Facebook annonsering

Facebook är en av världens största sociala nätverk, med över 4 miljoner användare i Sverige. Vilket gör det till en gedigen kanal för att nå nya samt befintliga kunder. Idag har större delen av alla företag en företagspresentation på Facebook.
Att annonsera på Facebook är ett kostnadseffektivt sätt att nå nya kunder, genom att rikta annonserna till dem som visar ett intresse för dina tjänster eller produkter. Genom att annonsera mitt i flödet (News Feed) fångar du era kunders uppmärksamhet på ett naturligt sätt.

Några av många fördelar med att annonsera på Facebook:

  • Mätbar annonsering
  • Betalar enbart för klick
  • Du får tillgång till en detaljerad målgruppsdata
  • Flera olika annonsformat

Nedan kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Facebook annonsering.

Dynamiska annonser

Automatisera med Dynamiska Annonser

Facebooks dynamiska annonser är skräddarsydda annonser som automatiskt marknadsför det som dina kunder har tittat på eller är intresserade av. Läs mer här!

Facebook collection ads

Vad är Facebook Collection Ads?

Har du koll på ett av Facebooks senaste annonsformat? Ett mycket stilfullt annonsformat där användaren får ”en sömlös upplevelse” enligt Facebook själva. Läs mer!

Facebook stänger ner Power Editor

Power Editor försvinner

Facebook har gått ut med att de kommer plocka ner deras annonsverktyg Power Editor. Ett verktyg som många annonsörer förlitar sig på i deras vardagliga arbete. Vi har därför valt att gå igenom vad detta innebär för dig som annonsör och hur du på bästa sätt kan förberedda dig.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

facebook annonser checklista

Checklista för dina Facebook-annonser

Har du koll på allt du behöver för dina Facebook-annonser? Använd vår checklista och kontrollera att du fått med de viktigaste punkterna. Läs mer här!

boostade inlägg

Skillnaden mellan boostade inlägg och annonser på Facebook

När man vill nå ut till sina följare samt nå nya kunder på Facebook kan det vara förvirrande med vilken typ av strategi som passar bäst för din verksamhet. I följande artikel kommer vi ta upp vad skillnaden mellan boostade inlägg och annonsering är, samt vad som är bäst för just dig att använda.

SoMe-året 2016

SoMe-året 2016

Det har passerat ännu ett år vi därför valt att summera de största nyheterna och förändringarna inom SoMe-världen 2016. Läs mer här!

Använder du UTM för Facebook?

I annonsering på sociala medier är det enormt viktigt att kunna mäta vilket värde trafiken genererar. Vilka kampanjer som presterar bättre än andra för att optimera dina annonser mot bästa resultat. Har du stenkoll på vilka av dina kampanjer i Facebook som fungerar bäst? Eller försvinner mycket av din Facebooktrafik som ospecificerat i Google Analytics utan att du vet om det? Läs den här artikeln så hjälper vi dig att reda ut ovanstående.

Annonser i Facebook Messenger

Nu finns annonser i Facebook Messenger

Facebook har släppt en ny funktion för annonsörer och företag. Du kan nu skapa annonser i Facebook Messenger. Vill du veta mer?

automatiska regler facebook

Facebooks automatiska regler

Automatisera din annonsering på Facebook och maximera din budget på köpet! Ta tiden att se över verksamhetens nyckeltal och ta hjälp av reglerna som automatiskt stoppar Facebook-kampanjer eller skickar e-postaviseringar när dina kampanjer inte levererar utifrån dina mål.

123