Sökmotorkonsult.se

Hur viktig är Title-taggen?

Palats

Hej,

Jag arbetar som marknadsförare online och håller precis på att sätta mig in i sökmotoroptimering. Jag har läst på många ställen att Meta-data inte spelar någon roll längre men det jag undrar över är Title, spelar Title någon roll för sökmotoroptimering?

/Anonym

Hej Anonym,

Title-taggen är den enskilt viktigaste faktorn på en sida. Naturligtvis finns det många andra faktorer också som i princip måste levas upp till för att det ska gå att få sökmotoroptimeringen att fungera. Du måste till exempel också ha sökordet i text någonstans på sidan. Om du är intresserad mer om att utforma Title så kan du läsa i vår nybörjarskola, det är ett bra ställe att börja för att reda ut sådana här frågetecken.

Magnus

Sidan är senast uppdaterad 2012-09-22

2 kommentarer

  1. Bra artikel om title taggar. Tänkte kolla boardtests.com men får error 404. Har testat ett par andra sajter med samma resultat. Är det ”hur mår din site” funktionen som är tillfälligt ur funktion? Hälsningar Claes

    Kommentar av Claes

  2. Vi jobbar på att lösa problemet, Claes.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?