Maria Hultberg

Maria Hultberg

Maria är utbildad inom medie- och kommunikationsvetenskap samt inom onlinemarknadsföring och här på Pineberry arbetar hon som sökmotorkonsult. När hon inte jobbar åker hon gärna skidor i Norge eller tar sig hem till västkusten för lite härlig segling.


Artiklar av: Maria Hultberg

customer match

Customer Match – Rikta dina AdWords-annonser via e-maillistor

Customer Match är Googles nya produkt. Du kan nu med denna funktion ladda upp e-maillistor i Google AdWords och rikta dessa listor i Google, Gmail samt YouTube. Läs mer här!

Instagram Ads – Börja annonsera på Instagram

Lanseringen för Instagram-annonsering har nu äntligen kommit till Sverige och gör det möjligt för svenska företag, stora som små, att nå ut till de 2,5 miljoner svenska Instagram-användarna. Så hur gör man annonseringen lönsam på Instagram och hur når man […]

Negativa sökord AdWords

Negativa sökord i AdWords ökar din lönsamhet

Att skaffa en genomarbetad negativ sökordsstrategi är nödvändigt om man vill åstadkomma en lönsam AdWords-annonsering. I inlägget kan du läsa om hur och varför du bör lägga till de viktiga negativa sökorden för att driva mer relevant trafik.

Optimera för bildsöket

Praktiska tips på hur man bäst optimerar för bildsöket

En stor del av dagens sökmotoranvändare använder sig av bildsöket och för ett flertal branscher är just bilder en bidragande faktor till konvertering. Att optimera sina bilder rätt ökar därmed chansen att driva relevant trafik till sin sajt som leder till en ökad försäljning.