Sökmotorkonsult.se

Vad ska vi prata om i höst?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar.

Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi är väldigt stolta över. Med 993, 806 och 1 003 deltagare per webbinar har intresset tagit nya höjder i vår. Att vi når rekordsiffror trots det numera digra webbinarutbudet gör oss extra glada. Ett stort tack till alla ni som var med!

Vi är även tacksamma för att alla bra frågor vi fick under webbinarierna. Frågestunden är en riktigt höjdare att få göra!

Vad vill du lyssna på i höst?

Vi är i full färd med att planera höstens webbinartillfällen och här skulle jag gärna vilja ha din hjälp. I vår har våra ämnen varit:

  • Användarupplevelse & SEO
  • Annonsera dynamiskt på Facebook Ads
  • Google Ads för marknadschefer

Nu funderar vi på vad vi ska prata om på våra webbinarier i höst, och här vill vi gärna veta vad du tycker.

Klicka här och föreslå ämne för höstens webbinar

Repriser av tidigare webbinar

Du vet väl att du kan se repriser våra webbinarier? Vill du se våra webbinarier från i vår eller från tidigare år så finns alla samlade här.

Glöm nu inte att föreslå ämne för höstens webbinarier. Tusen tack på förhand!

 

En kommentar

  1. När kommer Google Stories till Sverige och vad får det för effekt på seo och annonser inom stories

    Kommentar av Anna Boberg

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?

eurovision 2021 vinnare

Vem vinner Eurovision 2021? – på Google

Det blev äntligen ett Eurovision 2021, efter en lång väntan, men vem vinner? Vi synar söktrenderna i Europa och har hittat en tydlig vinnare. På Google i alla fall.

Coronadoping

Falsk trygghet från coronadopade SEO-resultat

Coronadopade resultat är ett vanligt fenomen bland företag som gynnats av den påskyndande digitaliseringen. Läs mer om coronadoping och varför det är något du behöver vara vaksam på.

Google ”tar bort” Target ROAS och Target CPA

Google gick nyligen ut med att man “tar bort” Target ROAS och Target CPA – eller snarare, Google gör om funktionaliteten för hur man använder dessa budstrategier. Så, hur ska man tänka och hur ska man göra i och med […]

Rankingsignaler och tiebreakers

Starka rankingsignaler vs tiebreakers

Det är inte bara i tennis som det är relevant att prata om tiebreak. Även i Googles värld finns det anledning att fundera kring vilka signaler som är viktiga för hur Google rankar ett sökresultat och vilka signaler som endast fungerar som tiebreakers.