Sökmotorkonsult.se

Våra 10 artiklar med mest organisk trafik

Topp 10 artiklar

Bounce rate, Google Tag Manager och Facebook-pixeln är ämnen på några av våra mest populära artiklar genom åren!

Vi har skrivit mer än 1 000 artiklar sedan Sökmotorkonsult.se lanserades i maj 2007. Vissa artiklar blir mer populära än andra. I denna topplista har vi tagit fram de 10 artiklar som genererat mest organisk söktrafik genom alla år.

Topp 10 artiklar

10. Skillnaden mellan boostade inlägg och annonser på Facebook
9. Var är bounce rate? 
8. YouTube SEO
7. Kom igång med Google Analytics
6. Vad är Google Tag Manager?
5. Vad är en Facebook-pixel?
4. Skapa en företagsprofil på Instagram
3. Hur används UTM-taggning?
2. Instagram bilder – så får du rätt storlek
1. Facebook bildstorlekar – stor guide

Vanliga frågor dominerar

Föga förvånande domineras topplistan av vanliga frågor. Att utgå från folks funderingar kring ett ämne är ett smart sätt att hitta bra sökord och skapa organisk trafik. Med tanke på att vi skrivit absolut flest artiklar inom SEO är det däremot kanske lite förvånande att listan till stor del toppas av frågor kring Facebook Ads och webbanalys.

Jag är inte säker på varför det blivit så här. Men sannolikt beror på det på en kombination av att det finns flera stora vanliga frågor inom just dessa ämnen och att det generellt inte skrivs lika mycket på svenska om Facebook/webbanalys som det görs om SEO. Vad tror du?

 

Sidan är senast uppdaterad 2020-05-10

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?