Sökmotorkonsult.se

Varför visar Google inte mina ändrade titlar?

Kungakrona

Jag har ändrat titlarna på vår sajt www.adbid.se, men ändringarna syns inte i Googles sökresultat. Varför är det så? Är det normalt att det tar över en vecka?

/Jakob

Google har inte spindlat ordentligt sedan du ändrade dem tror jag. Förstasidan har blivit cachad den 7:e men undersidor som till exempel kontaktsidan har inte blivit spindlade sedan den 31:a Oktober. Det kan ta ett litet tag innan de uppdaterar eftersom de beösker så sällan. Det kan vara värt att försöka få lite mer inlänkar och börja uppdatera med innehåll med jämna mellanrum för att öka frekvensen på Googles besök.

Magnus

Sidan är senast uppdaterad 2016-10-07

En kommentar

  1. Att registrera en sitemap (xml) gör också indexeringen snabbare.

    Kommentar av Karin

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?