Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Var på bloggen placerar man bäst utlänkar?

Flygplan

Jag har en blogg och undrar var man bäst bör placera utlänkar? Är det bäst att placera dem på huvudsidan eller på en undersida?

Helena

Det beror lite på vilken målsättning du har med länkarna. Om det är för att det ska vara bra för din egen blogg skulle jag nästan alltid säga att de passar bäst i en passande bloggpost. Om det å andra sidan är för att du vill ge rejält med styrka till sidan du länkar till kan det passa bra på startsidan.

Magnus


4 kommentarer

  1. Hej! Vad anser du Magnus, är placeringen av länken viktigare än att den kommer från en relevant text? Med relevant menar jag en text som behandlar samma ämne som länkens mål. Mvh, Peter Eklöf

  2. Det beror ganska mycket på omständigheterna och vilket förtroende Google har för siten. Ofta går jag på relevans i första hand men jag tar hellre en icke relevant länk från Google.se än en relevant från en färsk gratisblogg.

    Kommentar av Magnus

  3. Men en länk som kommer från ett blogginlägg måste vara bra mycket svagare än en länk som kommer från startsidan. Det känns som att ett två månaders gammalt blogginlägg kommer att glömmas bort av läsarna. Kommer inte blogginlägget då också glömmas bort av Google?

    Kommentar av Philip

  4. Det beror helt på, bland annat på relevans. Det är lätt att underskatta relevans när man håller på och börjar med SEO och det är farligt. Det är enormt viktigt att få relevanta länkar och det kan mycket väl vara så att en startsida på en blogg inte är relevant medan en post är det.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner