Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

5 funktioner vi gillar med Google AdWords Editor 11

Gratisverktyget Google AdWords Editor ger dig som dagligen arbetar med AdWords kampanjhantering möjlighet att effektivt genomföra ändringar i bulk. Genom verktyget kan ändringarna först göras i offline-läge och sedan enkelt laddas upp i det aktuella kontot i Google AdWords Interface.

Optimering av AdWords kampanjer som annars skulle kunna vara tidskrävande, kan du med hjälp utav AdWords Editor genomföra relativt snabbt. Det innebär att du i istället kan allokera din tid åt att optimera andra delar av kontot, tillexempel optimering av annonstexter. Med andra ord medför verktyget en effektivisering av vårt arbete med kampanjhantering och nu har Google genomfört den största uppdateringen av verktyget sedan lanseringen 2006. Nya Google AdWords Editor 11 har förutom en uppdaterat gränssnitt även nya funktioner som kommer göra varje AdWords kampanjhanterares liv lite enklare.

Våra 5 favoritfunktioner i Google AdWords Editor 11:

1. Simultan hantering av flera konton
I den nya uppdateringen kan du hantera flera konton samtidigt. Drag-och-släpp funktioner gör det smidigt för hanteraren att applicera ändringar som är genomförda i ett konto till i ett annat konto. Fördelen är att du får en översikt över flertalet konton och kan kopiera över information mellan dem utan att behöva öppna ett konto i taget.

2. Visning av flera fönster samtidigt
1184880-openVia visning av flertalet fönster har du möjlighet att få en överblick av olika delar i kontot samtidigt, vilket möjliggör hantering av flera komponenter inom samma konto på samma gång. Exempelvis kan du optimera annonser i ett fönster och samtidigt utöka sökordslistan i ett annat fönster. Fördelen är att du får en ökad kontroll över olika delar av kontot.

3. Flytta element mellan annonsgrupper och kampanjer
En ny flervals-väljare gör det möjligt att få en enkel översikt och samtidigt flytta element mellan olika grupper av annonser. Du kan tillexempel flytta en annons från en specifik annonsgrupp till en annan kampanj. På så vis underlättar flervals-väljaren eventuell redigering av kontots struktur.

4. Typlistor listar dagliga funktioner
I stora ko3880381-check-listnton kan det vara tidsödande att gång på gång söka efter en viss inställning, en viss kampanj eller andra avancerade funktioner. Genom att navigera med den nya funktionen Typlistor, får du enkelt åtkomst till de funktioner du dagligen använder. Typlistor i kombination med en utökad sökfunktion gör att du kan spara tidigare sökningar effektiviserar arbetsflödet ytterligare.

5. Storskaliga uppdateringar i delar av kontot
En avancerad flervalsfunktion är numera tillgänglig och låter oss uppdatera valda delar av ett konto. Det är möjligt att välja kombinationer av kampanjer, annonsgrupper och sökord. Genom att använda storskalig uppdatering kan du genomföra temaändringar i flera delar av kontot samtidigt, och på så vis minimera risken för att försumma en uppdatering på ett ställe.

Du kan ladda ner Google AdWords Editor 11 här. Behöver du hjälp med ditt företags AdWords hantering, kontakta oss på Pineberry!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner