Sökmotorkonsult.se

Amazon Ads lanserat i Sverige

Amazon ads

För ett tag sedan lanserade Amazon Prime vilket bland annat innebar snabbare leveranser för dig som köpare. Nu drygt 1 månad senare är den sista pusselbiten lagd och vi kan vi äntligen dela nyheten att Amazon Ads har släppts i Sverige.  

För att vara mer exakt är det Sponsored Products, Sponsored Brand och Stores som lanserat i Sverige. Med dessa lösningar kan du bland annat öka din försäljning genom att nå ut till fler människor som söker efter dina produkter samt öka kännedomen kring ditt varumärke. Utöver detta kan du även skapa din egna butik där du kan få ditt varumärke att stå ut.

Vad innebär detta för dig som säljare på Amazon?

Med både Prime och Annonsering på plats råder ingen tvekan om att trafiken och försäljningen bör öka i ett snabbare tempo. Detta bör i sin tur även betyda högre konkurrens då framförallt säljare på andra marknader kommer lägga mer fokus på den svenska delen eftersom Sverige nu är fullt lanserat. Detta då det inte är speciellt komplicerad process att lansera på en ny marknad om säljaren redan finns på Amazon.

För er som redan säljer på Amazon.se och inte lagt fokus fullt ut på er organiska optimering är det full tid att göra detta nu. Att nyttja Amazons Advertising plattform för annonseringen kommer dessutom kunna boosta er organiska ranking vilket är en av många fördelar med annonsering på Amazon.

Behöver ni hjälp med er annonsering, optimering och strategi på Amazon? Tveka inte att höra av er till oss på Pineberry.

Sidan är senast uppdaterad 2021-10-11

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?