Erik Bråneryd

Erik Bråneryd jobbade som Sökmotorkonsult på Pineberry. Han har en kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap från Stockholms Universitet och jobbar på Pineberry med både SEO och SEM. Det Erik främst gillar med sök är att det är mätbart och att branschen är i ständig förändring. Erik gillar roadtrips i USA och musik. Helst i kombination.

Rapport om annonsupplevelse i Google Search Console

Av Erik Bråneryd

Rapport om annonsupplevelse är ett användbart verktyg i Google Search Console. Läs mer här!

2 oktober 2017

Kommentarer (0) Webbanalys

Nyheter inom Dynamiska Sökannonser

Av Erik Bråneryd

Expanded Text Ads (ETA) finns nu även för Dynamiska Sökannonser. Det har dessutom även blivit möjligt att lägga in ett sidflöde för att få bättre kontroll över kampanjen.

10 april 2017

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Google börjar straffa pop-ups på mobila enheter

Av Erik Bråneryd

Hemsidor som använder sig av påträngande pop-ups riskerar nu att straffas i Googles mobila index. Syftet med detta är att ge en bättre användarupplevelse i mobila enheter. Alla former av pop-ups kommer dock inte att straffas då ett antal undantag finns.

25 januari 2017

Kommentarer (1) SEO

Demografiska inriktningar – Nu även i Söknätverket

Av Erik Bråneryd

Demografiska inriktningar är en nyhet i AdWords som ger dig möjlighet att justera bud på kampanjer i Söknätverket beroende på dina kunders kön och ålder.

27 oktober 2016

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

”Snor” Klarna din försäljning?

Av Erik Bråneryd

Hänvisningstrafik från betalningslösningar kan i vissa fall göra att transaktioner tillskrivs till fel källa. Här kan du läsa om hur du identifierar & utesluter sådan trafik.

16 september 2016

Kommentarer (5) Webbanalys