Erik Bråneryd

Erik Bråneryd

Erik Bråneryd är Sökmotorkonsult på Pineberry.

Erik har en kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap från Stockholms Universitet och jobbar på Pineberry med både SEO och SEM.

Det Erik främst gillar med sök är att det är mätbart och att branschen är i ständig förändring.
Erik gillar roadtrips i USA och musik. Helst i kombination.

Erik har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2016.


Artiklar av: Erik Bråneryd

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

black_friday_google_ads

Google Ads – 6 tips inför Black Friday 2018

I denna artikel ger vi 6 stycken Google Ads-tips inför Black Friday 2018. Läs alla tipsen här!

uteslut-mobilappar

Undvik att displayannonser syns i mobilappar

Om du vill undvika att dina Display-annonser syns i mobilappar behöver du se över inställningarna i Google Ads. Läs mer här!

responsiva displayannonser google ads

Responsiva Displayannonser – ny standard i Display-nätverket

Responsiva displayannonser är nu utrullat som ett nytt standardformat. Läs mer här.

seo plugin till chrome

5 användbara SEO plugins till Chrome

I denna artikel tipsar vi om 5 stycken användbara SEO plugins till Google Chrome.

ad_suggestions_adwords_automatiska_annonser

Automatiska annonsförslag i AdWords

Från och med 1 juni 2018 kan AdWords själva börjar lägga in annonser i AdWords-konton. Till en början gäller detta inte svenska annonser. Läs mer här!

nya_google_search_console

Få tillgång till mer data i nya Google Search Console

Beta-versionen av nya Google Search Console har nu börjat lanseras i Sverige. Läs om de nya funktionerna här!

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

rapport om annonsupplevelse

Rapport om annonsupplevelse i Google Search Console

Rapport om annonsupplevelse är ett användbart verktyg i Google Search Console. Läs mer här!

DSA Feed Adwords

Nyheter inom Dynamiska Sökannonser

Expanded Text Ads (ETA) finns nu även för Dynamiska Sökannonser. Det har dessutom även blivit möjligt att lägga in ett sidflöde för att få bättre kontroll över kampanjen.