Sökmotorkonsult.se

171 ämnen i Sökpodden

Sökpodden ämnen

Sedan första avsnittet av Sökpodden släpptes 2015 har vi haft med 171 olika ämnen i podden. I denna artikel kan du se vilka ämnen detta är.

Jag får ofta frågan om vi haft med ett visst ämne i Sökpodden. Med 3 ämnen i varje avsnitt och 57 avsnitt blir det många ämnen att komma ihåg*.

Se våra 171 ämnen

Därför har vi satt ihop denna lista där det går att se och söka upp vilka ämnen som vi pratat om i Sökpodden. Listan uppdateras automatiskt med nya ämnen efter varje avsnitt.

Vi gillar lyssnarämnen

För oss är lyssnarämnen alltid extra roliga att ta sig an. Så har du förslag på ämnen som du vill att vi tar upp i Sökpodden, kommentera då nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Det blir vi väldigt glada för!

*Avsnitt 57 publiceras nu på torsdag 23:e januari

Sidan är senast uppdaterad 2020-01-26

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?