Sökmotorkonsult.se

SMX Stockholm 2010

SMX Stockholm 2010 går av stapeln 28:e och 29:e September på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Sökmotorkonsult.se är officiell bloggpartner och det innebär att vi kan dela ut en rabatt till konferensen. Om du uppger koden SOKMOTORKONSULT010 när du registrerar dig blir det 15% billigare.

Jag vet inte än om schemat är spikat men det ser ut som att Bernt Johansson från Klikki kommer att dyka upp (han talade ifjol också) och det kan klart vara värt att besöka. Generellt sett så talas det om PPC och SEO med sträckning ända till konvertering och webbdesign så det är intressant nästan för vem som helst som arbetar på Internet.  Du hittar registreringen för eventet här. Glöm inte att uppge koden SOKMOTORKONSULT010 för rabatten.

Det kommer att finnas folk från Pineberry på plats och kanske till och med undertecknad. Jag tycker helt klart att om du inte har något bättre för deig så är det en väl investerad slant. Vi ses kanske där.

Sidan är senast uppdaterad 2017-11-04

5 kommentarer

  1. Se till att komma dit Magnus. Skulle vara roligt att träffas igen. Som det verkar ska jag tala om ”Site Architecture”, men det är inte spikat ännu.

    Kommentar av Bernt

  2. Skulle vara klart roligt att dyka upp, tyvärr är det ju en väldigt lång resa.

    Kommentar av Magnus

  3. Det ser ut som att det inte blir något SMX 2010 för mig. De ville ha mig som talare fick jag på mail men efter ett tag kryper det fram att de förväntar sig att jag ska slanta flyg och hotell själv. Det känns inte riktigt som att jag tycker att det är värt 30.000 att få jobba gratis en helg så jag stannar i hemmets lugna vrå.

    Kommentar av Magnus

  4. Det kan jag förstå att du tycker. För mig är det lite enklare tack och lov. Synd att du inte kommer. Det hade varit skoj att träffas, och jag tror att du hade kunnat tillföra en hel del på konferensen.

    Kommentar av Bernt

  5. Ja, det är lite trist, du får täcka för mig :)

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.

Antal offertförfrågningar Pineberry.com per år

Långsiktig digital marknadsföring lönar sig

Det är inte bara inom SEO det finns stora fördelar med att vara långsiktig. Detta gäller för alla former av digital marknadsföring vilket vi visar genom vår egen utveckling de senaste sju åren.

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.