Sökmotorkonsult.se

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Vilket är Sveriges svåraste sökord

Svårighetsgraden att synas högt i Googles sökresultat skiljer sig mycket mellan olika sökord. Några kräver väldigt liten ansträngning medan andra kan jämföras med att bestiga Mount Everest.

Det finns ett antal riktiga svåra sökord att synas högt på i sökresultatet. Gemensamt för dessa sökord är att det krävs långsiktigt och hårt arbete med både sajt och länkar för att hamna i topp (alternativt extremt aggressiva metoder, där resultaten oftast blir av det mer kortsiktiga slaget). När du väl intagit en topposition på något av dessa sökord kan du se fram emot en riklig belöning i form av hög och lönsam trafik. Men vilket är dessa sökord är Sveriges absolut svåraste?

Jag har valt ut 13 st svenska sökord där konkurrensen är stentuff. Nu önskar jag din hjälp till att kora vilket av dessa som är det svåraste. Tycker du att jag har missat något sökord så kommentera gärna nedan. Jag har medvetet inte tagit med några sexrelaterade sökord. Tack för din röst!

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Se resultat

Loading ... Loading ...

 

7 kommentarer

  1. Vore en utmaning att ge sig på sökbegreppen poker alternativt casino, just för att se hur svårt det är och vilken utveckling en sådan satsning kan få. Precis som jag en gång resonerade om sökordet sökmotoroptimering så blir ju en sådan satsning meningslös om man inte tar sig in ens på förstasidan, vilket jag starkt tvivlar på att jag har kapacitet till:) Å andra sidan gick det rätt hyffsat med det ordet när jag väl bestämt mig.

    Kommentar av Håkan P

  2. En gång i tiden var det ganska lätt att ta plats nr 1 på sökmotoroptimering… : ) (och behålla den i 1 1/2 år, just sayin…) Haha ja ä int bitter. Kul initiativdock, var ju tvungen att rösta på sökmotoroptimering bara för att men poker måste ju vara det i särklass tuffaste ordet.
    Och Håkan P, om någon har kapacitet är det du : ) Men du är så sjukt duktig att du får fullt med kunder ändå, även utan topplacering: )

    Kommentar av

    Helena von Wowern

  3. Google?

    Kommentar av

    Dolph

  4. Det går alltid att ta positioner genom att öka risken, 10.000 kommentarslänkar kan vara en genväg in i vilket resultat som helst men som du säkert märkte Helena så är det inte så hållbart.

  5. Sökordet ”kransbjörn” är också svårt att ranka bra på.

    Kommentar av Björn

  6. Inget om ”webbhotell”? Det måste ändå vara lite svårare än t.ex. kläder :)

    Kommentar av

    Alexander

  7. Alexander,

    ”webbhotell” borde nog varit med. Det är också ett av de riktigt svåra sökorden.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

adwords 2014

SEM-året 2014

Det har nu blivit dags att summera vad som hänt under SEM-året 2014 på Sökmotorkonsult.se. Vi har tidigare under veckan skrivit om SEO-året 2014 och i det här inlägget tar vi upp våra mest lästa inlägg samt tittar på årets största händelser […]

SEO 2014

SEO-året 2014

Året närmar sig sitt slut och det dyker upp topplistor och krönikor som sammanfattar 2014 överallt. Vi på Pineberry tänkte inte vara sämre utan kommer i detta inlägg att sammanfatta 2014 på Sökmotorkonsult.se och våra personliga favoriter inom SEO under […]

2251648-question-under-loupe

Annonsera på sitt varumärke – ja eller nej?

Det råder delade meningar kring huruvida du bör annonsera på ditt eget varumärke eller inte. I denna post tänkte jag börja med det vanligaste argumentet om varför det kan kännas onödigt och svara på det med några motiveringar kring den […]

3209919-world-map-shape-made-with-social-media-icons

7 saker marknadschefen bör känna till om sökmarknadsföring

För att du som marknadschef ska kunna skapa långsiktig tillväxt, försäljning och en konkurrenskraftig marknadsstrategi, bör du känna till de punkter som vi kommer att beröra i det här inlägget. Rollen som marknadschef utgörs vanligen av ett övergripande ansvar för […]

Brand-adwords

Vad gäller vid annonsering på varumärkesskyddat innehåll på Google?

Med Google Adwords kan du som annonsör på ett effektivt sätt rikta din reklam mot intressanta kundsegment. Men hur fungerar det om du vill synas på ett varumärkesskyddat ord? Det är i dagsläget tillåtet att annonsera på konkurrerande varumärken eller […]