Sökmotorkonsult.se

Våra 10 artiklar med mest organisk trafik

Topp 10 artiklar

Bounce rate, Google Tag Manager och Facebook-pixeln är ämnen på några av våra mest populära artiklar genom åren!

Vi har skrivit mer än 1 000 artiklar sedan Sökmotorkonsult.se lanserades i maj 2007. Vissa artiklar blir mer populära än andra. I denna topplista har vi tagit fram de 10 artiklar som genererat mest organisk söktrafik genom alla år.

Topp 10 artiklar

10. Skillnaden mellan boostade inlägg och annonser på Facebook
9. Var är bounce rate? 
8. YouTube SEO
7. Kom igång med Google Analytics
6. Vad är Google Tag Manager?
5. Vad är en Facebook-pixel?
4. Skapa en företagsprofil på Instagram
3. Hur används UTM-taggning?
2. Instagram bilder – så får du rätt storlek
1. Facebook bildstorlekar – stor guide

Vanliga frågor dominerar

Föga förvånande domineras topplistan av vanliga frågor. Att utgå från folks funderingar kring ett ämne är ett smart sätt att hitta bra sökord och skapa organisk trafik. Med tanke på att vi skrivit absolut flest artiklar inom SEO är det däremot kanske lite förvånande att listan till stor del toppas av frågor kring Facebook Ads och webbanalys.

Jag är inte säker på varför det blivit så här. Men sannolikt beror på det på en kombination av att det finns flera stora vanliga frågor inom just dessa ämnen och att det generellt inte skrivs lika mycket på svenska om Facebook/webbanalys som det görs om SEO. Vad tror du?

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström i avsnitt 75 av Sökpodden

#75 Google vill bestämma

I vårt sjuttiofemte avsnitt av Sökpodden börjar vi titelkaoset som Google bjudit på senaste månad, för att ta oss vidare till ETA-annonserna kommer försvinna från Google Ads.

Amazon Prime Air

Amazon Prime lanseras i Sverige

Vi säger hej till Amazon Prime! I dag lanseras Amazon sin premiumtjänst Prime i Sverige. I vilken utsträckning kommer det påskynda Amazons framfart i Sverige?

ETA försvinner

Expanded text ads försvinner

Efter den 30:e juni kommer det inte längre gå att skapa nya eller ändra i befintliga ETA-annonser. Detta är en stor förändring inom Google Ads, och du kommer behöva börja jobba med RSA-annonser om du inte redan gjort det.

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.