Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Vinn biljett till WordCamp

WordCamp Stockholm 2010Pineberry, som står bakom Sökmotorkonsult.se, sponsrar Sveriges första WordCamp som äger rum nu till helgen (23-24 oktober) på Tekniska Museet i Stockholm. Ta chansen och vinn en biljett till evenemanget.

Den 23-24 oktober är det dags för Sveriges första WordCamp. Evenemanget går av stapeln på Tekniska Museet i Stockholm. Pineberry som är företaget bakom Sökmotorkonsult.se är med som sponsor.

Vinn en biljett till Sveriges första WordCamp!

Sökmotorkonsult.se ger dig möjligheten att vinna en biljett till WordCamp i helgen. Skicka svar på nedan 4 frågor till wordcamp@pineberry.com så är du med i tävlingen.

1. Vilket år släpptes första versionen av WordPress?

2. När grundades Tekniska Museet?

3. Nämn namnet på minst en talare under WordCamp 2010 i Stockholm?

4. Utslagningsfråga. Skriv en kort motivering till varför just du ska vinna biljetten till WordCamp 2010.

För att ha chans att vinna tävlingen måste ditt svar ha nått oss senast onsdag den 20 oktober 2010 klockan 12:00. Skicka ditt svar till: wordcamp@pineberry.com

Juryn består av redaktionen på Sökmotorkonsult.se och vinnaren publiceras i en kommentar till denna post den 20 oktober. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!

3 kommentarer

  1. Hej

    Vi vill börja med att tacka alla tävlande. Rätt svar på frågorna var:

    1. 2003
    2. 1923-1924 (nuvarande museibyggnad invigdes 1936)
    3. Här fanns många rätta svara men den absoluta majoriteten av de tävlande valde att nämna Nikke Lindqvist.

    Vinnaren av biljetten till WordCamp 2010 Stockholm är Henrik Löwenhamn som hade följande motivering:

    ”Som WordPress-fantast är man ganska ensam på Gotland.
    Så det vore fantastiskt kul att byta kod med andra WP-nördar.”

    Sökmotorkonsult.se önskar Henrik och alla andra deltagare en trevlig helg på Tekniska Museet.

    Kommentar av Michael

  2. […] nu finns det inte så mycket att tveka om. Jag vann nämligen en biljett i en tävling anordnad av Sökmotorkonsult.se. Jag tackar och bockar och tar med mig datorn och dyker upp på tekniska museet. Twittra detta […]

    Pingback av Jag vann en biljett till Wordcamp Sthlm | Henrik Löwenhamn

  3. […] väg till Kränku för att köpa kaffe så ringde Michael från företaget Sökmotorkonsult och berättade att jag hade vunnit deras tävling. Vinsten var en biljett till Wordcamp i Stockholm […]

    Pingback av En riktigt skön lunch | Flytta till Gotland

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner