Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Sökmotorkonsult.se

Vad kan man göra för att ytterligare förbättra sitt resultat?

Genom er SEO-analys verktyg här på sidan så får jag 82/100p på ordet ”Webbdesign” på adressen till ett INLÄGG inom Webbdesign-kategorin, enligt verktyget är det egentligen bara antalet sidor som är för litet (vilket växer med tiden). Jag undrar om det finns något annat än att förbättra KODEN som gör min sida bättre för google?

Hur mycket gör länkningar till ens sida från andra sidor? Jag har försökt registrera den i länkkataloger och andra sidor för att de ska länka till den i hopp om att detta gör den mer ”värdefull” för google. Hur mycket hjälper detta?

/Marcus

Det finns nästan alltid saker man kan förbättra på sin sajt, frågan är när man når den punkt att det blir mer lönsamt att arbeta med något annat som t ex länkar som du nämner. Saker som man kan se över som verktyget inte tittar på är t ex hur du länkar internt till dina olika sidor, vilka länktexter du har på de interna länkarna osv.

När det gäller länkar så kan man se det som att all den on page man gör oftast bara är något som man måste göra, det är länkarna som gör att man tar positioner och får trafik. Länkarna är den enskilt viktigaste faktorn i all sökmotoroptimering och vanligtvis det som tar allra längst tid. Länkkataloger har tyvärr tappat rejält i värde i Googles ögon, om du kan få tag på relevanta inlänkar från siter med bra content så är det värt väldigt mycket mer.

/Magnus

7 kommentarer

  1. Hej,

    Vad tycker ni är en ”okej” siffra att få i er SEO-analys?

    Kommentar av

    Jonas

  2. Det riktiga svaret är mer är alltid bättre. Det jag helst skulle titta på är de saker som ger mycket poäng, title är till exempel mycket viktiga än meta-keywords (som inte gör någon skillnad i Google men i några andra sökmotorer och därför får finnas kvar i testet). Om du har 75 poäng är det bra men om avdraget är 15 poäng för att du inte har sökordet i titeln är det ändå inte bra.

    Hoppas det är till nytta, jag vet att det är ett lite luddigt svar men fokusera på dom stora grejerna först.

    Kommentar av

    Magnus

  3. Tackar och bockar, när jag väl blir googleindexerad kommer jag ha över 80 poäng, mycket tack vare era tips här!

    Kommentar av

    Jonas

  4. Om det är siten du upgett här så räcker det med att skriva en kommentar till så försvinner nofollowtaggen och då borde du ganska snabbt bli indexerad :)

    Kommentar av

    Magnus

  5. Haha då gör jag det då, tack för tipset och juicen =)

    Kommentar av

    Jonas

  6. Hej…som sagt..vad ska jag göra för att komma med i googles sökfunktion? Är ju inte så haj på det här med datorer. Tips är tacksamt mottaget!

    Kommentar av

    Lovisa

  7. Om det finns andra siter som länkar till dig så kommer Google automatiskt hitta dig, mer än så behöver inte göras.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

SEO Cert

11 % klarar SEO Cert

Sedan vi lanserade SEO Cert i november förra året är ni drygt 500 personer som testat era kunskaper i SEO. Av alla er som antagit utmaningen är det 11 % som klarat provet och blivit certifierade.

#27 Clinic

I #27 av Sökpodden pratar vi bland annat om hur viktigt det är att denna typ av utdrag är unika på en blogg. Vi gör även en SEO-Clinic och pratar om att Facebooks nya pixel anklagas för att var en trojansk häst.

Bloggen fyller 10 år

I dag firar vi på Pineberry. Anledningen är att vår blogg här på Sökmotorkonsult.se fyller hela tio år. Fantastiskt roligt tycker vi. Under åren har det blivit 951 artiklar som lästs av 810 410 besökare.

Google Data Studio

Google Data Studio finns nu i Sverige

Vi ger vår första syn på Google Data Studio som nu finns tillgängligt i Sverige. Kom igång med att skapa dynamiska och interaktiva rapporter som du kan dela med berörda personer. Läs vår artikel och få en introduktion till verktyget.

exakt match

Exakt match i AdWords – inte längre så exakt

Google fortsätter att försöka förstå sig på intentionen bakom en sökning, och koppla ihop det med en sökfråga. I och med det så blir exakt match bara bredare. Läs mer om det här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner