Gör som 12 884 andra, få SEO-tips varje månad
×
Sökmotorkonsult.se

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Vilket är Sveriges svåraste sökord

Svårighetsgraden att synas högt i Googles sökresultat skiljer sig mycket mellan olika sökord. Några kräver väldigt liten ansträngning medan andra kan jämföras med att bestiga Mount Everest.

Det finns ett antal riktiga svåra sökord att synas högt på i sökresultatet. Gemensamt för dessa sökord är att det krävs långsiktigt och hårt arbete med både sajt och länkar för att hamna i topp (alternativt extremt aggressiva metoder, där resultaten oftast blir av det mer kortsiktiga slaget). När du väl intagit en topposition på något av dessa sökord kan du se fram emot en riklig belöning i form av hög och lönsam trafik. Men vilket är dessa sökord är Sveriges absolut svåraste?

Jag har valt ut 13 st svenska sökord där konkurrensen är stentuff. Nu önskar jag din hjälp till att kora vilket av dessa som är det svåraste. Tycker du att jag har missat något sökord så kommentera gärna nedan. Jag har medvetet inte tagit med några sexrelaterade sökord. Tack för din röst!

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Se resultat

Loading ... Loading ...

 

7 kommentarer

  1. Vore en utmaning att ge sig på sökbegreppen poker alternativt casino, just för att se hur svårt det är och vilken utveckling en sådan satsning kan få. Precis som jag en gång resonerade om sökordet sökmotoroptimering så blir ju en sådan satsning meningslös om man inte tar sig in ens på förstasidan, vilket jag starkt tvivlar på att jag har kapacitet till:) Å andra sidan gick det rätt hyffsat med det ordet när jag väl bestämt mig.

    Kommentar av Håkan P

  2. En gång i tiden var det ganska lätt att ta plats nr 1 på sökmotoroptimering… : ) (och behålla den i 1 1/2 år, just sayin…) Haha ja ä int bitter. Kul initiativdock, var ju tvungen att rösta på sökmotoroptimering bara för att men poker måste ju vara det i särklass tuffaste ordet.
    Och Håkan P, om någon har kapacitet är det du : ) Men du är så sjukt duktig att du får fullt med kunder ändå, även utan topplacering: )

    Kommentar av

    Helena von Wowern

  3. Google?

    Kommentar av

    Dolph

  4. Det går alltid att ta positioner genom att öka risken, 10.000 kommentarslänkar kan vara en genväg in i vilket resultat som helst men som du säkert märkte Helena så är det inte så hållbart.

  5. Sökordet ”kransbjörn” är också svårt att ranka bra på.

    Kommentar av Björn

  6. Inget om ”webbhotell”? Det måste ändå vara lite svårare än t.ex. kläder :)

    Kommentar av

    Alexander

  7. Alexander,

    ”webbhotell” borde nog varit med. Det är också ett av de riktigt svåra sökorden.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

adwords-editor-11-features

5 funktioner vi gillar med Google AdWords Editor 11

Gratisverktyget Google AdWords Editor ger dig som dagligen arbetar med AdWords kampanjhantering möjlighet att effektivt genomföra ändringar i bulk. Genom verktyget kan ändringarna först göras i offline-läge och sedan enkelt laddas upp i det aktuella kontot i Google AdWords Interface. […]

10295606-under-construction-global-roads

4 SEO-verktyg som kan förbättra din synlighet

Vill du förbättra din sajts SEO? Här går vi igenom fyra verktyg som kan förbättra din synlighet i Googles sökresultat – och därmed ge dig mer lönsam trafik.                         […]

1088238-checking-the-balance

7 optimeringstips – Få ut det mesta av din begränsade Adwords-budget

Jobbar du med en begränsad Adwords-budget och vet att detta innebär att ditt företag går miste om massor av bra trafik? Här tar vi upp 7 saker som du kan göra med din Adwords-annonsering för att få ut det mesta av din […]

Eniro 40 gånger dyrare än Bing Ads

Eniro 40 gånger dyrare än Bing Ads

För drygt ett år sedan skrev vi om att Eniro är 20 gånger dyrare än Google AdWords. När vi nu istället jämför Eniro med Bing Ads ser vi att Eniro är hela 40 gånger dyrare. Förra årets mest lästa bloggpost på […]

adwords 2014

SEM-året 2014

Det har nu blivit dags att summera vad som hänt under SEM-året 2014 på Sökmotorkonsult.se. Vi har tidigare under veckan skrivit om SEO-året 2014 och i det här inlägget tar vi upp våra mest lästa inlägg samt tittar på årets största händelser […]