Jonas Johansson

Jonas Johansson

Jonas har en Kandidatexamen inom medie- & kommunikationsvetenskap från Informations- & PRprogrammet i Sundsvall.

De senaste 3 åren har Jonas arbetat med många digitala projekt hos olika arbetsgivare som Mittmedia, OTW och startups e-handlare. På Pineberry jobbar Jonas med både SEM & Facebookannonsering.

Jonas gillar främst att analysera kunders resultat, speciellt inom E-handel. Jonas har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2016.


Artiklar av: Jonas Johansson

lägga-till-Facebook-företagsplatser-adresser-facebook

Hur du lägger till flera adresser på företagets Facebooksida

Hur du steg för steg lanserar alla dina adresser på Facebook. Vi hjälper dig i denna artikel med att förstå hur hela processen med att registrera flera adresser på företagets Facebooksida ser ut och hur du genomför processen så smidig som möjligt.

facebook canvas ads guides

Lär dig att skapa snygga Facebook Canvas Ads

Fullständig guide där du lär dig skapa Facebook Canvas Ads med bilder, video, text och knappar som ger användaren möjligheten att interagera med dina produkter och tjänster innan de besöker din webbplats. Vi förklarar de positiva och negativa aspekterna av att använda Facebooks Canvas Ads beroende på användningsområde och mål för din annonsering.

E-handlarens digitala kanaler

Vi får ofta frågan om vilka digitala kanaler du bör välja som e-handlare. Här tipsar vi dig om hur du kan gå väga för att hitta de digitala kanaler som passar för just din e-handel.

automatiska regler facebook

Facebooks automatiska regler

Automatisera din annonsering på Facebook och maximera din budget på köpet! Ta tiden att se över verksamhetens nyckeltal och ta hjälp av reglerna som automatiskt stoppar Facebook-kampanjer eller skickar e-postaviseringar när dina kampanjer inte levererar utifrån dina mål.

Guide till Facebook global pages

Facebook Global Pages – Guiden

Är du en större annonsör på Facebook kanske du även är aktiv i flera olika länder? Det bästa sättet att administrera flera länders Facebooksidor är att använda dig av Facebook Global Pages ”Globala sidor”.
Global Pages räknar samman dina följare från de olika Facebooksidorna under ett paraply där du enklare kan administrera länderna som olika marknader. Med Facebook Global pages segmenterar du innehåll och annonsering för dina olika målgrupper baserat på land och språk.

Facebook business manager guide

Facebook Business Manager-Guide

Allt du behöver veta om fördelarna med Facebook Business Manager och hur du kommer igång med ditt konto. Vi guidar dig till att enklare administrera åtkomsten för dina egendomar när du har flera medarbetare som bearbetar din Facebooksida eller ditt annonskonto.

Guide Facebook leads

Vad är Facebook Lead Ads?

Ta hjälp av Facebooks målgrupper för att hitta dina nya leads. Skapa egna formulär med Facebook Lead Ads och samla in e-postadresser med Facebookannonsering. Ett enkelt och konkret sätt att hitta nya intressenter inom din målgrupp.

planera-testa-förbättra-implementera-SEO-strategi

SEO-strategi med Adwords

Lär dig bearbeta rätt typ av sökord för din SEO-strategi med hjälp av dina Adwordskampanjer. Tips på flera av Adwords verktyg som underlättar ditt SEO-arbete.