Sökmotorkonsult.se

Snygg och enkel WordPress-sajt

När vi varit ute och pratat med kunder och partners har vi upplevt att det finns ett stort behov av en tjänst som vi idag lanserar. Det handlar om hjälp att snabbt komma igång med en WordPress-sajt.

Ofta sätter sajten käppar i hjulet när man börjar jobba med sökmotoroptimering. Situationen ser ofta ut så här: Du har haft en webbsajt i något år och har en del försäljning via den och har precis fått upp ögonen för sökmotoroptimering. Du vill börja driva försäljning från sökmotorer men du sitter fast med ett gammalt CMS som behöver byggas om helt och hållet och det är en investering du inte är beredd att göra.

Vi har därför lanserat en tjänst som borde passa som handen i handsken. En snabb, enkel och snygg webbplats byggd på WordPress (samma CMS som t ex Sökmotorkonsult.se bygger på). Det går blixtsnabbt att komma igång och du får grunden i din sökmotoroptimering på köpet.

Ta en titt på Pineberry.nu som inte bara förklarar erbjudandet utan också är ett exempel.

Sidan är senast uppdaterad 2015-05-29

5 kommentarer

  1. Verkar vara en vettig väg att erbjuda en bulklösning. Jag gör likadant själv fast i mycket liten skala, om de tjatar eller när jag ser att det inte går att optimera utan en stor ombyggnad av den befintliga.
    En stor del företag klarar sig alldeles utmärkt med en sådan lösning.

    Kommentar av Urban

  2. Vi har jobbat med ett liknande koncept, även om vi ännu inte lagt ut erbjudandet på webben ännu. En svårighet jag erfarit, dock, är att en hel del kunder har svårt att förstå att en sajt med denna prisnivå inte är skräddarsydd, utan mer blir som att handla konfektion på H&M. Det kan vara jobbigt ibland att förklara att de får sajten enligt standarmallar ”as-is”, och att extra önskemål och specialanpassningar kostar per timme (och kommer lätt upp i samma summa som hela grundsajten kostar).
    Har du stött på samma fenomen, Magnus?

  3. Vi har faktiskt inte erbjudit något liknande tidigare så jag har inga erfarenheter :)

    Kommentar av Magnus

  4. Tror detta blir ett väldigt stort steg för ert företag samtidigt som ni får in fler kunder. Ni har ju redan intressenter.

    Att erbjuda WordPress baserad lösningar är något som är väldigt effektivt och som gynnar båda parter.

    Kommentar av Karin

  5. Jag fattar inte hur jag har kunnat missat WordPress under så lång tid. Riktigt smidigt – och framför allt kan det ju bli hur snyggt som helst utan att kunna designa :) Plus möjligheterna till webbshop. Lite synd att det är PHP, tycker ju jag som .NET utvecklare…

    Kommentar av Raymond

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?