Sökmotorkonsult.se

Vad ska vi prata om i höst?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar.

Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi är väldigt stolta över. Med 993, 806 och 1 003 deltagare per webbinar har intresset tagit nya höjder i vår. Att vi når rekordsiffror trots det numera digra webbinarutbudet gör oss extra glada. Ett stort tack till alla ni som var med!

Vi är även tacksamma för att alla bra frågor vi fick under webbinarierna. Frågestunden är en riktigt höjdare att få göra!

Vad vill du lyssna på i höst?

Vi är i full färd med att planera höstens webbinartillfällen och här skulle jag gärna vilja ha din hjälp. I vår har våra ämnen varit:

  • Användarupplevelse & SEO
  • Annonsera dynamiskt på Facebook Ads
  • Google Ads för marknadschefer

Nu funderar vi på vad vi ska prata om på våra webbinarier i höst, och här vill vi gärna veta vad du tycker.

Repriser av tidigare webbinar

Du vet väl att du kan se repriser våra webbinarier? Vill du se våra webbinarier från i vår eller från tidigare år så finns alla samlade här.

Glöm nu inte att föreslå ämne för höstens webbinarier. Tusen tack på förhand!

 

Sidan är senast uppdaterad 2021-11-04

En kommentar

  1. När kommer Google Stories till Sverige och vad får det för effekt på seo och annonser inom stories

    Kommentar av Anna Boberg

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?

storm i samband med google-uppdatering

Hantera stora Google-uppdateringar

Är det en stor Google-uppdatering på ingång? Spänn då fast säkerhetsbältet ordentligt för det kan bli en skakig tid i sökresultaten. I denna artikel bjuder vi på några tips inför stora Google-uppdateringar.

lunarstorm figur

Vad hände med Lunarstorm?

Lunarstorm var en av de mest populära webbplatserna för sociala medier i Sverige i början av 2000-talet. Människor använde den för att dela sina tankar och idéer med varandra. Men vad hände med webbplatsen? Varför försvann den?