Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

5 funktioner vi gillar med Google AdWords Editor 11

Gratisverktyget Google AdWords Editor ger dig som dagligen arbetar med AdWords kampanjhantering möjlighet att effektivt genomföra ändringar i bulk. Genom verktyget kan ändringarna först göras i offline-läge och sedan enkelt laddas upp i det aktuella kontot i Google AdWords Interface.

Optimering av AdWords kampanjer som annars skulle kunna vara tidskrävande, kan du med hjälp utav AdWords Editor genomföra relativt snabbt. Det innebär att du i istället kan allokera din tid åt att optimera andra delar av kontot, tillexempel optimering av annonstexter. Med andra ord medför verktyget en effektivisering av vårt arbete med kampanjhantering och nu har Google genomfört den största uppdateringen av verktyget sedan lanseringen 2006. Nya Google AdWords Editor 11 har förutom en uppdaterat gränssnitt även nya funktioner som kommer göra varje AdWords kampanjhanterares liv lite enklare.

Våra 5 favoritfunktioner i Google AdWords Editor 11:

1. Simultan hantering av flera konton
I den nya uppdateringen kan du hantera flera konton samtidigt. Drag-och-släpp funktioner gör det smidigt för hanteraren att applicera ändringar som är genomförda i ett konto till i ett annat konto. Fördelen är att du får en översikt över flertalet konton och kan kopiera över information mellan dem utan att behöva öppna ett konto i taget.

2. Visning av flera fönster samtidigt
1184880-openVia visning av flertalet fönster har du möjlighet att få en överblick av olika delar i kontot samtidigt, vilket möjliggör hantering av flera komponenter inom samma konto på samma gång. Exempelvis kan du optimera annonser i ett fönster och samtidigt utöka sökordslistan i ett annat fönster. Fördelen är att du får en ökad kontroll över olika delar av kontot.

3. Flytta element mellan annonsgrupper och kampanjer
En ny flervals-väljare gör det möjligt att få en enkel översikt och samtidigt flytta element mellan olika grupper av annonser. Du kan tillexempel flytta en annons från en specifik annonsgrupp till en annan kampanj. På så vis underlättar flervals-väljaren eventuell redigering av kontots struktur.

4. Typlistor listar dagliga funktioner
I stora ko3880381-check-listnton kan det vara tidsödande att gång på gång söka efter en viss inställning, en viss kampanj eller andra avancerade funktioner. Genom att navigera med den nya funktionen Typlistor, får du enkelt åtkomst till de funktioner du dagligen använder. Typlistor i kombination med en utökad sökfunktion gör att du kan spara tidigare sökningar effektiviserar arbetsflödet ytterligare.

5. Storskaliga uppdateringar i delar av kontot
En avancerad flervalsfunktion är numera tillgänglig och låter oss uppdatera valda delar av ett konto. Det är möjligt att välja kombinationer av kampanjer, annonsgrupper och sökord. Genom att använda storskalig uppdatering kan du genomföra temaändringar i flera delar av kontot samtidigt, och på så vis minimera risken för att försumma en uppdatering på ett ställe.

Du kan ladda ner Google AdWords Editor 11 här. Behöver du hjälp med ditt företags AdWords hantering, kontakta oss på Pineberry!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Google ändrar nofollow på länkar

Nofollow blir en hint

Google gör om nofollow så att det bara ses som en hint. Dessutom lanserade de igår två nya länkattribut rel=“sponsored” och rel=“ugc”. Spännande nyheter minst sagt!

ctr karlek Bunny Leap

Nej, vi hatar inte er

En av SEO-branschens mest omdebatterade frågor är om CTR är en rankingfaktor eller inte. Jag är övertygad om att det inte är det. Vad tror du? Rösta gärna!

Visibility index för Aftonbladet och Svd:s rabattkoder

Google straffar domäner som leasar ut sin auktoritet

Google har börjat straffa domäner där de misstänker att ett företag leasar ut delar av sina sajter till andra företag. Det här kan få kännbara konsekvenser för flera av Sveriges mediehus där denna typ av affärsmodell är vanligt förekommande.

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 52 av Sökpodden

#52 SKAGs

Så var Sökpodden tillbaka efter ett kort sommarlov. I detta avsnitt 52 pratar vi om SKAGs vara eller icke vara, vi djupdyker i CPA och sist men minst snackar vi B2B på Facebook Ads. Du lyssnar väl?

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner