Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Google Glass på catwalken

Fotomodeller

Många som älskar tekniska prylar tycker nog att Google Glass är ganska häftigt. En del andra tycker nog att det känns som ett rätt läskigt projekt, och blir inte alls sugna på att prova själva. Men både fans och skeptiker kan nog enas om att glasögonen inte är speciellt estetiskt tilltalande. Vi pratar inte direkt om en datoriserad version av Steve McQueens Persol-bågar direkt.

Därför är det väl ganska logiskt att Google, tillsammans med designern Diane von Fürstenberg (som vad jag förstått skrivit in sig i modehistorien med omlottklänningen) presenterade en lite mer modemässig version av Google Glass på en modevisning tidigare i år. Alla modeller hade Google-glasögon designade av Fürstenberg, och Google gjorde även en film om visningen, filmad med modellernas glasögon.

Sergei Brin medverkade också som modell, fast han inte är någon fashionista, han har t.ex. burit röda Crocs i offentliga sammanhang, men det är väl därför han valde att samarbeta med Furstenberg.

Vad kan man då säga om själva Google Glass? För det första att det återstår en hel del rent tekniskt innan det fungerar så som man kan se i de konceptvideor som gjorts. För det andra att ”time lapse”-funktionen som Sergei Brin pratar om i det här klippet nog skulle uppskattas av teknikfrälsta föräldrar.

Google planerar enligt uppgift att släppa glasögonen nästa år, men många är skeptiska till om de verkligen kommer att hinna presentera en produkt som konsumenterna verkligen vill ha till dess. Däremot ger det en fingervisning om vad framtidens SEO:are kommer att ha att förhålla sig till. Just nu är Google Glass dock framför allt att betrakta som kuriosa, om ni frågar mig.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

amazon se lansering

Lanseringsstrategier för Amazon.se utan annonsplattform

Amazon.se lanseras utan Amazon Advertising, vilket delvis ändrar spelreglerna? Vi går igenom vad som förändras och vad du bör tänka på från ett marknadsföringsperspektiv.

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner