Sökmotorkonsult.se

Instagram Collection Ads

Instagram Collection Ads

Collection Ads är äntligen tillgängligt på Instagram. Det är ett riktigt snyggt och effektivt annonsformat som passar bäst för annonsörer med produkter att sälja. 

Tidigare har detta annonsformat enbart fungerat på Facebook, men nu är det tillgängligt även på Instagram. Med tanke på att Instagram är en visuell plattform och gynnar annonsörer med vackra bilder, är detta format väldigt bra för företag som har produkter att visa upp. Det är roligt att annonsörer får ytterligare möjlighet att vara kreativa i sina annonser på denna plattform.

Personligen tycker jag väldigt mycket om detta format. Det krävs aningen mer tid att skapa men det är väldigt snyggt. Har du en ny kollektion eller typ av produkter, till exempel en produktkategori är det perfekt att göra en produktuppsättning på just de produkterna. Mitt tips är att antingen ha en inspirationsvideo eller bild överst i annonsen. Sedan väljer du ut 3 av produkterna som visas i inspirations-videon/bilden för att dessa ska syns under bilden. Klickar man på annonsen öppnas en ny sida där alla produkter i din produktuppsättning syns med exempelvis produktnamn och pris.

Vi har tidigare skrivit mer i detalj vad Collection ads är samt vad som är viktigt att tänka på när man använder sig av det i artikeln Vad är Facebook Collection Ads.

Har du frågor eller funderingar kring din Facebook och Instagram-annonsering är det bara att höra av dig till oss på Pineberry så hjälper vi dig!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vad ska vi prata om i höst?

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar. Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi […]

eurovision 2021 vinnare

Vem vinner Eurovision 2021? – på Google

Det blev äntligen ett Eurovision 2021, efter en lång väntan, men vem vinner? Vi synar söktrenderna i Europa och har hittat en tydlig vinnare. På Google i alla fall.