Sökmotorkonsult.se

Hur ofta ska man uppdatera satellitsajter?

Månen

Jag har en hel del satellitsajter och det börjar bli väldigt mycket jobb att uppdatera dem regelbundet. Hur ofta tycker du man borde uppdatera? Hur tungt tror du att uppdateringsfrekvensen väger i algoritmen?

Erik

Det beror lite på hur du använder dina satelliter. Driver de trafik i någon utsträckning eller använder du dem bara för länkar? Om de driver trafik så finns det en viss risk att den kan minska något om du börjar uppdatera mer sällan. Om du inte har dem för trafik kommer du förlora mycket lite på att minska uppdateringsfrekvensen.

Sidan är senast uppdaterad 2010-12-03

7 kommentarer

  1. Tack för svaret!

    Menar du att sidorna rankar sämre och därför tappar trafik eller att de återkommande besökarna skulle minska för att den uppdateras mer sällan?

    Kommentar av Erik

  2. Det kan hända att man sjunker något i sökresultaten men det är inte alls säkert, åtminstone inte kortsiktigt.

    Kommentar av Magnus

  3. Okej, tack för din input!

    Kommentar av Erik

  4. Jag som tycker det är jobbigt nog att uppdatera min huvudsajt. :/

    Kommentar av Jole

  5. satellitsajter som jag har för länkar uppdaterar jag helt ärligt nästan aldrig. Jag är faktist väldigt dålig på det.

    Kommentar av Crille Vuorenmaa

  6. Jag hade aldrig haft tid nog för att underhålla satellitsiter.

    Kommentar av Kristian

  7. Skulle vara intressant att veta hur det ser ut nu, om jag förstått det rätt så vill ju Google premiera dem som uppdaterar regelbundet?

    Är det fortfarande samma regler som gäller?

    Kommentar av Erik

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?