Erik Bråneryd
Erik Bråneryd jobbade som Sökmotorkonsult på Pineberry. Han har en kandidatexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap från Stockholms Universitet och jobbar på Pineberry med både SEO och SEM. Det Erik främst gillar med sök är att det är mätbart och att branschen är i ständig förändring. Erik gillar roadtrips i USA och musik. Helst i kombination.
Rapport om annonsupplevelse i Google Search Console
Rapport om annonsupplevelse är ett användbart verktyg i Google Search Console. Läs mer här!
2 oktober 2017
Nyheter inom Dynamiska Sökannonser
Expanded Text Ads (ETA) finns nu även för Dynamiska Sökannonser. Det har dessutom även blivit möjligt att lägga in ett sidflöde för att få bättre kontroll över kampanjen.
10 april 2017
Google börjar straffa pop-ups på mobila enheter
Hemsidor som använder sig av påträngande pop-ups riskerar nu att straffas i Googles mobila index. Syftet med detta är att ge en bättre användarupplevelse i mobila enheter. Alla former av pop-ups kommer dock inte att straffas då ett antal undantag finns.
25 januari 2017
Demografiska inriktningar – Nu även i Söknätverket
Demografiska inriktningar är en nyhet i AdWords som ger dig möjlighet att justera bud på kampanjer i Söknätverket beroende på dina kunders kön och ålder.
27 oktober 2016