Sökmotorkonsult.se

Google Analytics visar vilka företag som besökt dig

Det finns ett antal verktyg ute på marknaden som man får betala ganska mycket för som gör exakt samma sak som följande lilla filter i Google Analytics gör. Det är Gustav Bergman som i filmen visar hur man filtrerar i Analytics så att man får se vilka företag som besökt siten. Metoden visar inte alla företag utan bara en del, mer förklaring i filmen.

Gustav nämner att man ska filtrera bort ISP:er och jag har satt ihop en liten lista som ska ta bort de flesta. Det saknas säkert en del namn i min lista och en del har säkert hamnat där utan att höra hemma där. Du behöver i alla fall bara klistra in den i filterfältet.


Warning: Attempt to read property "ID" on null in /www/sokmotorkonsult.se/wp-content/themes/sokmotorkonsult/parts/cta-in-content.php on line 18

Exkludera följande i analytics

griffel|tyfon|dgc systems|umenet|royal institute of technology|rid-|port|zitius|wekudata|viaeuropa|hitnet|gothnet|unknown|infra-as|jamtkraft|deutsche|alltele|provider|not set|lantjansten|blixtvik|city|comcast|quicknet|vodaphone|ip addresses|university|hosting|wholesale solutions|brf|hsb|lans|gateway|ip-only|gavlenet|universitet|opennet|kabel|energy|broadband|kommun|citynet|gprs costumers|energi|telefonica|customers|bredband|clients|0000046894|mobil|residentials|stadsnat|amnet|fiberdata|glocalnet|access|user|internet|customer|adsl|telia|com hem|tele2|telenor|b2|network|customer

Sidan är senast uppdaterad 2020-01-31

14 kommentarer

  1. Tack! Den var bra. Jag la till stadsnet (stadsnat fanns redan).

    Kommentar av KO

  2. Tack, för filtersträngen, Magnus! Du hade fått med flera leverantörer som jag missat!

  3. Perfa, stort tack för ett kanontips!

    Kommentar av Kari

  4. Tack Magnus, skulle haft gjort detta flera gånger men aldrig kommit till skott.

    Kommentar av Daniel Lazic

  5. Tack för tipset.

    Kommentar av Agneta

  6. […] Google Analytics visar vilka företag som besökt dig Det här inlägget postades i Veckans länkar och har märkts med etiketterna facebook, google analytics, randsydda skor, sociala medier. Bokmärk permalänken. ← Veckans länkar, vecka 1 blog comments powered by Disqus /* […]

    Pingback av Veckans länkar, vecka 2 | Nils Grundberg

  7. Tack för tipset, jag ska testa det med en gång.

    Kommentar av Jimmy

  8. Riktigt trevligt och användbart.

    Kommentar av Björn

  9. […] del mindre företag oftast använder, för att bara få fram de företagsnamn som finns i klartext. Här finns info om hur man gör […]

    Pingback av Seminarium om Google Analytics | Anders Hagenbjörk

  10. Hej Magnus,
    I nya gränssnittet på GA verkar det inte som att man kan lägga in ev längre lista på ISP (ex. griffel|tyfon| osv) som i ditt inlägg utan måste lägga in den en och en eller har du en annan lösning?

    Kommentar av Fredrik Westlund

  11. Vad skulle man göra utan analytics? Känns sig som lämnad i lapplands vildmark mitt i vintern utan ficklampa, en gnutta fumlande i mörkret innan man hittar rätt kanske.

    Kommentar av Johannes

  12. Ja Analytics är bra. Tack för ett bra tips ska kolla upp detta i morgon.

    Kommentar av wahlman

  13. Detta var bra!

    Kommentar av wahlman

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökmotormuseum

Pineberry öppnar världens första sökmotormuseum

Efter 16 framgångsrika år inom digital marknadsföring har vi på Pineberry beslutat att utöka våra tjänster genom att öppna det allra första sökmotormuseet.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Tilde Mattsson i avsnitt 92 av Sökpodden

#92 Fåfänga

Avsnitt 92 av Sökpodden är här! Denna gång pratar Simon, Micke och Tilde om Bing är värt att satsa på, går igenom några nyheter som kommit inom Performance Max och avslutar avsnittet med en diskussion om nyckeltal som faller under det mindre smickrande begreppet Vanity Metrics. Du lyssnar väl?

Google analytics

Din data i GA4 kommer skilja sig

Stämmer inte din siffror i GA4 mot det du ser i UA? Även om detta kan kännas frustrerande är det väntat. GA4 och UA skiljer sig på så många sätt att datan inte är helt jämförbar. Däremot kan det vara bra att förstå varför du ser skillnader i dina siffror och hur stora skillnaderna är.

inget att förlora

Våga mer i sämre tider

Det finns fördelar med att det är sämre tider. En sådan är att du ges möjlighet att våga mer med din marknadsföring. Du har helt enkelt mindre att förlora. Så passa på att göra de stora förändringarna i din marknadsföring som du dragit dig för att göra tidigare.

black friday datum

När är black friday & cyber monday 2023? – Alla datum!

Nu för tiden finns det många kampanj- och temadagar att hålla reda på, särskilt under hösten när det är viktiga händelser som Black Week, Cyber Monday och Black Friday. Här är de datum du behöver hålla koll på!