Sökmotorkonsult.se

Blir lite bredare

Broader-concept-button

Om du är en av dom som brukar följa den här bloggen kanske du märkt att det just nu sker förändringar. Bland annat har utseendet förändrats och det har lagts till en del funktionalitet. Dessutom är det meningen att bloggen ska bli lite bredare och då inte på skärmen utan på innehållet.

Du har kanske märkt att det lagts till en ny kategori, Marknadsföring som ska fungera som ett stöd till den tidigare Internetmarknadsföring. Meningen är att det ska komma bra insiktsfulla poster i dessa kategorier också bland annat har jag publicerat en intervju med Tommy K Johansson. Det ska dessutom komma mer innehåll om Sponsrade Länkar, något som har efterfrågats.

Allt det som tidigare varit populärt finns förstås kvar, vi har On Page-verktyget och Fråga Experten nu i än mer framträdande form. Vi kommer alltså fortsätta besvara dina frågor och tillhandahålla hjälp med sökmotoroptimeringen utan att ta betalt. En av delarna i det arbetet är också vårt löfte om gratis artiklar, vi specialskriver artiklar till din blogg eller site.

Förhoppningsvis kommer de förändringar som nu görs göra att sökmotorkonsult.se blir än mer användbar för dig och vi vill dessutom ha din åsikt om saken.

Sidan är senast uppdaterad 2022-03-04

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?