Sökpodden firar 200 ämnen

Sökpodden firar 200 ämnen

Förra avsnittet av Sökpodden var ett jubileum då vi firade vårt tvåhundrade ämne. En milstolpe för oss och nu tar vi sats mot nya spännande ämnen. Vilka ämnen vill du att vi tar upp under 2021?

Att det finns många spännande saker att prata om inom digital marknadsföring är nog inget som förvånar våra lyssnare, men det känns ändå stort för oss att Sökpodden nått milstolpen 200 ämnen.

I förra årets sista avsnitt (#67) var det ämnet Inriktningar på Googles Display-nätverk som fick äran att bli ämne nummer 200. En smålustig detalj i sammanhanget är att det var första gången som vi pratade om just Googles Display-nätverk i Sökpodden. Lite märkligt kan tyckas.

Det är ganska ofta vi får frågor om vilka ämnen vi tagit upp i Sökpodden. Med numera över 200 ämnen är det svårt att komma ihåg exakt vilka vi har gjort.

Våra 201 ämnen

Som tur är finns det en lista där det går att se och söka upp alla ämnen som vi pratat om i Sökpodden. Om du inte redan lyssnat på alla avsnitt finns där en hel del att välja och vraka bland.

Du får bestämma vårt nästa ämne

Många av våra ämnen har kommit som förslag från våra fantastiska lyssnare. Dessa lyssnarämnen är extra roliga för oss att göra. Så nu har du chansen. Vilket ämne vill du att vi tar upp i nästa avsnitt* av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan med ditt förslag eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Det uppskattar vi mycket!

Har du inte hunnit lyssna på ämne 200 ännu? Då hittar du hela senaste avsnittet här.

*Nästa avsnitt, #68, planerar vi att släppa torsdag 28:e januari.

 

2 kommentarer

  1. Ett ämne jag skulle vilja höra er snacka om är att skapa sökordsdomäner där man rankar på samma ord som ens ordinarie sida och sen försöker sälja sin produkt från dessa? Är lite osäker på om detta är en bra strategi. Man täcker ju upp större del av serpen men jag kan tycka att det kan vara dåligt ur ett branding syfte då det är förvirrande för besökaren. tex som zalando skulle skapa en sida som heter skor.se och sen branda den som zalando och sälja skor från denna. Vet att det finns en del byrårer som föreslår detta som en strategi så skulle vara intressant att höra er dsikutera eran syn på detta.

    Kommentar av Felix

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

SEM-året 2020

Ännu ett SEM-år till handlingarna. Men 2020 har knappast varit likt något tidigare år. I denna artikel summerar vi årets stora händelser från ett SEM-perspektiv.

SEO 2020

SEO-året 2020

2020 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året ur ett SEO-perspektiv.

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 67 av Sökpodden.

#67 SEO-mål

Då var det dags för 2020s sista avsnitt av Sökpodden. I detta, vårt 67:e avsnitt, är våra ämnen SEO-mål, inriktningar på Googles Display-nätverk samt Core Updates. Du lyssnar väl?

React SEO – Hur du hjälper Google på traven

I denna artikel dyker vi ner i ämnet React och SEO. Vi kommer lyfta vilka problem som kan uppkomma och hur du åtgärdar dessa.

man i kostym skiver kreativt på laptop. Omgiven av luftballonger

5 tips hur du skriver unikt innehåll till målsidor

En målsida måste alltid vara unik, med spännande och säljande innehåll, men när flera olika målsidor nämner liknande produkter så kan det vara svårt att göra en inspirerande text varje gång. Läs mer om hur du kan få dina texter att sticka ut på din e-handelswebbplats, och på så sätt få fler besökare som intresserar sig för produkten.