Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Singles' day, singlarnas dag 2020

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Det finns många nya kampanjperioder under hösten och, allt från Black Friday till mellandagsrean. Dessa är en bra möjlighet att visa upp relevanta erbjudanden för era kunder.

Vad är Singles’ day?

Det är 90-tal i Nanjing, Kina. Några manliga studenter på stadens universitet tycker att det är för tråkigt att bo i en studentkorridor med enbart andra män, och bestämmer sig för att starta en dag för att bryta singellivet. Dagen som väljs ut är 11e november, 11-11. Eftersom det ser ut som 4 singlar som står i grupp.

Det var starten för vad som idag har blivit världens största shopping-dag, större än både black friday och cyber monday. Det som från början bara var en ursäkt för att träffa andra singlar växer till slut till en rekorddag för shopping och erbjudanden för alla, oavsett civilstatus.

Fakta:

När är Singles’ Day 2020?

Singlarnas dag inträffar den 11:e November (11-11) varje år.

Hur stort är det?

2017 var Singles day 4 gånger så stor som black friday sett till försäljning. Det beror på att mycket av handeln sker i Kina, som har en stor inhemsk marknad.

Vilken typ av företag kan köra Singles’ day-erbjudanden?

Eftersom singlarnas dag från början varit en dag för singlar brukar många företag använda singelskapet som tema. T ex att ha kampanjer på produkter som är praktiska om man är singel eller bor själv. Men det är inget måste! Det går att vara kreativ här. Många teknikföretag som kör singles day-kampanjer har rea på allt möjligt, oavsett om produkterna är ämnade att användas ensam eller med kompisar.

Vill du få ut mer av din Facebook-annonsering?

Vi hjälper dig få fler kunder från Facebook och Instagram!


Begär offert

Bild: CC BY-SA 4.0, redigerad för att passa detta inlägg.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

SEM-året 2020

Ännu ett SEM-år till handlingarna. Men 2020 har knappast varit likt något tidigare år. I denna artikel summerar vi årets stora händelser från ett SEM-perspektiv.

Sökpodden firar 200 ämnen

Sökpodden firar 200 ämnen

Nästan sex år sedan starten gjorde vi i senaste avsnittet ämne tvåhundra i Sökpodden. Vilka ämnen vill du att vi tar upp i Sökpodden under 2021?

SEO 2020

SEO-året 2020

2020 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året ur ett SEO-perspektiv.

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 67 av Sökpodden.

#67 SEO-mål

Då var det dags för 2020s sista avsnitt av Sökpodden. I detta, vårt 67:e avsnitt, är våra ämnen SEO-mål, inriktningar på Googles Display-nätverk samt Core Updates. Du lyssnar väl?

React SEO – Hur du hjälper Google på traven

I denna artikel dyker vi ner i ämnet React och SEO. Vi kommer lyfta vilka problem som kan uppkomma och hur du åtgärdar dessa.