Sökmotorkonsult.se

Blir lite bredare

Bredare än någonsin - Valross på Sökmotorkonsult.seOm du är en av dom som brukar följa den här bloggen kanske du märkt att det just nu sker förändringar. Bland annat har utseendet förändrats och det har lagts till en del funktionalitet. Dessutom är det meningen att bloggen ska bli lite bredare och då inte på skärmen utan på innehållet.

Du har kanske märkt att det lagts till en ny kategori, Marknadsföring som ska fungera som ett stöd till den tidigare Internetmarknadsföring. Meningen är att det ska komma bra insiktsfulla poster i dessa kategorier också bland annat har jag publicerat en intervju med Tommy K Johansson. Det ska dessutom komma mer innehåll om Sponsrade Länkar, något som har efterfrågats.

Allt det som tidigare varit populärt finns förstås kvar, vi har On Page-verktyget och Fråga Experten nu i än mer framträdande form. Vi kommer alltså fortsätta besvara dina frågor och tillhandahålla hjälp med sökmotoroptimeringen utan att ta betalt. En av delarna i det arbetet är också vårt löfte om gratis artiklar, vi specialskriver artiklar till din blogg eller site.

Förhoppningsvis kommer de förändringar som nu görs göra att sökmotorkonsult.se blir än mer användbar för dig och vi vill dessutom ha din åsikt om saken.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sommarstäda din XML-sitemap

Sommarstäda din XML-sitemap

Har du oreda i din XML-sitemap? Då kommer du gillar våra tips kring hur du städar din sitemap och bringar ordning och reda inför sommaren.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 73

#73 Användarsignaler

I #73 av Sökpodden frågar vi oss om användarsignaler är en rankingfaktor, vi fortsätter med att breakdowns försvinner från Facebook Ads och avslutar vi med SEO/SEM-synergier. Lyssna gärna! Snart är det sommarlov, men innan dess bjuder vi på detta juniavsnitt […]

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?