Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Våra 10 artiklar med mest organisk trafik

Topp 10 artiklar

Bounce rate, Google Tag Manager och Facebook-pixeln är ämnen på några av våra mest populära artiklar genom åren!

Vi har skrivit mer än 1 000 artiklar sedan Sökmotorkonsult.se lanserades i maj 2007. Vissa artiklar blir mer populära än andra. I denna topplista har vi tagit fram de 10 artiklar som genererat mest organisk söktrafik genom alla år.

Topp 10 artiklar

10. Skillnaden mellan boostade inlägg och annonser på Facebook
9. Var är bounce rate? 
8. YouTube SEO
7. Kom igång med Google Analytics
6. Vad är Google Tag Manager?
5. Vad är en Facebook-pixel?
4. Skapa en företagsprofil på Instagram
3. Hur används UTM-taggning?
2. Instagram bilder – så får du rätt storlek
1. Facebook bildstorlekar – stor guide

Vanliga frågor dominerar

Föga förvånande domineras topplistan av vanliga frågor. Att utgå från folks funderingar kring ett ämne är ett smart sätt att hitta bra sökord och skapa organisk trafik. Med tanke på att vi skrivit absolut flest artiklar inom SEO är det däremot kanske lite förvånande att listan till stor del toppas av frågor kring Facebook Ads och webbanalys.

Jag är inte säker på varför det blivit så här. Men sannolikt beror på det på en kombination av att det finns flera stora vanliga frågor inom just dessa ämnen och att det generellt inte skrivs lika mycket på svenska om Facebook/webbanalys som det görs om SEO. Vad tror du?

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner