Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Flera språk på samma sida?

Jag skall starta 2-3 bloggar närmaste veckorna. Vill skriva på svenska samt engelska och har länge jagat lösningar för multilingual support i olika bloggverktyg och cms-verktyg. Det mesta suger. Skall köra WordPress nu hursomhelst. Tänkte att jag skulle skriva inläggen först på svenska och sedan i samma inlägg på engelska.

Vad har detta för inverkan rent SEO-mässigt. Är det extremt negativt

/Salomon

Att ha flera språk i en och samma bloggpost är inte att rekommendera trots att det är lite knivigt med de flesta språkplugins till wordpress. Du förlorar mycket av fördelarna med att ha 2 språk och det kan göra Google väldigt förvirrad. Vi installerade just qTranslate på www.romresa.se och jag måste säga att jag är klart nöjd med pluginen, om man har textwidgets och liknande måste man tyvärr hacka lite php men i stort fungerar det bra.

/Magnus

2 kommentarer

  1. Är det alltså ok att ha unika blogposter i olika språk? Vad ska man tänka på när man blandar språk? Textmässigt och kodmässigt? Ska man sätta ”meta-language” och sådant eller har det liten inverkan?

    Kommentar av

    Markus

  2. Blanda inte bara rakt av utan se till att det finns en bra sortering. Då fungerar det finfint!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Pontus Karlsson och Maria Fernholm i avsnitt 34 av Sökpodden

#34 Kladdigt sökresultat

I årets sista avsnitt av Sökpodden börjar vi med de nya långa beskrivningarna i sökresultatet. Är de bra eller dåliga för SEO? Vi går vidare till hur du använder visningsandel för att optimera din annonsering med AdWords. Slutligen tar vi upp hur du optimerar för konverteringar på Facebook Ads. Du lyssnar väl?

Google Shopping

Missvisande data i Google Shopping

Google registrerar en annonsvisning för Google Shopping, trots att den inte exponerats för användaren. Detta kan leda till missvisande data. Läs mer här!

Utökat utrymme för meta descriptions i sökresultaten

Google utökar utrymmet där meta descrptions syns i sökreslutaten. Vi funderar över varför samt ger våra kortsiktiga rekommendationer på hur man bör agera kring detta.

Anton Johansson, Michael Wahlgren och Christian Litezings i Sökpodden avsnitt 33

#33 Special: Pineberry 10 år

Den 29 november 2007 startade vi Pineberry. Detta tioårsjubileum firas med ett specialavsnitt av Sökpodden där vi pratar om vad som hänt i branschen de senaste tio åren samt blickar mot framtiden. Nu är det kort tid mellan avsnitten! Avsnitt #32 […]

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner