Sökmotorkonsult.se

Vi letar efter Sveriges bästa webbyrå

Du missade säkert inte genomgången av svenska webbyråer förra året. Nu ska vi börja samla ihop information till årets upplaga av listan på hur bra svenska webbyråer kan SEO. Den kommer skilja sig en hel del från förra året. Vi vill därför att du anmäler dig för att ha en chans att finnas med på listan.

Till skillnad från förra årets upplaga kommer årets bara visa de tio bästa. Det blir en Topp Tio Webbyråer-lista snarare än en lista över alla. Det kan alltså bara vara positivt att finnas med. Vi kommer dessutom i år inte bedöma byråernas egna sajter utan där det faktiskt spelar roll, deras kunders sajter. Därför krävs det att du anmäler din webbyrå så att ni har en chans att komma med. Vi behöver information om din webbyrå, en kund du vill använda som referens och vilket sökord som är mest relevant för den kunden.

Information vi behöver

[contact-form 3 ”Webbyråform”]

Sidan är senast uppdaterad 2011-01-31

4 kommentarer

  1. Letar Ni efter Sveriges bästa webbyrå, eller Sveriges bästa webbyrå på SEO, det är nämligen lite skillnad i mina ögon! ;)

  2. Ja helt klart, det är mycket riktigt så att vi letar efter den som är bäst på SEO. Jag ska förtydliga lite.

    Kommentar av Magnus

  3. Man undrar ju förstås lite över vilka kriterier ni har. :)

    Kommentar av Jonas

  4. Vi kommer inte mäta enskilda punkter som förra året utan kommer sitta ner och gå igenom alla sajter som inkommit. Vi kommer inte gå på vilka resultat som uppnåtts utan bara hur sajten i sig är konstruerad. Prio ligger stora saker som är krångliga att förändra i efterhand, internlänkning, struktur etc.

    Kommentar av Magnus

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?