Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Facebook motiv – bästa tipset inför Black Friday

motiv i dynamiska annonser

Black Friday närmar sig med stormsteg! Om du ska annonsera under denna helg är det viktigt att du har tänkt igenom hur du ska lyckas sticka ut med just dina annonser och produkter. I följande artikel går vi igenom vårt bästa tips som handlar om motiv i dynamiska annonser.

Först och främst bör du tänka på vilka produkter du vill visa upp under Black Friday. Har du bra rabatter på hela sortimentet eller är det enbart vissa produkter? Lyft fram de produkter som är konkurrenskraftiga och bästsäljande. För att lyfta fram dina bästa produkter i en dynamisk annons behöver du skapa en egen produktuppsättning för dem. Därefter behöver du välja att din dynamiska annonser hämtar den produktuppsättningen.

Om du är osäker på hur du skapar en Dynamisk kampanj kan du spana in denna artikel som handlar om att automatisera med dynamiska annonser.

Motiv i dynamiska annonser

I dynamiska annonser kan man jobba med så kallade motiv. Det kan vara din logotyp eller annan information som läggs ovanpå bilden. Det finns standardval som Facebook erbjuder men man kan även göra helt egna och ladda upp dem. Skapar du ett eget motiv är det viktigt att det har en transparent bakgrund.

Hur man lägger till motiv i en dynamisk annons

  1. Gå till Ads Manager och skapa din dynamiska annons.
  2. På annonsnivå, scrolla ner till katalog / kreativa verktyg.
  3. Klicka på anpassa bilder.
  4. Därefter klickar du på
  5. Välj anpassat i rullgardinsmenyn.
  6. Klicka på Ladda upp bild.
  7. Ladda upp det motiv som du skapat, kom ihåg att det behöver vara transparent för att inte täcka bilderna i din katalog.
  8. Du kan välja att justera motivets placering, opacitet och storlek i annonsen.
  9. Spara!

Se exempel nedan på hur ett eget motiv kan se ut när du applicerar det på en dynamisk annons.

motiv i dynamiska annonser

Följande tips om att lägga till något unikt i sina bilder går även att applicera på vanliga annonser. Men då behöver bilden vara klar direkt när du laddar upp den till en karusell eller som en enskild bild i en annons.

Lycka till med din annonsering och hoppas att du säljer mycket under Black Friday. Har du frågor eller funderingar kring din annonsering är det bara att höra av dig till oss på Pineberry så hjälper vi dig!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner