Sökmotorkonsult.se

Google Analytics visar vilka företag som besökt dig

Det finns ett antal verktyg ute på marknaden som man får betala ganska mycket för som gör exakt samma sak som följande lilla filter i Google Analytics gör. Det är Gustav Bergman som i filmen visar hur man filtrerar i Analytics så att man får se vilka företag som besökt siten. Metoden visar inte alla företag utan bara en del, mer förklaring i filmen.

Gustav nämner att man ska filtrera bort ISP:er och jag har satt ihop en liten lista som ska ta bort de flesta. Det saknas säkert en del namn i min lista och en del har säkert hamnat där utan att höra hemma där. Du behöver i alla fall bara klistra in den i filterfältet.


Warning: Attempt to read property "ID" on null in /www/sokmotorkonsult.se/wp-content/themes/sokmotorkonsult/parts/cta-in-content.php on line 18

Exkludera följande i analytics

griffel|tyfon|dgc systems|umenet|royal institute of technology|rid-|port|zitius|wekudata|viaeuropa|hitnet|gothnet|unknown|infra-as|jamtkraft|deutsche|alltele|provider|not set|lantjansten|blixtvik|city|comcast|quicknet|vodaphone|ip addresses|university|hosting|wholesale solutions|brf|hsb|lans|gateway|ip-only|gavlenet|universitet|opennet|kabel|energy|broadband|kommun|citynet|gprs costumers|energi|telefonica|customers|bredband|clients|0000046894|mobil|residentials|stadsnat|amnet|fiberdata|glocalnet|access|user|internet|customer|adsl|telia|com hem|tele2|telenor|b2|network|customer

Sidan är senast uppdaterad 2020-01-31

14 kommentarer

  1. Tack! Den var bra. Jag la till stadsnet (stadsnat fanns redan).

    Kommentar av KO

  2. Tack, för filtersträngen, Magnus! Du hade fått med flera leverantörer som jag missat!

  3. Perfa, stort tack för ett kanontips!

    Kommentar av Kari

  4. Tack Magnus, skulle haft gjort detta flera gånger men aldrig kommit till skott.

    Kommentar av Daniel Lazic

  5. Tack för tipset.

    Kommentar av Agneta

  6. […] Google Analytics visar vilka företag som besökt dig Det här inlägget postades i Veckans länkar och har märkts med etiketterna facebook, google analytics, randsydda skor, sociala medier. Bokmärk permalänken. ← Veckans länkar, vecka 1 blog comments powered by Disqus /* […]

    Pingback av Veckans länkar, vecka 2 | Nils Grundberg

  7. Tack för tipset, jag ska testa det med en gång.

    Kommentar av Jimmy

  8. Riktigt trevligt och användbart.

    Kommentar av Björn

  9. […] del mindre företag oftast använder, för att bara få fram de företagsnamn som finns i klartext. Här finns info om hur man gör […]

    Pingback av Seminarium om Google Analytics | Anders Hagenbjörk

  10. Hej Magnus,
    I nya gränssnittet på GA verkar det inte som att man kan lägga in ev längre lista på ISP (ex. griffel|tyfon| osv) som i ditt inlägg utan måste lägga in den en och en eller har du en annan lösning?

    Kommentar av Fredrik Westlund

  11. Vad skulle man göra utan analytics? Känns sig som lämnad i lapplands vildmark mitt i vintern utan ficklampa, en gnutta fumlande i mörkret innan man hittar rätt kanske.

    Kommentar av Johannes

  12. Ja Analytics är bra. Tack för ett bra tips ska kolla upp detta i morgon.

    Kommentar av wahlman

  13. Detta var bra!

    Kommentar av wahlman

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?