Sökmotorkonsult.se

Sökmotorkonsults Målsättning

Under helgen har jag försökt strukturera målsättningen för den här bloggen. Att arbeta med en tydlig målsättning gör att bloggen (förhoppningsvis) blir mer stringent och bättre för dig som läser. Så här ser resultatet ut, det blev tre punkter, och det kan mycket väl komma att uppdateras i framtiden:

  1. Alla förtjänar att förstå sökmotoroptimering.
    Sökmotoroptimering har under ett antal år varit väldigt lätt för att de flesta siter inte haft de positioner de förtjänar av tekniska skäl. Dåligt byggda CMS och direkt felaktigt utförd SEO har gjort att siter som haft mycket mindre att erbjuda tagit oförtjänt bra positioner. Situationen håller på att förändras och Sökmotorkonsult vill utgöra en del i det. I en värld där alla som kan dra nytta av sökmotortrafik känner till grunderna i sökmotoroptimering är sökresultaten bättre, informationssökning lättare och fördelningen schysstare.
  2. Sökmotorkonsult är social.
    Bloggen är inte en enmansshow, öppen dialog är målsättningen och det som driver oss alla framåt. Dialogen är bra både för den ökade kunskapen och för bloggens egna framsteg. Alla frågor besvaras, alla synpunkter respekteras.
  3. Allt som publiceras är underbyggt.
    Ännu en blogg som publicerar gissningar om SEO är inte intressant, materialet på Sökmotorkonsult är alltid underbyggt av studier och erfarenheter. Med en vetenskaplig syn och en mottaglighet för kritik blir informationen bättre.

Idag lever bloggen naturligtvis inte tillfullo upp till målsättningarna men strävan finns där redan även om det tidigare inte varit formulerat. Vad är målsättningen med din hemsida?

2 kommentarer

  1. Det låter fint, 3:an är du iaf i princip ensam om.

    Måste bara fråga, har du inget vinstsyfte i detta?

    Kommentar av Per

  2. Joda det finns ett visst vinstsyfte men det är inte ett huvudmål på något sätt. Visst får vi lite leads via bloggen men det är ganska lite. Sanningen är att det är bra för mig ju mer folk kan om SEO. Det betyder att branschen växer, marknaden blir större osv. Dessutom är det ju kul att vara en av dom som driver det framåt och till en liten del kan jag tycka att den här bloggen gör det.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sommarstäda din XML-sitemap

Sommarstäda din XML-sitemap

Har du oreda i din XML-sitemap? Då kommer du gillar våra tips kring hur du städar din sitemap och bringar ordning och reda inför sommaren.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 73

#73 Användarsignaler

I #73 av Sökpodden frågar vi oss om användarsignaler är en rankingfaktor, vi fortsätter med att breakdowns försvinner från Facebook Ads och avslutar vi med SEO/SEM-synergier. Lyssna gärna! Snart är det sommarlov, men innan dess bjuder vi på detta juniavsnitt […]

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?