Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

5 funktioner vi gillar med Google AdWords Editor 11

Gratisverktyget Google AdWords Editor ger dig som dagligen arbetar med AdWords kampanjhantering möjlighet att effektivt genomföra ändringar i bulk. Genom verktyget kan ändringarna först göras i offline-läge och sedan enkelt laddas upp i det aktuella kontot i Google AdWords Interface.

Optimering av AdWords kampanjer som annars skulle kunna vara tidskrävande, kan du med hjälp utav AdWords Editor genomföra relativt snabbt. Det innebär att du i istället kan allokera din tid åt att optimera andra delar av kontot, tillexempel optimering av annonstexter. Med andra ord medför verktyget en effektivisering av vårt arbete med kampanjhantering och nu har Google genomfört den största uppdateringen av verktyget sedan lanseringen 2006. Nya Google AdWords Editor 11 har förutom en uppdaterat gränssnitt även nya funktioner som kommer göra varje AdWords kampanjhanterares liv lite enklare.

Våra 5 favoritfunktioner i Google AdWords Editor 11:

1. Simultan hantering av flera konton
I den nya uppdateringen kan du hantera flera konton samtidigt. Drag-och-släpp funktioner gör det smidigt för hanteraren att applicera ändringar som är genomförda i ett konto till i ett annat konto. Fördelen är att du får en översikt över flertalet konton och kan kopiera över information mellan dem utan att behöva öppna ett konto i taget.

2. Visning av flera fönster samtidigt
1184880-openVia visning av flertalet fönster har du möjlighet att få en överblick av olika delar i kontot samtidigt, vilket möjliggör hantering av flera komponenter inom samma konto på samma gång. Exempelvis kan du optimera annonser i ett fönster och samtidigt utöka sökordslistan i ett annat fönster. Fördelen är att du får en ökad kontroll över olika delar av kontot.

3. Flytta element mellan annonsgrupper och kampanjer
En ny flervals-väljare gör det möjligt att få en enkel översikt och samtidigt flytta element mellan olika grupper av annonser. Du kan tillexempel flytta en annons från en specifik annonsgrupp till en annan kampanj. På så vis underlättar flervals-väljaren eventuell redigering av kontots struktur.

4. Typlistor listar dagliga funktioner
I stora ko3880381-check-listnton kan det vara tidsödande att gång på gång söka efter en viss inställning, en viss kampanj eller andra avancerade funktioner. Genom att navigera med den nya funktionen Typlistor, får du enkelt åtkomst till de funktioner du dagligen använder. Typlistor i kombination med en utökad sökfunktion gör att du kan spara tidigare sökningar effektiviserar arbetsflödet ytterligare.

5. Storskaliga uppdateringar i delar av kontot
En avancerad flervalsfunktion är numera tillgänglig och låter oss uppdatera valda delar av ett konto. Det är möjligt att välja kombinationer av kampanjer, annonsgrupper och sökord. Genom att använda storskalig uppdatering kan du genomföra temaändringar i flera delar av kontot samtidigt, och på så vis minimera risken för att försumma en uppdatering på ett ställe.

Du kan ladda ner Google AdWords Editor 11 här. Behöver du hjälp med ditt företags AdWords hantering, kontakta oss på Pineberry!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i Sökpodden avsnitt 64

#64 Not provided 2.0

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden! Det 64:e i ordningen. Denna gång är våra tre ämnen lönsam tillväxt, vi analyserar lyssnares sajter i en SEO-clinic och så avslutar vi med att snack om söktermerna som försvinner från Google Ads. Du lyssnar väl?

Facebook skrotar begränsningar för textinnehåll i annonsbilder

Facebook skrotar begränsningar för textinnehåll i annonsbilder

Facebook ritar om spelplanen och tillåter numera annonsörer att använda hur mycket text vi vill i annonsbilderna. En spännande nyhet som vi välkomnar med öppna armar!

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner