Sökmotorkonsult.se

Sökpodden firar 200 ämnen

Sökpodden firar 200 ämnen

Förra avsnittet av Sökpodden var ett jubileum då vi firade vårt tvåhundrade ämne. En milstolpe för oss och nu tar vi sats mot nya spännande ämnen. Vilka ämnen vill du att vi tar upp under 2021?

Att det finns många spännande saker att prata om inom digital marknadsföring är nog inget som förvånar våra lyssnare, men det känns ändå stort för oss att Sökpodden nått milstolpen 200 ämnen.

I förra årets sista avsnitt (#67) var det ämnet Inriktningar på Googles Display-nätverk som fick äran att bli ämne nummer 200. En smålustig detalj i sammanhanget är att det var första gången som vi pratade om just Googles Display-nätverk i Sökpodden. Lite märkligt kan tyckas.

Det är ganska ofta vi får frågor om vilka ämnen vi tagit upp i Sökpodden. Med numera över 200 ämnen är det svårt att komma ihåg exakt vilka vi har gjort.

Våra 201 ämnen

Som tur är finns det en lista där det går att se och söka upp alla ämnen som vi pratat om i Sökpodden. Om du inte redan lyssnat på alla avsnitt finns där en hel del att välja och vraka bland.

Du får bestämma vårt nästa ämne

Många av våra ämnen har kommit som förslag från våra fantastiska lyssnare. Dessa lyssnarämnen är extra roliga för oss att göra. Så nu har du chansen. Vilket ämne vill du att vi tar upp i nästa avsnitt* av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan med ditt förslag eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Det uppskattar vi mycket!

Har du inte hunnit lyssna på ämne 200 ännu? Då hittar du hela senaste avsnittet här.

*Nästa avsnitt, #68, planerar vi att släppa torsdag 28:e januari.

 

2 kommentarer

  1. Ett ämne jag skulle vilja höra er snacka om är att skapa sökordsdomäner där man rankar på samma ord som ens ordinarie sida och sen försöker sälja sin produkt från dessa? Är lite osäker på om detta är en bra strategi. Man täcker ju upp större del av serpen men jag kan tycka att det kan vara dåligt ur ett branding syfte då det är förvirrande för besökaren. tex som zalando skulle skapa en sida som heter skor.se och sen branda den som zalando och sälja skor från denna. Vet att det finns en del byrårer som föreslår detta som en strategi så skulle vara intressant att höra er dsikutera eran syn på detta.

    Kommentar av Felix

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.

Maria Fernholm, Michael Wahlgren & Kristian Jältsäter i avsnitt 74 av Sökpodden

#74 Discover

Då var äntligen Sökpodden tillbaka efter ett kortare sommaruppehåll. I detta, vårt 74:e avsnitt, pratar vi om sommarens Googleuppdateringar, hur viktigt Quality Score är numera och så avslutar vi med ett snack om Google Discover. Du lyssnar väl?

Joe Biden, president eller vice president

Google skriver om titlar

Vad tycker du om att Google nu verkar ändra dina titlar i större utsträckning än tidigare i sökresultatet? Många verkar upprörda över denna förändring och att det generellt sett gör titlarna sämre.

Hängmatta sommar

Sommarens algoritmuppdateringar summerade

Det har hänt mycket i sökresultaten i sommar. Här följer en sammanfattning för dig som har haft semester och vill läsa ikapp.