Sökmotorkonsult.se

Amazon Ads lanserat i Sverige

Amazon ads

För ett tag sedan lanserade Amazon Prime vilket bland annat innebar snabbare leveranser för dig som köpare. Nu drygt 1 månad senare är den sista pusselbiten lagd och vi kan vi äntligen dela nyheten att Amazon Ads har släppts i Sverige.  

För att vara mer exakt är det Sponsored Products, Sponsored Brand och Stores som lanserat i Sverige. Med dessa lösningar kan du bland annat öka din försäljning genom att nå ut till fler människor som söker efter dina produkter samt öka kännedomen kring ditt varumärke. Utöver detta kan du även skapa din egna butik där du kan få ditt varumärke att stå ut.

Vad innebär detta för dig som säljare på Amazon?

Med både Prime och Annonsering på plats råder ingen tvekan om att trafiken och försäljningen bör öka i ett snabbare tempo. Detta bör i sin tur även betyda högre konkurrens då framförallt säljare på andra marknader kommer lägga mer fokus på den svenska delen eftersom Sverige nu är fullt lanserat. Detta då det inte är speciellt komplicerad process att lansera på en ny marknad om säljaren redan finns på Amazon.

För er som redan säljer på Amazon.se och inte lagt fokus fullt ut på er organiska optimering är det full tid att göra detta nu. Att nyttja Amazons Advertising plattform för annonseringen kommer dessutom kunna boosta er organiska ranking vilket är en av många fördelar med annonsering på Amazon.

Behöver ni hjälp med er annonsering, optimering och strategi på Amazon? Tveka inte att höra av er till oss på Pineberry.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Title link

Title link

Senaste tidens titelkaos i sökresultaten har knappt gått att missa. Vi har skrivit om det här och vi snackade även om det i senaste avsnittet av Sökpodden. Google har på slutet publicerat hjälpdokument kring hur man som sajtägare kan kontrollera […]

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström i avsnitt 75 av Sökpodden

#75 Google vill bestämma

I vårt sjuttiofemte avsnitt av Sökpodden börjar vi titelkaoset som Google bjudit på senaste månad, för att ta oss vidare till ETA-annonserna kommer försvinna från Google Ads.

Amazon Prime Air

Amazon Prime lanseras i Sverige

Vi säger hej till Amazon Prime! I dag lanseras Amazon sin premiumtjänst Prime i Sverige. I vilken utsträckning kommer det påskynda Amazons framfart i Sverige?

ETA försvinner

Expanded text ads försvinner

Efter den 30:e juni kommer det inte längre gå att skapa nya eller ändra i befintliga ETA-annonser. Detta är en stor förändring inom Google Ads, och du kommer behöva börja jobba med RSA-annonser om du inte redan gjort det.

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.