Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Hur får jag högre poäng i Sökmotorkonsults verktyg?

Hej!

Insåg att jag har en bit kvar för att få 100 poäng, och undrar vilka saker som är viktigast att förbättra på min sida för att få fler poäng.
Snälla hjälp.

Marcus

Självklart ska du arbeta med att få din sida bättre. Börja med de stora poängavdragen, då vi har viktat de olika delarna på en sida efter hur viktiga de är för att kunna synas i sökresultat. Det är därför du får högre poängavdrag om ditt sökord saknas i titeln än om det saknas i till exempel din Meta description.

Jag tycker dock inte att du ska stirra dig helt blind på att få 100 poäng i verktyget. När du kommer upp över 80 poäng och inte har några stora poängavdrag (mer än 5 poäng) kommer det ge mer effekt att börja arbeta med länkbygge än att försöka knipa de sista poängen i vårt verktyg.

Lycka till!

3 kommentarer

  1. Att pressa för att få hundra poäng är väl inte super viktigt. Jag ser hellre att besökaren får en bra upplevelse än att man pressar för hundra poäng, men om man lyckas kombinera hundra poäng med ett bra besök ser jag inte varför man skulle begränsa sig :D.

    De saker som jag tycker viktigast är..
    Titel
    H1
    Meta description
    Textrelevans
    Textvolym

    Självklart är resten viktigt med, men kanske i en mindre skala.

    Kommentar av Theodor

  2. Håller med Theodore. Verktyget är bra för att kunna hitta sina 80-20-områden, dvs ställen där 20 % av ditt förbättringsarbete ger 80 % av resultaten.

    Kommentar av Jonas

  3. Man bör inte haka upp sig på sökmotorkonsults seo verktyg, utan göra som theodor skriver istället.

    Det viktigaste är att användaren har en bra miljö!

    Kommentar av Hanna

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner