Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Hur får jag högre poäng i Sökmotorkonsults verktyg?

Hej!

Insåg att jag har en bit kvar för att få 100 poäng, och undrar vilka saker som är viktigast att förbättra på min sida för att få fler poäng.
Snälla hjälp.

Marcus

Självklart ska du arbeta med att få din sida bättre. Börja med de stora poängavdragen, då vi har viktat de olika delarna på en sida efter hur viktiga de är för att kunna synas i sökresultat. Det är därför du får högre poängavdrag om ditt sökord saknas i titeln än om det saknas i till exempel din Meta description.

Jag tycker dock inte att du ska stirra dig helt blind på att få 100 poäng i verktyget. När du kommer upp över 80 poäng och inte har några stora poängavdrag (mer än 5 poäng) kommer det ge mer effekt att börja arbeta med länkbygge än att försöka knipa de sista poängen i vårt verktyg.

Lycka till!

3 kommentarer

  1. Att pressa för att få hundra poäng är väl inte super viktigt. Jag ser hellre att besökaren får en bra upplevelse än att man pressar för hundra poäng, men om man lyckas kombinera hundra poäng med ett bra besök ser jag inte varför man skulle begränsa sig :D.

    De saker som jag tycker viktigast är..
    Titel
    H1
    Meta description
    Textrelevans
    Textvolym

    Självklart är resten viktigt med, men kanske i en mindre skala.

    Kommentar av Theodor

  2. Håller med Theodore. Verktyget är bra för att kunna hitta sina 80-20-områden, dvs ställen där 20 % av ditt förbättringsarbete ger 80 % av resultaten.

    Kommentar av Jonas

  3. Man bör inte haka upp sig på sökmotorkonsults seo verktyg, utan göra som theodor skriver istället.

    Det viktigaste är att användaren har en bra miljö!

    Kommentar av Hanna

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Gasa eller bromsa marknadsföring

Vi gasade marknadsföringen – fick 32 % fler leads

I kristider som dessa är det vanligt att bromsa sin marknadsföring. På Pineberry valde vi att göra tvärtom och i denna artikel berättar vi varför och hur det gått hittills.

Google Ads Skillshop Jean-Philipe Wahlgren

Certifiera dig i Google Skillshop

Academy for Ads heter sedan i höstas Skillshop och Googles koncept för certifieringar inom Google Ads har ändrat mer än bara namn. Här kommer en genomgång av det nya systemet och några tips för att klara proven. Google har i […]

Topp 10 artiklar

Våra 10 artiklar med mest organisk trafik

I dag bjuder vi på en topplista över de artiklar på bloggen som genom åren generat mest organisk trafik. Vilken artikel tror du kommer etta? En ledtråd är att det har med bilder att göra.

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 60 av Sökpodden

#60 Favorit i repris

Denna gång kör vi en favorit i repris i Sökpodden. Vi återupplivar tre ämnen som vi körde under vårt första år 2015. Såklart har vi valt tre ämnen där det hänt en hel del under de senaste fem åren. Du lyssnar väl?

Kvinna håller i mobiltelefon med Google Shopping på

Google Shopping blir gratis för alla

Det blir gratis för alla e-handlare att delta i Google Shopping. Detta sedan Google utannonserat en stor förändring av hur tjänsten är uppbyggd. Läs mer här.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner