Sökmotorkonsult.se

Partnerskap – lysande med samarbete

skaka hand

Vi har sedan en tid haft ett antal partnerskap, vi betyder Pineberry i det här fallet.

Jag skulle vilja passa på att belysa hur bra marknadsföring det är. Eftersom vi har varit kräsna med vilka partnerskap vi ingår så kan vi med handen på hjärtat rekommendera våra partners och vara stolta över det. De är alla inom närliggande områden men konkurrerar inte direkt med oss och de rekommenderar oss på samma sätt som vi rekommenderar dem. Det är lysande för affärerna.

Jag vill inte egentligen uppmana dig att springa ut och jaga partners som en vithaj, lika lite som jag vill att du ska agera haj på krogen. Du vill, precis som vi, välja partners med omsorg. Det är nämligen det som är kärnan. En bra partner är någon du litar på, som både ger och tar i förhållandet. Du vill få tag på någon som kan hjälpa dig framåt och som vill göra det, för att när du växer så växer också din partner. Det gäller både privat och som företag.

Det går förstås att ha mer eller mindre formella partners. Jag har enorm nytta av de kontakter jag har inom SEO-världen till exempel fast de inte är officiella partners. Just nu tänkte jag slå ett slag för en av våra officiella partners dock, och det handlar om SEO-vänliga webshoppar. Icommerce arbetar med open source-lösningen Magento och det är bland det bästa jag sett i branschen. Om sanningen ska fram så finns det många system för e-handel som är riktigt, riktigt dåliga, men Magento fungerar utmärkt för SEO. Icommerce har dessutom ett samarbete med oss och det betyder ju förstås att det blir än bättre. ;)

Två förslag i den här posten alltså:

– gör som vi och skaffa bra och pålitliga partners så kommer dina affärer att gå bättre

– om du är ute efter en webbshop så ta och titta på Icommerce

Sidan är senast uppdaterad 2022-05-12

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?