Sökmotorkonsult.se

Använda Stumbleupon för trafik

Att använda stumbleupon för trafik kan vara en metod att göra sin site känd i starten. Om man ska ha några långsiktiga fördelar från sitt arbete behöver innehållet däremot vara riktigt bra. Problemet med en besökare från Stumbelupon är att det är en väldigt dålig besökare. Han eller hon kommer inte klicka på någon reklam eller stanna på din site särskilt länge. Besökaren kommer inte heller köpa något eller skriva upp sig i något nyhetsbrev. De är nämligen i snitt inte intresserade av din produkt, de är bara ute efter en minuts lättsam underhållning. Om du däremot kan erbjuda just det, kanske en seriestrip som är ovanligt rolig eller ett lustigt litet flashspel kan du faktiskt få bra med både trafik och inlänkar. Stumbleupon-besökaren är nämligen ganska villig att ge tummen upp för något som verkar bra och då kommer du få mer trafik och vips har du en god spiral. Det som krävs är att du får de där första besökarna via stumbleupon för att någon ska ha en chans att ge tummen upp.

Hur kommer man igång med stumbleupon?

För att kunna få med din site överhuvudtaget behöver du ett stumleupon-konto. Det är lätt fixat på stumbleupon.com, registrera dig och ladda ner toolbaren.

När du laddat ner toolbaren är det bara att gå till din site i browsern och ge tummen upp. Du kommer då få en dialogruta som ber om en beskrivning och taggning av siten. Tänk på att det är smart att sätta taggar som du faktiskt kan få trafik på, humor och software är exempel på taggar som kan generera en del trafik.

I teorin räcker det här, du kommer få kanske tio besökare bara på det och om de ger tummen upp kommer det börja droppa in trafik. Det är ganska otroligt att det skulle hända så du vill ge din site ett litet försprång.

Hitta andra som gör samma sak, till exempel kan man hitta dom på Digitalpoints forum. Byt stumbles. Du ger tummen upp till någon av deras siter och de gör samma för dig. På en eftermiddag kan du byta till dig en 30-40 bra stumbles vilket faktiskt kan ge en del trafik. Bra att tänka på här är att om de recenserar siten och sätter taggar så kommer det att ge mer effekt.

Ju starkare stumbleupon-profil man har desto mer resultat kommer man få. Starkare profil får man genom att ha mycket vänner och mycket stumbles. Både att adda folk som vänner och att se till att folk addar dig är positivt. Du kan utbyta sådant på samma sätt. Det finns dessutom några mer eller mindre automatiserade tjänster för det här. Stumbleswap.com är ett exempel på en lättanvänd bra tjänst.

Om du har något bra att visa upp (behöver vara på engelska, de andra språken ger inget resultat) så kan du faktiskt få en del inlänkar härifrån.

4 kommentarer

  1. Ungdesign är på gång att bli stumbleupon medlem. Återkommer när vi vet hur det gick.
    Mvh

    Kommentar av Ungdesign.se

  2. Finfint, ser fram emot att få höra om resultaten.

    Kommentar av Magnus

  3. Stumbleupon är säkerligen bra för att boosta trafik.
    Dock ska man passa sig. Jag fick ofrivilligt 36 GB trafik på några få timmar pga något nöt som sannolikt highlightat min sajt.

    Kul när man har en viss quota vad gäller bandbredd.

    Kommentar av CG

  4. Ja, det enda jag kan säga där är att om man har något som kan slå så ska man akta sig för de billigaste hostingalternativen.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Google indexering

Google bekräftar två indexeringsproblem

Har ni haft indexeringsproblem på Google sista veckan? Det här kan vara svaret på ert problem som Google bekräftar.

Kvinna håller i mobiltelefon med Google Shopping på

Gratis Google Shopping snart i Sverige

De organiska sökresultaten för Google Shopping kommer snart att vara tillgängliga över hela världen – däribland Sverige. Här är allt du behöver veta om förändringen. 

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner