Sökmotorkonsult.se

Sökmotorkonsults Målsättning

Under helgen har jag försökt strukturera målsättningen för den här bloggen. Att arbeta med en tydlig målsättning gör att bloggen (förhoppningsvis) blir mer stringent och bättre för dig som läser. Så här ser resultatet ut, det blev tre punkter, och det kan mycket väl komma att uppdateras i framtiden:

  1. Alla förtjänar att förstå sökmotoroptimering.
    Sökmotoroptimering har under ett antal år varit väldigt lätt för att de flesta siter inte haft de positioner de förtjänar av tekniska skäl. Dåligt byggda CMS och direkt felaktigt utförd SEO har gjort att siter som haft mycket mindre att erbjuda tagit oförtjänt bra positioner. Situationen håller på att förändras och Sökmotorkonsult vill utgöra en del i det. I en värld där alla som kan dra nytta av sökmotortrafik känner till grunderna i sökmotoroptimering är sökresultaten bättre, informationssökning lättare och fördelningen schysstare.
  2. Sökmotorkonsult är social.
    Bloggen är inte en enmansshow, öppen dialog är målsättningen och det som driver oss alla framåt. Dialogen är bra både för den ökade kunskapen och för bloggens egna framsteg. Alla frågor besvaras, alla synpunkter respekteras.
  3. Allt som publiceras är underbyggt.
    Ännu en blogg som publicerar gissningar om SEO är inte intressant, materialet på Sökmotorkonsult är alltid underbyggt av studier och erfarenheter. Med en vetenskaplig syn och en mottaglighet för kritik blir informationen bättre.

Idag lever bloggen naturligtvis inte tillfullo upp till målsättningarna men strävan finns där redan även om det tidigare inte varit formulerat. Vad är målsättningen med din hemsida?

2 kommentarer

  1. Det låter fint, 3:an är du iaf i princip ensam om.

    Måste bara fråga, har du inget vinstsyfte i detta?

    Kommentar av Per

  2. Joda det finns ett visst vinstsyfte men det är inte ett huvudmål på något sätt. Visst får vi lite leads via bloggen men det är ganska lite. Sanningen är att det är bra för mig ju mer folk kan om SEO. Det betyder att branschen växer, marknaden blir större osv. Dessutom är det ju kul att vara en av dom som driver det framåt och till en liten del kan jag tycka att den här bloggen gör det.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?