Fredrik Kyhlstedt

Fredrik Kyhlstedt jobbade som Sökmotorkonsult på Pineberry. Han är utbildad inom onlinemarknadsföring och jobbar lika gärna med SEM som SEO. Fredrik har alltid haft en förkärlek till internet och brinner extra mycket för analys och strategi. Sökmotormarknadsföring är inte allt här i livet. Fredrik spelar även reggaemusik i bandet Musikkollektivet. Fredriks favoritsökord är: "bergvärme eskilstuna"

Annonsera på sitt varumärke – ja eller nej?

Av Fredrik Kyhlstedt

Det råder delade meningar kring huruvida du bör annonsera på ditt eget varumärke eller inte. I denna post tänkte jag börja med det vanligaste argumentet om varför det kan kännas onödigt och svara på det med några motiveringar kring den positiva aspekten som berör er verksamhet men också ditt Adwords-konto. En återkommande fråga från våra […]

9 december 2014

Kommentarer (3) SEO

Marknadsför er med Gmail Sponsored Promotions

Av Fredrik Kyhlstedt

För alla som använder Gmail kan ni sedan en tid tillbaka bli exponerade för mail-annonser som hamnar under Kampanj-fliken, alternativt till höger eller längst ner i din mailkorg. Gmail Sponsored Promotions är inte något helt nytt men funnits i beta-version länge. Likt Display-annonsering kan du på detta sätt bygga varumärke och samtidigt rikta in dig […]

6 november 2014

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Två nyheter i sökresultatet med syfte att behålla besökaren

Av Fredrik Kyhlstedt

Google fyller konstant på med nya tillägg i sökresultatet, och vi har kommit en lång väg från ett ”klassiskt” sökresultat med endast en länk och lite tillhörande text på väldigt kort tid. Det jag kommer ta upp idag handlar dels om en ny sökruta i sökresultatet samt ett tillägg som visar mer detaljerad information om t.ex. […]

30 september 2014

Kommentarer (0) SEO

Hitta din mest lönsamma Adwords-position

Av Fredrik Kyhlstedt

Behöver du verkligen förstaplatsen för att tjäna mer pengar? Det är lätt att stirra sig blind och endast ha position nr 1 som målsättning vid Adwords-annonsering. Men ha i åtanke att högre positioner ofta är lika med dyrare positioner och vice versa. Därför bör ni själva undersöka i Analytics vilka positioner som ser ut att […]

3 september 2014

Kommentarer (1) Google Ads - sponsrade länkar

Appar i sökresultatet för Android-enheter

Av Fredrik Kyhlstedt

Google jobbar ständigt med nya lösningar och funktioner för att bli bättre och visa relevant resultat för den som söker. Ett nytt steg i den riktningen innebär att Google nu börjar visa appar i sökresultatet som du har installerade på din Android-enhet. Tillgängligheten för denna spännande funktion sträcker sig till de som använder sig av Google Search […]

4 juni 2014

Kommentarer (0) SEO

Så uppgraderar du till Universal Analytics

Av Fredrik Kyhlstedt

Nyligen släpptes Universal Analytics från sin Beta-version, och här demonstrerar vi hur du med några enkla steg kan uppdatera ditt Analytics-konto redan idag. På sikt kommer Google automatiskt uppdatera alla Analytics-konton till Universal Analytics. För att få full koll på överföringen rekommenderar vi att göra detta manuellt. Googles syfte med den nya uppdateringen var att […]

28 april 2014

Kommentarer (1) SEO

Display-nätverket – Tre vanliga misstag

Av Fredrik Kyhlstedt

Annonsering i Googles Display-nätverk (GDN) har många fördelar. En stor mängd sajter bistår med möjligheten att visa upp bild- och textannonser som gör det möjligt att nå ut till potentiella kunder. Men de enklaste små misstagen kan leda till att du går miste om potentiella annonsvisningar eller lägger annonseringsbudget på icke relevanta klick. Tack vare […]

24 mars 2014

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

PLA Shopping Campaigns lanseras i Sverige

Av Fredrik Kyhlstedt

Product Listing Ads som fortfarande är relativt nytt i Sverige har utvecklat sin produkt till det som kallas PLA Shopping Campaigns. Det smarta med denna lösning är att Adwords synkar med ditt nuvarande lagersaldo, samt att det tillkommit nya kolumner och attribut som gör att du kan göra fler inställningar, en bättre sortering och få […]

3 mars 2014

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Ny look för Adwords – men QS fortfarande dolt

Av Fredrik Kyhlstedt

Som en del av er har märkt har utseendet för Google Adwords förändrats under de senaste månaderna. För oss som har inblick i flera konton har vi sett att förändringen skett successivt. Men nu har Google officiellt gått ut med lanseringen av sin nya design. Tanken bakom det nya utseendet var att effektivisera användandet av […]

5 februari 2014

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar