Sökmotorkonsult.se

Idag börjar PubCon i Las Vegas

Las Vegas Slots

PubCon i Las Vegas är den stora konferensen för sökmotoroptimering i världen och idag går startskottet för årets upplaga. Det är en stor konferens med allt möjligt på schemat och det är här du kan få tag på direkt information från dem som faktiskt bestämmer på företag som Google och Bing. Om du bara åker på en konferens på året så är det PubCon du borde välja.

Jag har tyvärr inte möjlighet att själv åka till PubCon men en del människor som du känner igen om du umgåtts med Pineberry eller läst på Sökmotorkonsult.se ett tag kommer finnas där. Bland annat Aaron som tidigare skrivit här och några fler, det har utlovats så mycket information som går att få och vi som inte är på plats får helt enkelt vänta.

En av de stora fördelarna med PubCon är att du kan få prata direkt med insiders som Matt Cutts och Duane Forrester istället för som på svenska sökkonferenser bara få andrahandsinformation. Visserligen brukar jag säga ofta att sådana som Matt inte egentligen kan SEO men det är ju inte för att lära oss SEO som vi åker, det är ju för att få veta hur de tänker innanför väggarna på Google (eller Bing i Duanes fall). Förutom de här namnen finns det gott om andra intressanta talare i år som jag själv gärna skulle lyssna på, vad sägs om Dixon Jones, Jim Boykin eller Vanessa Fox?

Under året har jag förhört mig bland konferensbesökare och talare, både svenska och internationella och i princip alla är överens, det är PubCon du ska åka till och Las Vegas är stället där det händer när det gäller SEO. Kolla själv.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Röd stuga

Bra innehåll lockar inte alltid till sig länkar

Ingen produkt marknadsför sig själv. Ingen webbsajt rankar bra utan länkar. Trots det får sajtägare allt som oftast rådet att inte arbeta med länkar utan istället fokusera på innehållet på sajten, för bra innehåll kommer locka till sig länkar ”automagiskt”. […]

statistik

Er webbplats i realtid

Få era medarbetare att inspireras av hur mycket trafik er webbplats driver i realtid. Vi har tagit fram en realtidsdashboard för Google Analytics som gör detta möjligt.  I Google analytics finns det idag möjligheten att skapa översikter (dashboards) som vi tidigare […]

Bra undersökningar ger länkar

Bra undersökningar ger länkar

Länkar är kritiskt för att synas högt upp på Google. Det är dock lättare sagt än gjort att få andra sajter att länka till din sajt. En metod som kan ge länkar är bra och intressanta undersökningar. Länkar är för […]

Not Provided Adwords

Not Provided även för Adwords i Analytics?

Not Provided är vad som visas i Analytics istället för de sökord eller söktermer som en användare sökt på. De senaste dagarna har det pratats i PPC-världen om att Not Provided även kommer nå Google Analytics för köpt sök och […]

Michael Wahlgren och Chase Gioberti

Teknisk tillgänglighet och sökmotoroptimering

Oavsett teknisk utrustning eller eventuella funktionshinder ska besökare på en webbsajt kunna ta till sig sajtens innehåll. Detta är tekniskt tillgänglighet. Sökmotoroptimering handlar om att göra sajter tillgängliga för Google och andra sökmotorer. På många sätt går teknisk tillgänglighet och […]