Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

5 funktioner vi gillar med Google AdWords Editor 11

Gratisverktyget Google AdWords Editor ger dig som dagligen arbetar med AdWords kampanjhantering möjlighet att effektivt genomföra ändringar i bulk. Genom verktyget kan ändringarna först göras i offline-läge och sedan enkelt laddas upp i det aktuella kontot i Google AdWords Interface.

Optimering av AdWords kampanjer som annars skulle kunna vara tidskrävande, kan du med hjälp utav AdWords Editor genomföra relativt snabbt. Det innebär att du i istället kan allokera din tid åt att optimera andra delar av kontot, tillexempel optimering av annonstexter. Med andra ord medför verktyget en effektivisering av vårt arbete med kampanjhantering och nu har Google genomfört den största uppdateringen av verktyget sedan lanseringen 2006. Nya Google AdWords Editor 11 har förutom en uppdaterat gränssnitt även nya funktioner som kommer göra varje AdWords kampanjhanterares liv lite enklare.

Våra 5 favoritfunktioner i Google AdWords Editor 11:

1. Simultan hantering av flera konton
I den nya uppdateringen kan du hantera flera konton samtidigt. Drag-och-släpp funktioner gör det smidigt för hanteraren att applicera ändringar som är genomförda i ett konto till i ett annat konto. Fördelen är att du får en översikt över flertalet konton och kan kopiera över information mellan dem utan att behöva öppna ett konto i taget.

2. Visning av flera fönster samtidigt
1184880-openVia visning av flertalet fönster har du möjlighet att få en överblick av olika delar i kontot samtidigt, vilket möjliggör hantering av flera komponenter inom samma konto på samma gång. Exempelvis kan du optimera annonser i ett fönster och samtidigt utöka sökordslistan i ett annat fönster. Fördelen är att du får en ökad kontroll över olika delar av kontot.

3. Flytta element mellan annonsgrupper och kampanjer
En ny flervals-väljare gör det möjligt att få en enkel översikt och samtidigt flytta element mellan olika grupper av annonser. Du kan tillexempel flytta en annons från en specifik annonsgrupp till en annan kampanj. På så vis underlättar flervals-väljaren eventuell redigering av kontots struktur.

4. Typlistor listar dagliga funktioner
I stora ko3880381-check-listnton kan det vara tidsödande att gång på gång söka efter en viss inställning, en viss kampanj eller andra avancerade funktioner. Genom att navigera med den nya funktionen Typlistor, får du enkelt åtkomst till de funktioner du dagligen använder. Typlistor i kombination med en utökad sökfunktion gör att du kan spara tidigare sökningar effektiviserar arbetsflödet ytterligare.

5. Storskaliga uppdateringar i delar av kontot
En avancerad flervalsfunktion är numera tillgänglig och låter oss uppdatera valda delar av ett konto. Det är möjligt att välja kombinationer av kampanjer, annonsgrupper och sökord. Genom att använda storskalig uppdatering kan du genomföra temaändringar i flera delar av kontot samtidigt, och på så vis minimera risken för att försumma en uppdatering på ett ställe.

Du kan ladda ner Google AdWords Editor 11 här. Behöver du hjälp med ditt företags AdWords hantering, kontakta oss på Pineberry!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Pontus Karlsson, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 36 av Sökpodden

#36 Länkprofiler

I #36 av Sökpodden pratar vi om den hätska debatten kring subdomäner vs mappar, innan vi går vidare till länkprofiler för att sedan avsluta avsnittet med att jämför Facebook Insights och Google Analytics.  Då var det dags för februaris avsnitt […]

facebook canvas ads guides

Lär dig att skapa snygga Facebook Canvas Ads

Fullständig guide där du lär dig skapa Facebook Canvas Ads med bilder, video, text och knappar som ger användaren möjligheten att interagera med dina produkter och tjänster innan de besöker din webbplats. Vi förklarar de positiva och negativa aspekterna av att använda Facebooks Canvas Ads beroende på användningsområde och mål för din annonsering.

Sökmotorkonsult firar 1000 artiklar

Vi firar 1 000 artiklar!

1 000 artiklar är inget man skriver i en handvändning. Men efter dryga 10 års skrivande har vi nått denna milstolpe här på Sökmotorkonsult.se. Fantastiskt kul tycker vi och därför delar vi även med oss av några av våra roligare artiklar genom åren.

nya_google_search_console

Få tillgång till mer data i nya Google Search Console

Beta-versionen av nya Google Search Console har nu börjat lanseras i Sverige. Läs om de nya funktionerna här!

Michael Berman, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 35 av Sökpodden

#35 Elefanten i rummet

Så var det äntligen dags årets första avsnitt av Sökpodden. Denna gång går vi igenom SEO-rankingfaktorer för 2018, hur AMP kan vara bra för din AdWords-annonsering och slutligen hur du kan använda Facebooks funktion för A/B-tester. Lyssna gärna på #35 av Sökpodden!

Nytt år, nya avsnitt. I #35 av Sökpodden bjuder vi som vanligt på tre ämnen:

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner