Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Flera språk på samma sida?

Jag skall starta 2-3 bloggar närmaste veckorna. Vill skriva på svenska samt engelska och har länge jagat lösningar för multilingual support i olika bloggverktyg och cms-verktyg. Det mesta suger. Skall köra WordPress nu hursomhelst. Tänkte att jag skulle skriva inläggen först på svenska och sedan i samma inlägg på engelska.

Vad har detta för inverkan rent SEO-mässigt. Är det extremt negativt

/Salomon

Att ha flera språk i en och samma bloggpost är inte att rekommendera trots att det är lite knivigt med de flesta språkplugins till wordpress. Du förlorar mycket av fördelarna med att ha 2 språk och det kan göra Google väldigt förvirrad. Vi installerade just qTranslate på www.romresa.se och jag måste säga att jag är klart nöjd med pluginen, om man har textwidgets och liknande måste man tyvärr hacka lite php men i stort fungerar det bra.

/Magnus

2 kommentarer

  1. Är det alltså ok att ha unika blogposter i olika språk? Vad ska man tänka på när man blandar språk? Textmässigt och kodmässigt? Ska man sätta ”meta-language” och sådant eller har det liten inverkan?

    Kommentar av

    Markus

  2. Blanda inte bara rakt av utan se till att det finns en bra sortering. Då fungerar det finfint!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner