Sökmotorkonsult.se

2012 års lista, 22 SEO-twittrare du vill följa

Det har blivit dags för årets Twitterlista, 22 svenska twittrare som skriver om SEO som du vill följa. Vi har satt ihop en lista på 22 personer på Twitter som delar med sig med insikter om SEO.

Om du inte redan har ett Twitterkonto men är intresserad av SEO så kan det här dessutom vara en bra start, följ de här så har du nästan allt du behöver i ditt flöde. Här är de, utan inbördes ordning:

Till sist skulle jag vilja slå ett slag för hastaggen för svensk SEO #svSEO också.

Dela det här på Twitter

Sidan är senast uppdaterad 2012-06-21

15 kommentarer

  1. Tack Magnus!
    Kanon!
    Jag lägger till er allihopa!
    Mimmi på Äventyrens Ö

  2. Tackar för omnämnandet!

    Kommentar av Mikael (Webmastern)

  3. Tack för listningen!
    Det är en ära att få vara med bland dessa namn! :)
    //JonathanBJ

  4. Bra lista, saknar dock några för att den ska vara komplett.

    Kommentar av Andreas Johansson

  5. Twittra gärna hur många nya followers ni kommer att få de närmaste dagarna :) Jag gissar på att det blir en del.

  6. Håller med föregående talare. Känner dock att jag måste ta mer ansvar för vad jag skriver ibland, kanske:)

    Kommentar av Håkan P

  7. Kul att vara med på listan!:)

    Kommentar av Robert

  8. Andreas, vilka saknar du?

  9. Intressant, Kriwe var mycket nära att komma med faktiskt men jag ville ha exakt 22 så det var ont om platser.

  10. […] du klickar på länken, 2012 års lista, 22 SEO-twittrare du vill följa, så kommer du till Sökmotorkonsults lista och kan börja följa alla dessa personer på Twitter […]

    Pingback av 22 SEO-twittrare att följa 2012 — Webmastern.se

  11. Tack för omnämnandet, nu förstår jag varför det ramlade in ett gäng nya followers igår och idag. Känner att detta förpliktigar och jag får skärpa mig när det kommer till mitt twittrande. Dock försvinner jag iväg nu i två veckor, bröllopsresa i Karibien… joråsatt…

    Kommentar av Oskar Alm

  12. Andreas Johansson: Kul att du ville ha med mig.

    Magnus Bråth: Det är lugnt :) Hård konkurrens i listan och alla som är med förtjänar verkligen sin plats.

  13. Tack för att man fick vara med på listan. Nu blev man lite taggad till att styra upp sitt Twitter-flöde, hehe.

  14. Bra lista! Hade redan ett flertal av dessa men blir riktigt intressant att få koll på de övriga också.

    Kommentar av Viktor

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?