Sökmotorkonsult.se

Prenumerera på Sökmotorkonsults RSS

Sökmotorkonsult RSS-feedOm du inte redan gör det är det dags att du börjar prenumerera på RSS-feeden här, varje dag kommer det mer matnyttigt om SEO och internetmarknadsföring. Genom att lägga till feeden i din RSS-läsare kan du vara säker på att inte missa något. Klicka på den fina RSS-ikonen så får du se!

Om RSS

RSS står för Really Simple Syndication (finns lite andra varianter men det är tramsigare) och går ut på att du får ut det egentliga innehållet strippat från allt nonsens runt omkring. Istället för logotyper och bakgrundsbilder får du bloggposterna i ett väl ordnat format så att du i teorin kan återpublicera dem nästan hur som helst, t ex i din RSS-läsare tillsammans med de andra bloggarna du läser. Det kan vara väldigt användbart att publicera en feed, på samma sätt som här, det ger en hel del möjligheter. Bland annat kan du ju faktiskt få prenumeranter eller sprida din feed till återpubliceringsportaler av olika slag och därigenom få lite fler besökare.

Sidan är senast uppdaterad 2015-05-29

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?