Sökmotorkonsult.se

Hur kan en sida byggd på Frames få bra resultat?

Hej, vi har en hemsida som innehåller frames. Jag gjorde er skola och fick – 100. Jag testade sen en annan sida som också fick -100p för dom hade frames.  Jag testade dock att söka på huvudsökordet på google och då kom dom som nr 2 av 490000 träffar. Hur kan den göra detta?

Mvh Severin

Det går faktiskt att få bra resultat även med en sida byggd i Frames, det är mycket, mycket svårare däremot. Särskilt svårt är det om det gäller en undersida eftersom det vanligtvis inte skapas unika sökvägar för sidor i en frames-lösning. Det går att bygga speciallösningar för att komma ifrån det här och det går att få en sida i frames att ta positioner med hjälp av ren och skär länkstyrka. Det krävs däremot mycket mer länkar än om siten skulle vara byggd på ett bättre sätt.

Huvudanledningen att det är svårt att ta positioner är för att det är mycket svårt för sökmotorer att indexera och länka till rimliga sidor på siten. Så även för vårt verktyg, vi kan inte ge bra råd på hur du ska förbättra siten på ett automatiskt sätt annat än att säga att du ska bygga om den utan frames, därav 0 poäng.

/Magnus

Sidan är senast uppdaterad 2009-09-22

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?