Sökmotorkonsult.se

Amazon Ads lanserat i Sverige

Amazon ads

För ett tag sedan lanserade Amazon Prime vilket bland annat innebar snabbare leveranser för dig som köpare. Nu drygt 1 månad senare är den sista pusselbiten lagd och vi kan vi äntligen dela nyheten att Amazon Ads har släppts i Sverige.  

För att vara mer exakt är det Sponsored Products, Sponsored Brand och Stores som lanserat i Sverige. Med dessa lösningar kan du bland annat öka din försäljning genom att nå ut till fler människor som söker efter dina produkter samt öka kännedomen kring ditt varumärke. Utöver detta kan du även skapa din egna butik där du kan få ditt varumärke att stå ut.

Vad innebär detta för dig som säljare på Amazon?

Med både Prime och Annonsering på plats råder ingen tvekan om att trafiken och försäljningen bör öka i ett snabbare tempo. Detta bör i sin tur även betyda högre konkurrens då framförallt säljare på andra marknader kommer lägga mer fokus på den svenska delen eftersom Sverige nu är fullt lanserat. Detta då det inte är speciellt komplicerad process att lansera på en ny marknad om säljaren redan finns på Amazon.

För er som redan säljer på Amazon.se och inte lagt fokus fullt ut på er organiska optimering är det full tid att göra detta nu. Att nyttja Amazons Advertising plattform för annonseringen kommer dessutom kunna boosta er organiska ranking vilket är en av många fördelar med annonsering på Amazon.

Behöver ni hjälp med er annonsering, optimering och strategi på Amazon? Tveka inte att höra av er till oss på Pineberry.

Sidan är senast uppdaterad 2021-10-11

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.