Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vad kan man göra för att ytterligare förbättra sitt resultat?

Genom er SEO-analys verktyg här på sidan så får jag 82/100p på ordet ”Webbdesign” på adressen till ett INLÄGG inom Webbdesign-kategorin, enligt verktyget är det egentligen bara antalet sidor som är för litet (vilket växer med tiden). Jag undrar om det finns något annat än att förbättra KODEN som gör min sida bättre för google?

Hur mycket gör länkningar till ens sida från andra sidor? Jag har försökt registrera den i länkkataloger och andra sidor för att de ska länka till den i hopp om att detta gör den mer ”värdefull” för google. Hur mycket hjälper detta?

/Marcus

Det finns nästan alltid saker man kan förbättra på sin sajt, frågan är när man når den punkt att det blir mer lönsamt att arbeta med något annat som t ex länkar som du nämner. Saker som man kan se över som verktyget inte tittar på är t ex hur du länkar internt till dina olika sidor, vilka länktexter du har på de interna länkarna osv.

När det gäller länkar så kan man se det som att all den on page man gör oftast bara är något som man måste göra, det är länkarna som gör att man tar positioner och får trafik. Länkarna är den enskilt viktigaste faktorn i all sökmotoroptimering och vanligtvis det som tar allra längst tid. Länkkataloger har tyvärr tappat rejält i värde i Googles ögon, om du kan få tag på relevanta inlänkar från siter med bra content så är det värt väldigt mycket mer.

/Magnus

7 kommentarer

  1. Hej,

    Vad tycker ni är en ”okej” siffra att få i er SEO-analys?

    Kommentar av

    Jonas

  2. Det riktiga svaret är mer är alltid bättre. Det jag helst skulle titta på är de saker som ger mycket poäng, title är till exempel mycket viktiga än meta-keywords (som inte gör någon skillnad i Google men i några andra sökmotorer och därför får finnas kvar i testet). Om du har 75 poäng är det bra men om avdraget är 15 poäng för att du inte har sökordet i titeln är det ändå inte bra.

    Hoppas det är till nytta, jag vet att det är ett lite luddigt svar men fokusera på dom stora grejerna först.

    Kommentar av

    Magnus

  3. Tackar och bockar, när jag väl blir googleindexerad kommer jag ha över 80 poäng, mycket tack vare era tips här!

    Kommentar av

    Jonas

  4. Om det är siten du upgett här så räcker det med att skriva en kommentar till så försvinner nofollowtaggen och då borde du ganska snabbt bli indexerad :)

    Kommentar av

    Magnus

  5. Haha då gör jag det då, tack för tipset och juicen =)

    Kommentar av

    Jonas

  6. Hej…som sagt..vad ska jag göra för att komma med i googles sökfunktion? Är ju inte så haj på det här med datorer. Tips är tacksamt mottaget!

    Kommentar av

    Lovisa

  7. Om det finns andra siter som länkar till dig så kommer Google automatiskt hitta dig, mer än så behöver inte göras.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Dynamiska annonser

Automatisera med Dynamiska Annonser

Facebooks dynamiska annonser är skräddarsydda annonser som automatiskt marknadsför det som dina kunder har tittat på eller är intresserade av. Läs mer här!

Facebook collection ads

Vad är Facebook Collection Ads?

Har du koll på ett av Facebooks senaste annonsformat? Ett mycket stilfullt annonsformat där användaren får ”en sömlös upplevelse” enligt Facebook själva. Läs mer!

James Finlayson på SearchStars i Malmö 2017

Sökkonferensen SearchStars

Sveriges största sökkonferens SearchStars har precis gått av stapeln. Vi var på plats på Slakthuset i Malmö och i denna artikel sammanfattar vi kortfattat våra intryck från konferensen.

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 31

#31 Årets plåga

I Sökpodden 31 pratar vi om årets SEO-plåga, vi gör en favorit i repris med ännu en SEO-Clinic och så går vi igenom vad du som annonsör på Facebook behöver tänka på inför stundande Black Friday. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren och Guldläge på nätet 3

Fortsatt succé för SEO-boken Guldläge på nätet

Guldläge på nätet släpps i dag i en tredje uppdaterad upplaga. Det är väldigt glädjande att framgången med vår populära SEO-bok fortsätter. Även om grunderna inom sökmotoroptimering är samma finns det en hel del nytt att läsa i nya Guldläge på nätet.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner