Gör som 12 899 andra, få SEO-tips varje månad
×
Sökmotorkonsult.se

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Vilket är Sveriges svåraste sökord

Svårighetsgraden att synas högt i Googles sökresultat skiljer sig mycket mellan olika sökord. Några kräver väldigt liten ansträngning medan andra kan jämföras med att bestiga Mount Everest.

Det finns ett antal riktiga svåra sökord att synas högt på i sökresultatet. Gemensamt för dessa sökord är att det krävs långsiktigt och hårt arbete med både sajt och länkar för att hamna i topp (alternativt extremt aggressiva metoder, där resultaten oftast blir av det mer kortsiktiga slaget). När du väl intagit en topposition på något av dessa sökord kan du se fram emot en riklig belöning i form av hög och lönsam trafik. Men vilket är dessa sökord är Sveriges absolut svåraste?

Jag har valt ut 13 st svenska sökord där konkurrensen är stentuff. Nu önskar jag din hjälp till att kora vilket av dessa som är det svåraste. Tycker du att jag har missat något sökord så kommentera gärna nedan. Jag har medvetet inte tagit med några sexrelaterade sökord. Tack för din röst!

Vilket är Sveriges svåraste sökord?

Se resultat

Loading ... Loading ...

 

7 kommentarer

  1. Vore en utmaning att ge sig på sökbegreppen poker alternativt casino, just för att se hur svårt det är och vilken utveckling en sådan satsning kan få. Precis som jag en gång resonerade om sökordet sökmotoroptimering så blir ju en sådan satsning meningslös om man inte tar sig in ens på förstasidan, vilket jag starkt tvivlar på att jag har kapacitet till:) Å andra sidan gick det rätt hyffsat med det ordet när jag väl bestämt mig.

    Kommentar av Håkan P

  2. En gång i tiden var det ganska lätt att ta plats nr 1 på sökmotoroptimering… : ) (och behålla den i 1 1/2 år, just sayin…) Haha ja ä int bitter. Kul initiativdock, var ju tvungen att rösta på sökmotoroptimering bara för att men poker måste ju vara det i särklass tuffaste ordet.
    Och Håkan P, om någon har kapacitet är det du : ) Men du är så sjukt duktig att du får fullt med kunder ändå, även utan topplacering: )

    Kommentar av

    Helena von Wowern

  3. Google?

    Kommentar av

    Dolph

  4. Det går alltid att ta positioner genom att öka risken, 10.000 kommentarslänkar kan vara en genväg in i vilket resultat som helst men som du säkert märkte Helena så är det inte så hållbart.

  5. Sökordet ”kransbjörn” är också svårt att ranka bra på.

    Kommentar av Björn

  6. Inget om ”webbhotell”? Det måste ändå vara lite svårare än t.ex. kläder :)

    Kommentar av

    Alexander

  7. Alexander,

    ”webbhotell” borde nog varit med. Det är också ett av de riktigt svåra sökorden.

RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

adwords mobile app

Optimera Adwords i mobilen

Nu kan du optimera ditt Adwords-konto på promenaden, på bussen eller på tåget! Den officiella Google Adwords-appen lanserade för Android tidigare under månaden och en iPhone-version är på väg. Funktionaliteten är något begränsad men man kan justera budget och bud samt få en snabb överblick av resultaten.

650609-closeup-of-internet-url-address

SEO-tillägg till Google Chrome

Som sökmotorkonsult granskar man många sajter dagligen, och ofta olika delar på sajten ur ett SEO-perspektiv. För att underlätta detta arbete kan det vara skönt att ha lite hjälpmedel i form av bra tillägg till sin webbläsare. Eftersom jag tillsammans med […]

Sökpodden avsnitt 1

Sökpodden är här!

Det är med stor glädje som vi idag lanserar Sökpodden. I detta premiäravsnitt kan du lyssna på mig, Viktor Calmhede och Michael Berman prata om Googles kommande mobiluppdatering, om Apple kan utmana Google och till slut även lite om den kraftiga nedgången för linjär-tv.

call only campaigns

Nyhet: Call-only campaigns i Adwords

Med Call-only campaigns fokuserar du din annonsering på besökare i mobila enheter. Ser du samtal som en värdefull omvandling för verksamheten? Då rekommenderar vi dig att testa denna nya form av annonsering.

attributionsmodeller

Attributionsmodeller

Med Attributionsmodeller i Google Analytics får du en djupare förståelse för hur dina trafikkällor samspelar för att nå dina mål. Lär dig om modellerna här!