Sökmotorkonsult.se

Vill ha din åsikt

What-do-you-think

Jag skulle vilja ha din åsikt om den här bloggen. Vi försöker ständigt förbättra Sökmotorkonsult.se men ibland är det svårt att veta vad som faktiskt skulle göra den bättre.

Jag tänkte ställa lite frågor och jag hoppas på din input. Lämna mycket gärna en kommentar med vad du tycker.

  • Vill du ha mer tips om sökmotoroptimering?
  • Vill du ha mer om internetmarknadsföring?
  • Vill du ha mer Case?
  • Vill du ha mer intervjuer, vi har precis börjat testa formatet?
  • Vill du ha tätare uppdateringar?
  • Vill du ha mer ingående poster?
  • Skulle du uppskatta fler verktyg?
  • Skulle du vilja ha mer diskussion?
  • Skulle du vilja ha nyheter om SEO?
  • Finns det några ämnen du tycker jag ska ta upp?
  • Finns det några bloggposter du tycker jag ska utveckla?

Sidan är senast uppdaterad 2022-03-04

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?