Jonas Johansson

Jonas Johansson

Jonas har en Kandidatexamen inom medie- & kommunikationsvetenskap från Informations- & PRprogrammet i Sundsvall.

De senaste 3 åren har Jonas arbetat med många digitala projekt hos olika arbetsgivare som Mittmedia, OTW och startups e-handlare. På Pineberry jobbar Jonas med både SEM & Facebookannonsering.

Jonas gillar främst att analysera kunders resultat, speciellt inom E-handel. Jonas har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2016.


Artiklar av: Jonas Johansson

E-handlarens digitala kanaler

Vi får ofta frågan om vilka digitala kanaler du bör välja som e-handlare. Här tipsar vi dig om hur du kan gå väga för att hitta de digitala kanaler som passar för just din e-handel.

automatiska regler facebook

Facebooks automatiska regler

Automatisera din annonsering på Facebook och maximera din budget på köpet! Ta tiden att se över verksamhetens nyckeltal och ta hjälp av reglerna som automatiskt stoppar Facebook-kampanjer eller skickar e-postaviseringar när dina kampanjer inte levererar utifrån dina mål.

Guide till Facebook global pages

Facebook Global Pages – Guiden

Är du en större annonsör på Facebook kanske du även är aktiv i flera olika länder? Det bästa sättet att administrera flera länders Facebooksidor är att använda dig av Facebook Global Pages ”Globala sidor”.
Global Pages räknar samman dina följare från de olika Facebooksidorna under ett paraply där du enklare kan administrera länderna som olika marknader. Med Facebook Global pages segmenterar du innehåll och annonsering för dina olika målgrupper baserat på land och språk.

Facebook business manager guide

Facebook Business Manager-Guide

Allt du behöver veta om fördelarna med Facebook Business Manager och hur du kommer igång med ditt konto. Vi guidar dig till att enklare administrera åtkomsten för dina egendomar när du har flera medarbetare som bearbetar din Facebooksida eller ditt annonskonto.

Guide Facebook leads

Vad är Facebook Lead Ads?

Ta hjälp av Facebooks målgrupper för att hitta dina nya leads. Skapa egna formulär med Facebook Lead Ads och samla in e-postadresser med Facebookannonsering. Ett enkelt och konkret sätt att hitta nya intressenter inom din målgrupp.

planera-testa-förbättra-implementera-SEO-strategi

SEO-strategi med Adwords

Lär dig bearbeta rätt typ av sökord för din SEO-strategi med hjälp av dina Adwordskampanjer. Tips på flera av Adwords verktyg som underlättar ditt SEO-arbete.