Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Amazon går om Microsoft som annonsplattform

Emarketer Amazon 3e storst

Enligt en färsk rapport från Emarketer har Amazon klivit förbi Microsoft och är numera den tredje största annonsplattformen i USA.

Vi har tidigare skrivit om att Amazon tar fler och fler initiativ på annonsmarknaden. Nu visar en undersökning från Emarketer att Amazons annonsplattform är större än Microsofts i USA. Med sin nyvunna tredjeplats har Amazon endast annonsjättarna Google och Facebook framför sig i listan.

Emarketer spår även att Amazons del av den digitala annonsmarknaden i USA kommer öka de närmaste åren. Delvis på bekostnad av att Googles och Facebooks andel av annonskakan förväntas minska något.

Amazon i Sverige

Det står fortfarande skrivit i stjärnorna när Amazon lanserar i Sverige, samtidigt som nästan alla bedömare är helt eniga om att det kommer ske. När Amazon väl lanserar i Sverige ska det bli spännande att se hur Amazons annonsplattform tar fart i Sverige.

Sannolikt kommer det vara beroende av hur deras e-handelsplattform lyckas. Blir den en succé i Sverige kommer sannolikt Amazons annonsplattform bli en spelare att räkna med även i Sverige.

Bildkälla: Emarketer

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

#46 Ceteris paribus

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna! Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det […]

Hitta saknade sökord

Hitta saknade sökord

Ett bra sätt att hitta nya sökord är att analysera vilka sökord du får trafik ifrån i dag men som du inte nämner på sidan. Genom att sedan addera dessa sökord i sidans innehåll kan du öka rankingen. I denna artikel går vi steg-för-steg igenom hur du lyckas med detta.

Ahrefs släpper nytt verktyg för att se antalet interna länkar

Ahrefs släppte nyligen en uppdatering till verktyget Bäst efter länkar, som nu även inkluderar interna länkar. Detta gör det enkelt att säkerställa att man länkar till sina viktigaste sidor internt på sajten, och på så vis påvisar dess prominenta betydelse för Google.

SEO-året 2018

SEO-året 2018

2018 är över och det har blivit dags att summera året som gått ur ett SEO-perspektiv.

SEM-året 2018

Vi summerar SEM-året 2018

SEM-året 2018 är slut och vi har nu summerat några av de händelser som vi ansåg vara värda att uppmärksamma lite extra. Du kan se hela listan här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner