Sökmotorkonsult.se

Vad ska vi prata om i höst?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar.

Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi är väldigt stolta över. Med 993, 806 och 1 003 deltagare per webbinar har intresset tagit nya höjder i vår. Att vi når rekordsiffror trots det numera digra webbinarutbudet gör oss extra glada. Ett stort tack till alla ni som var med!

Vi är även tacksamma för att alla bra frågor vi fick under webbinarierna. Frågestunden är en riktigt höjdare att få göra!

Vad vill du lyssna på i höst?

Vi är i full färd med att planera höstens webbinartillfällen och här skulle jag gärna vilja ha din hjälp. I vår har våra ämnen varit:

  • Användarupplevelse & SEO
  • Annonsera dynamiskt på Facebook Ads
  • Google Ads för marknadschefer

Nu funderar vi på vad vi ska prata om på våra webbinarier i höst, och här vill vi gärna veta vad du tycker.

Repriser av tidigare webbinar

Du vet väl att du kan se repriser våra webbinarier? Vill du se våra webbinarier från i vår eller från tidigare år så finns alla samlade här.

Glöm nu inte att föreslå ämne för höstens webbinarier. Tusen tack på förhand!

 

Sidan är senast uppdaterad 2021-11-04

En kommentar

  1. När kommer Google Stories till Sverige och vad får det för effekt på seo och annonser inom stories

    Kommentar av Anna Boberg

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.