Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Skapa en företagsprofil på Instagram

Nya Instagram Business verktyg

Instagram är en annonskanal som blir allt större och större. Det har kommit många olika nyheter och förbättringar sedan lanseringen förra året. Vi börjar närma oss ett år med annonsering på Instagram och idag tänkte vi lyfta de senaste nyheterna.

Vi har fått höra många gånger att funktionerna för företag på Instagram varit begränsade. Detta är något som blivit bättre med tiden genom nya funktioner som t.ex. företagsprofiler. Med företagsprofiler har du möjlighet att addera kontaktuppgifter som email och telefonummer. Du har även möjlighet att lägga till ditt företags adress för att med ett knapptryck få vägbeskrivningar direkt i mobilen. Allt detta är något som tillhör det nya ”Instagram Business Tools”. Vi har kikat lite närmare på detta och kommer guida dig igenom processen för att omvandla din vanliga profil till en företagsprofil.

9 av 10 rekommenderar Pineberrys utbildningar

Vi har heldagsutbildningar i Facebook annonsering!


Boka nu!

Skapa en företagsprofil

För att skapa en företagsprofil på Instagram behöver du en företagssida på Facebook samt en personlig profil på Instagram. Du skapar kontot lättast genom att använda appen Instagram för din smartphone (i denna guide kommer vi gå igenom hur det ser ut på en iPhone).

1. Börja med att logga in i appen, väl inne klickar du på din profil nere i högra hörnet. Längst upp till höger på skärmen kommer du se ett kugghjul, klicka på den.

Instagram business profile

2. Klicka sedan på ”Växla till företagsprofil” och koppla ditt Instagram-konto genom att klicka på ”Fortsätt som xxxxx”.

instagram business profilekoppla instagram business

3. Välj sedan vilken företagssida på Facebook som du vill koppla samman med din nya företagsprofil. Om du har angett ditt företags adress, email och telefonummer på din Facebooksida så hämtas denna information automatiskt (du kan givetvis redigera den om så önskas).

koppla instagram företagsprofilinstagram företagsprofil

4. Klart! Nu kan dina besökare komma i kontakt med ert företag på ett väldigt smidigt sätt. Du kommer även få tillgång till Instagram Insights vilket är ett verktyg för att få mer information om dina följare, vilka inlägg som presterat bäst, antalet klick till din webbplats och mycket mer.

instagram företagsprofilinstagram företagsprofil kontakt knappinstagram företagsprofil kontakt knappinstagram företagsprofil insikter

Med dessa nya funktioner så kommer det bli betydligt enklare och bättre att jobba med Instagram som en marknadsföringskanal. Där du nu har fler möjligheter att konvertera dina besökare på Instagram. Vill du veta mer on Instagram-annonsering? Kontakta oss så hjälper vi dig!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner