Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Kontaktuppgifter på siten

Jag sitter ofta och letar efter siter eller bloggar för att antingen köpa annonsplats eller försöka få till länkbyten. Många gånger gör jag så att jag söker på en term som är relaterad till den site jag håller på med och går igenom alla träffar. Det här är ett ganska tidsödande jobb men det ger ofta bra resultat. Många av de site-ägare man kontaktar blir dessutom väldigt glada över att kunna tjäna pengar på en site som de kanske inte någonsin trodde skulle ge några intäkter. Jag bryr mig ju endast mycket sällan om trafik utan det är inlänkar med rätt ankarttext jag letar efter. Det betyder att även små siter som ter sig obetydliga kan ha intäktsmöjligheter. Vad jag däremot märker är att det ofta är svårt att hitta kontaktuppgifter. Kanske är man rädd för att lägga ut sin email för att spamrobotar kan hitta den. Det jag vill säga är att det kan göra det möjligt att utan ansträngning tjäna pengar på sin blogg eller site om man lägger ut kontaktuppgifter. Förr eller senare kommer någon som jag eller kanske till och med jag själv ta kontakt och be om att få starta ett samarbete eller göra ett länkbyte. Dessutom går det rykten om att Google ger vissa fördelar till siter med kontaktuppgifter.

En kommentar

  1. Jag har också skrivit om just detta problem. Min erfarenhet är att bloggare är mycket sämre än genomsnittet på att göra sig kontaktbara. Det är klart att man kan kommentera ett inlägg, men hur snyggt är det att föreslå samarbete så.

    http://www.wedholm.net/2009/03/31/svarkontaktade-bloggare/

    Kommentar av Kristoffer

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Korslänkning – Så får du “gratis” länkar

Behöver du fler länkar till din sajt? I denna artikel pratar vi om hur man kan få gratis länkar genom att återskapa länkar som dina konkurrenter har.

Avvisa spamlänkar

Så avvisar du oönskade länkar med en disavow-fil

Att få länkar till din sajt är viktigt ur ett SEO-perspektiv eftersom det bygger förtroende hos Google. Men alla länkar är inte bra och i vissa fall kan dåliga länkar skada din ranking. Här går vi igenom hur du upptäcker skadliga länkar och hur du hanterar det.

Siri Mårtensson, advokat

Tveksamt om Google uppfyller kravet på annonsmärkning

Googles nya annonsutseende har väckt frågor kring annonsmärkning. Är den tillräckligt tydlig enligt gällande lagar och regler i Sverige? För att besvara denna fråga har vi pratat med Siri Mårtensson, advokat och expert på området.

ny annonsmärkning google

Google ändrar hur de märker upp textannonser

Google har nu återigen ändrat hur de märker upp textannonser. Läs mer i artikeln här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner