Sökmotorkonsult.se

Sökpodden firar 200 ämnen

Sökpodden firar 200 ämnen

Förra avsnittet av Sökpodden var ett jubileum då vi firade vårt tvåhundrade ämne. En milstolpe för oss och nu tar vi sats mot nya spännande ämnen. Vilka ämnen vill du att vi tar upp under 2021?

Att det finns många spännande saker att prata om inom digital marknadsföring är nog inget som förvånar våra lyssnare, men det känns ändå stort för oss att Sökpodden nått milstolpen 200 ämnen.

I förra årets sista avsnitt (#67) var det ämnet Inriktningar på Googles Display-nätverk som fick äran att bli ämne nummer 200. En smålustig detalj i sammanhanget är att det var första gången som vi pratade om just Googles Display-nätverk i Sökpodden. Lite märkligt kan tyckas.

Det är ganska ofta vi får frågor om vilka ämnen vi tagit upp i Sökpodden. Med numera över 200 ämnen är det svårt att komma ihåg exakt vilka vi har gjort.

Våra 201 ämnen

Som tur är finns det en lista där det går att se och söka upp alla ämnen som vi pratat om i Sökpodden. Om du inte redan lyssnat på alla avsnitt finns där en hel del att välja och vraka bland.

Du får bestämma vårt nästa ämne

Många av våra ämnen har kommit som förslag från våra fantastiska lyssnare. Dessa lyssnarämnen är extra roliga för oss att göra. Så nu har du chansen. Vilket ämne vill du att vi tar upp i nästa avsnitt* av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan med ditt förslag eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Det uppskattar vi mycket!

Har du inte hunnit lyssna på ämne 200 ännu? Då hittar du hela senaste avsnittet här.

*Nästa avsnitt, #68, planerar vi att släppa torsdag 28:e januari.

 

2 kommentarer

  1. Ett ämne jag skulle vilja höra er snacka om är att skapa sökordsdomäner där man rankar på samma ord som ens ordinarie sida och sen försöker sälja sin produkt från dessa? Är lite osäker på om detta är en bra strategi. Man täcker ju upp större del av serpen men jag kan tycka att det kan vara dåligt ur ett branding syfte då det är förvirrande för besökaren. tex som zalando skulle skapa en sida som heter skor.se och sen branda den som zalando och sälja skor från denna. Vet att det finns en del byrårer som föreslår detta som en strategi så skulle vara intressant att höra er dsikutera eran syn på detta.

    Kommentar av Felix

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?