Gabriella Gall

Gabriella Gall

Gabriella arbetar som sökmotorkonsult på Pineberry med både SEM & SEO. Gabriella har erfarenhet från e-handelsbranschen och är utbildad civilekonom. När Gabriella inte spenderar tid på internet ägnar hon sig åt att läsa svensk kriminalhistoria och att äta glass. Favorit just nu är GBs Vanilj & Gräddkolaglass.


Artiklar av: Gabriella Gall

longtail

Hur övervakar du din sajts long tail trafik?

Vad är long tail sökord, varför är det viktigt för dig att övervaka dem, och hur går du tillväga? Vi ger dig 4 snabba tips.

paginering

Paginerat produktsortiment utan duplicerat innehåll

I det här inlägget vägleder vi dig i hur du ska undvika kända fallgropar med paginering.

3 effektiva Alerts i Google Analytics

Vi tipsar dig om 3 kundanpassade Alerts i Google Analytics. Kom igång redan idag!

Öka din försäljning med regelstyrda remarketinglistor

I det här inlägget tipsar vi om 2 typer av regler som du kan använda för att definiera kundsegment och effektivisera din budgivning med remarketing i Google Display-nätverket.

Diagnostisera organisk trafikförlust i Google Analytics

Indikaterar din trafikdata att din sajt har tappat organisk trafik efter Googles mobiluppdatering? Är du orolig att en potentiell trafikförlust orsakar ett intäktstapp? Vi guidar dig steg för steg i hur du analyserar den organiska trafikdatan i Google Analytics.

lönsam trafik

Behåll lönsam trafik vid migrering

Står du inför en migrering av e-handelsplattform eller CMS-system? Det kan finnas flera anledningar bakom en migrering från en e-handelsplattform eller CMS system till ett annat system. I det här inlägget tar vi upp tre viktiga scenarion som du vill undvika när du byter plattform.

4 tips som förbättrar din sajts hastighet

Anledningen till att optimera din sajts hastighet är att det kan påverka din konverteringsgrad positivt. Vi ger dig 4 praktiska tips till hur du får en snabbare sajt.

5 funktioner vi gillar med Google AdWords Editor 11

Gratisverktyget Google AdWords Editor ger dig som dagligen arbetar med AdWords kampanjhantering möjlighet att effektivt genomföra ändringar i bulk. Genom verktyget kan ändringarna först göras i offline-läge och sedan enkelt laddas upp i det aktuella kontot i Google AdWords Interface. […]

7 saker marknadschefen bör känna till om sökmarknadsföring

För att du som marknadschef ska kunna skapa långsiktig tillväxt, försäljning och en konkurrenskraftig marknadsstrategi, bör du känna till de punkter som vi kommer att beröra i det här inlägget. Rollen som marknadschef utgörs vanligen av ett övergripande ansvar för […]

YouTube Remarketing

Annonsera med YouTube Remarketing

Med remarketinglistor i YouTube kan du som annonsör på YouTube nå ut till den målgruppen som nyligen besökt din sajt, YouTube-kanal eller tittat på eller delat dina befintliga YouTube-klipp. Med remarketinglistorna visar du således dina annonser till kvalificerade och redan […]