Sökmotorkonsult.se

Idag börjar PubCon i Las Vegas

Las Vegas Slots

PubCon i Las Vegas är den stora konferensen för sökmotoroptimering i världen och idag går startskottet för årets upplaga. Det är en stor konferens med allt möjligt på schemat och det är här du kan få tag på direkt information från dem som faktiskt bestämmer på företag som Google och Bing. Om du bara åker på en konferens på året så är det PubCon du borde välja.

Jag har tyvärr inte möjlighet att själv åka till PubCon men en del människor som du känner igen om du umgåtts med Pineberry eller läst på Sökmotorkonsult.se ett tag kommer finnas där. Bland annat Aaron som tidigare skrivit här och några fler, det har utlovats så mycket information som går att få och vi som inte är på plats får helt enkelt vänta.

En av de stora fördelarna med PubCon är att du kan få prata direkt med insiders som Matt Cutts och Duane Forrester istället för som på svenska sökkonferenser bara få andrahandsinformation. Visserligen brukar jag säga ofta att sådana som Matt inte egentligen kan SEO men det är ju inte för att lära oss SEO som vi åker, det är ju för att få veta hur de tänker innanför väggarna på Google (eller Bing i Duanes fall). Förutom de här namnen finns det gott om andra intressanta talare i år som jag själv gärna skulle lyssna på, vad sägs om Dixon Jones, Jim Boykin eller Vanessa Fox?

Under året har jag förhört mig bland konferensbesökare och talare, både svenska och internationella och i princip alla är överens, det är PubCon du ska åka till och Las Vegas är stället där det händer när det gäller SEO. Kolla själv.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

adwords 2014

SEM-året 2014

Det har nu blivit dags att summera vad som hänt under SEM-året 2014 på Sökmotorkonsult.se. Vi har tidigare under veckan skrivit om SEO-året 2014 och i det här inlägget tar vi upp våra mest lästa inlägg samt tittar på årets största händelser […]

SEO 2014

SEO-året 2014

Året närmar sig sitt slut och det dyker upp topplistor och krönikor som sammanfattar 2014 överallt. Vi på Pineberry tänkte inte vara sämre utan kommer i detta inlägg att sammanfatta 2014 på Sökmotorkonsult.se och våra personliga favoriter inom SEO under […]

2251648-question-under-loupe

Annonsera på sitt varumärke – ja eller nej?

Det råder delade meningar kring huruvida du bör annonsera på ditt eget varumärke eller inte. I denna post tänkte jag börja med det vanligaste argumentet om varför det kan kännas onödigt och svara på det med några motiveringar kring den […]

3209919-world-map-shape-made-with-social-media-icons

7 saker marknadschefen bör känna till om sökmarknadsföring

För att du som marknadschef ska kunna skapa långsiktig tillväxt, försäljning och en konkurrenskraftig marknadsstrategi, bör du känna till de punkter som vi kommer att beröra i det här inlägget. Rollen som marknadschef utgörs vanligen av ett övergripande ansvar för […]

Brand-adwords

Vad gäller vid annonsering på varumärkesskyddat innehåll på Google?

Med Google Adwords kan du som annonsör på ett effektivt sätt rikta din reklam mot intressanta kundsegment. Men hur fungerar det om du vill synas på ett varumärkesskyddat ord? Det är i dagsläget tillåtet att annonsera på konkurrerande varumärken eller […]