Sökmotorkonsult.se

Våra 10 artiklar med mest organisk trafik

Topp 10 artiklar

Bounce rate, Google Tag Manager och Facebook-pixeln är ämnen på några av våra mest populära artiklar genom åren!

Vi har skrivit mer än 1 000 artiklar sedan Sökmotorkonsult.se lanserades i maj 2007. Vissa artiklar blir mer populära än andra. I denna topplista har vi tagit fram de 10 artiklar som genererat mest organisk söktrafik genom alla år.

Topp 10 artiklar

10. Skillnaden mellan boostade inlägg och annonser på Facebook
9. Var är bounce rate? 
8. YouTube SEO
7. Kom igång med Google Analytics
6. Vad är Google Tag Manager?
5. Vad är en Facebook-pixel?
4. Skapa en företagsprofil på Instagram
3. Hur används UTM-taggning?
2. Instagram bilder – så får du rätt storlek
1. Facebook bildstorlekar – stor guide

Vanliga frågor dominerar

Föga förvånande domineras topplistan av vanliga frågor. Att utgå från folks funderingar kring ett ämne är ett smart sätt att hitta bra sökord och skapa organisk trafik. Med tanke på att vi skrivit absolut flest artiklar inom SEO är det däremot kanske lite förvånande att listan till stor del toppas av frågor kring Facebook Ads och webbanalys.

Jag är inte säker på varför det blivit så här. Men sannolikt beror på det på en kombination av att det finns flera stora vanliga frågor inom just dessa ämnen och att det generellt inte skrivs lika mycket på svenska om Facebook/webbanalys som det görs om SEO. Vad tror du?

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sommarstäda din XML-sitemap

Sommarstäda din XML-sitemap

Har du oreda i din XML-sitemap? Då kommer du gillar våra tips kring hur du städar din sitemap och bringar ordning och reda inför sommaren.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 73

#73 Användarsignaler

I #73 av Sökpodden frågar vi oss om användarsignaler är en rankingfaktor, vi fortsätter med att breakdowns försvinner från Facebook Ads och avslutar vi med SEO/SEM-synergier. Lyssna gärna! Snart är det sommarlov, men innan dess bjuder vi på detta juniavsnitt […]

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?