Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Skapa en företagsprofil på Instagram

Nya Instagram Business verktyg

Instagram är en annonskanal som blir allt större och större. Det har kommit många olika nyheter och förbättringar sedan lanseringen förra året. Vi börjar närma oss ett år med annonsering på Instagram och idag tänkte vi lyfta de senaste nyheterna.

Vi har fått höra många gånger att funktionerna för företag på Instagram varit begränsade. Detta är något som blivit bättre med tiden genom nya funktioner som t.ex. företagsprofiler. Med företagsprofiler har du möjlighet att addera kontaktuppgifter som email och telefonummer. Du har även möjlighet att lägga till ditt företags adress för att med ett knapptryck få vägbeskrivningar direkt i mobilen. Allt detta är något som tillhör det nya ”Instagram Business Tools”. Vi har kikat lite närmare på detta och kommer guida dig igenom processen för att omvandla din vanliga profil till en företagsprofil.

Skapa en företagsprofil

För att skapa en företagsprofil på Instagram behöver du en företagssida på Facebook samt en personlig profil på Instagram. Du skapar kontot lättast genom att använda appen Instagram för din smartphone (i denna guide kommer vi gå igenom hur det ser ut på en iPhone).

1. Börja med att logga in i appen, väl inne klickar du på din profil nere i högra hörnet. Längst upp till höger på skärmen kommer du se ett kugghjul, klicka på den.

Instagram business profile

2. Klicka sedan på ”Växla till företagsprofil” och koppla ditt Instagram-konto genom att klicka på ”Fortsätt som xxxxx”.

instagram business profilekoppla instagram business

3. Välj sedan vilken företagssida på Facebook som du vill koppla samman med din nya företagsprofil. Om du har angett ditt företags adress, email och telefonummer på din Facebooksida så hämtas denna information automatiskt (du kan givetvis redigera den om så önskas).

koppla instagram företagsprofilinstagram företagsprofil

4. Klart! Nu kan dina besökare komma i kontakt med ert företag på ett väldigt smidigt sätt. Du kommer även få tillgång till Instagram Insights vilket är ett verktyg för att få mer information om dina följare, vilka inlägg som presterat bäst, antalet klick till din webbplats och mycket mer.

instagram företagsprofilinstagram företagsprofil kontakt knappinstagram företagsprofil kontakt knappinstagram företagsprofil insikter

Med dessa nya funktioner så kommer det bli betydligt enklare och bättre att jobba med Instagram som en marknadsföringskanal. Där du nu har fler möjligheter att konvertera dina besökare på Instagram. Vill du veta mer on Instagram-annonsering? Kontakta oss så hjälper vi dig!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 30

#30 Jubileum

Sökpodden avsnitt 30 är lika med vårt jubileumsavsnitt. I dag börjar vi med att prata om Donald Trump och vad marknadsförare kan lära sig av honom, vi söker efter sökordsluckor och så utser vi de största AdWords-förändringarna. Du lyssnar väl på vårt jubileumsavsnitt?

Facebook stänger ner Power Editor

Power Editor försvinner

Facebook har gått ut med att de kommer plocka ner deras annonsverktyg Power Editor. Ett verktyg som många annonsörer förlitar sig på i deras vardagliga arbete. Vi har därför valt att gå igenom vad detta innebär för dig som annonsör och hur du på bästa sätt kan förberedda dig.

search console adwords

Hitta dina sökordsluckor med Search Console och Google AdWords

Du kan länka ihop Google AdWords med Google Search Console för att få ut mycket intressant sökordsdata om hur dina organiska och betalda visningar presterar och täcka upp sökordsluckor. Läs mer om hur du får ut det mesta av Search Console och AdWords!

Farbror i hängmatta

SEO-nyheter från Google under sommaren

Har du tillbringat mer tid i hängmattan än framför datorn under sommaren? Då kommer här en sammanfattning på tre SEO-nyheter från Google.

Sista SEO-snacket på Sue Ellen?

Sommarens sista dagar är här och de flesta av oss har hittat tillbaka till jobbet. Vad passar då bättre än att mingla runt med andra onlinenördar? Torsdagen den 31 augusti kör vi SEO-snack igen och det här kan vara sista gången som vi håller till på Sue Ellen.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner