Erik Bråneryd

Erik Bråneryd

Erik Bråneryd är Sökmotorkonsult på Pineberry.

Erik har en kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap från Stockholms Universitet och jobbar på Pineberry med både SEO och SEM.

Det Erik främst gillar med sök är att det är mätbart och att branschen är i ständig förändring.
Erik gillar roadtrips i USA och musik. Helst i kombination.

Erik har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2016.


Artiklar av: Erik Bråneryd

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

rapport om annonsupplevelse

Rapport om annonsupplevelse i Google Search Console

Rapport om annonsupplevelse är ett användbart verktyg i Google Search Console. Läs mer här!

DSA Feed Adwords

Nyheter inom Dynamiska Sökannonser

Expanded Text Ads (ETA) finns nu även för Dynamiska Sökannonser. Det har dessutom även blivit möjligt att lägga in ett sidflöde för att få bättre kontroll över kampanjen.

intrusive_interstitionals

Google börjar straffa pop-ups på mobila enheter

Hemsidor som använder sig av påträngande pop-ups riskerar nu att straffas i Googles mobila index. Syftet med detta är att ge en bättre användarupplevelse i mobila enheter. Alla former av pop-ups kommer dock inte att straffas då ett antal undantag finns.

Demografiska Inriktningar

Demografiska inriktningar – Nu även i Söknätverket

Demografiska inriktningar är en nyhet i AdWords som ger dig möjlighet att justera bud på kampanjer i Söknätverket beroende på dina kunders kön och ålder.

Hänvisiningar Google Analytics

”Snor” Klarna din försäljning?

Hänvisningstrafik från betalningslösningar kan i vissa fall göra att transaktioner tillskrivs till fel källa. Här kan du läsa om hur du identifierar & utesluter sådan trafik.