Jonas Johansson

Jonas har en Kandidatexamen inom medie- & kommunikationsvetenskap från Informations- & PRprogrammet i Sundsvall. De senaste 3 åren har Jonas arbetat med många digitala projekt hos olika arbetsgivare som Mittmedia, OTW och startups e-handlare. På Pineberry jobbade Jonas med både SEM & Facebookannonsering. Jonas gillar främst att analysera kunders resultat, speciellt inom E-handel.

Hur du lägger till flera adresser på företagets Facebooksida

Av Jonas Johansson

Hur du steg för steg lanserar alla dina adresser på Facebook. Vi hjälper dig i denna artikel med att förstå hur hela processen med att registrera flera adresser på företagets Facebooksida ser ut och hur du genomför processen så smidig som möjligt.

1 mars 2018

Kommentarer (2) Facebook-annonsering

Lär dig att skapa snygga Facebook Canvas Ads

Av Jonas Johansson

Fullständig guide där du lär dig skapa Facebook Canvas Ads med bilder, video, text och knappar som ger användaren möjligheten att interagera med dina produkter och tjänster innan de besöker din webbplats. Vi förklarar de positiva och negativa aspekterna av att använda Facebooks Canvas Ads beroende på användningsområde och mål för din annonsering.

9 februari 2018

Kommentarer (0) Internetmarknadsföring

E-handlarens digitala kanaler

Av Jonas Johansson

Vi får ofta frågan om vilka digitala kanaler du bör välja som e-handlare. Här tipsar vi dig om hur du kan gå väga för att hitta de digitala kanaler som passar för just din e-handel.

14 december 2016

Kommentarer (0) Internetmarknadsföring

Facebooks automatiska regler

Av Jonas Johansson

Automatisera din annonsering på Facebook och maximera din budget på köpet! Ta tiden att se över verksamhetens nyckeltal och ta hjälp av reglerna som automatiskt stoppar Facebook-kampanjer eller skickar e-postaviseringar när dina kampanjer inte levererar utifrån dina mål.

18 oktober 2016

Kommentarer (5) Facebook-annonsering

Facebook Global Pages – Guiden

Av Jonas Johansson

Är du en större annonsör på Facebook kanske du även är aktiv i flera olika länder? Det bästa sättet att administrera flera länders Facebooksidor är att använda dig av Facebook Global Pages "Globala sidor". Global Pages räknar samman dina följare från de olika Facebooksidorna under ett paraply där du enklare kan administrera länderna som olika marknader. Med Facebook Global pages segmenterar du innehåll och annonsering för dina olika målgrupper baserat på land och språk.

5 september 2016

Kommentarer (2) Internetmarknadsföring

Facebook Business Manager-Guide

Av Jonas Johansson

Allt du behöver veta om fördelarna med Facebook Business Manager och hur du kommer igång med ditt konto. Vi guidar dig till att enklare administrera åtkomsten för dina egendomar när du har flera medarbetare som bearbetar din Facebooksida eller ditt annonskonto.

4 augusti 2016

Kommentarer (5) Internetmarknadsföring

Vad är Facebook Lead Ads?

Av Jonas Johansson

Ta hjälp av Facebooks målgrupper för att hitta dina nya leads. Skapa egna formulär med Facebook Lead Ads och samla in e-postadresser med Facebookannonsering. Ett enkelt och konkret sätt att hitta nya intressenter inom din målgrupp.

13 juni 2016

Kommentarer (0) Internetmarknadsföring

SEO-strategi med Adwords

Av Jonas Johansson

Lär dig bearbeta rätt typ av sökord för din SEO-strategi med hjälp av dina Adwordskampanjer. Tips på flera av Adwords verktyg som underlättar ditt SEO-arbete.

24 maj 2016

Kommentarer (0) SEO