampanjhantering möjlighet att effektivt genomföra ändringar i bulk. Genom verktyget kan ändringarna först göras i offline-läge och sedan enkelt laddas upp i det aktuella kontot i Google AdWords Interface. […]

10295606-under-construction-global-roads

4 SEO-verktyg som kan förbättra din synlighet

Vill du förbättra din sajts SEO? Här går vi igenom fyra verktyg som kan förbättra din synlighet i Googles sökresultat – och därmed ge dig mer lönsam trafik.                         […]

1088238-checking-the-balance

7 optimeringstips – Få ut det mesta av din begränsade Adwords-budget

Jobbar du med en begränsad Adwords-budget och vet att detta innebär att ditt företag går miste om massor av bra trafik? Här tar vi upp 7 saker som du kan göra med din Adwords-annonsering för att få ut det mesta av din […]

Eniro 40 gånger dyrare än Bing Ads

Eniro 40 gånger dyrare än Bing Ads

För drygt ett år sedan skrev vi om att Eniro är 20 gånger dyrare än Google AdWords. När vi nu istället jämför Eniro med Bing Ads ser vi att Eniro är hela 40 gånger dyrare. Förra årets mest lästa bloggpost på […]

adwords 2014

SEM-året 2014

Det har nu blivit dags att summera vad som hänt under SEM-året 2014 på Sökmotorkonsult.se. Vi har tidigare under veckan skrivit om SEO-året 2014 och i det här inlägget tar vi upp våra mest lästa inlägg samt tittar på årets största händelser […]