Michael Berman

Michael Berman jobbade med SEM på Pineberry. Han har internationell erfarenhet inom SEM och SEO och har en M.Sc. i Media Management från KTH och Handelshögskolan i Stockholm. Utöver att jobba med sökmotormarknadsföring gillar Michael även gitarrer och palmer.

SEM-året 2017

Av Michael Berman

Digital marknadsföring och sökmotormarknadsföring i synnerhet utvecklas ständigt för varje år. Vi summerar det spännande SEM-året 2017 och går igenom de största nyheterna och händelserna. Läs mer!

31 december 2017

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Google AdWords kan nu dubblera din dagsbudget

Av Michael Berman

Google AdWords ändrar hur mycket du kan spendera per dag och kan nu spendera upp till dubbelt så mycket som din dagsbudget men inte överskrida din månadsbudget. Det här kan få stora konsekvenser för din annonsering om du exempelvis har många korta kampanjer. Läs mer!

2 november 2017

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Hitta dina sökordsluckor med Search Console och Google AdWords

Av Michael Berman

Du kan länka ihop Google AdWords med Google Search Console för att få ut mycket intressant sökordsdata om hur dina organiska och betalda visningar presterar och täcka upp sökordsluckor. Läs mer om hur du får ut det mesta av Search Console och AdWords!

13 september 2017

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Ad customizers – IF-funktioner i AdWords

Av Michael Berman

Nå användare som lämnat varukorgen med ett skräddarsytt budskap och visa unika annonser för olika enheter. Läs mer om Google AdWords IF-funktioner för textannonser så du kan anpassa budskapet för olika målgrupper!

30 maj 2017

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Nya krav på GTIN för Google Shopping

Av Michael Berman

Har du uppdaterat din produktfeed med GTIN-nummer för alla dina produkter? Läs om vad du behöver känna till om GTIN-uppdateringen som påverkar Google Shopping idag!

13 februari 2017

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

SEM-året 2016

Av Michael Berman

Vi summerar SEM-året 2016 och tar upp de viktigaste händelserna med fokus på Google AdWords. Det har som vanligt varit ett händelserikt år med många nya funktioner och förändringar. Läs mer!

23 december 2016

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Apple har lanserat sökannonser i App Store

Av Michael Berman

Apple har precis som Google lanserat sökannonser i deras App Store och annonsplattformen kallas för Search Ads. Efter att ha betatestat sedan i juni är Search Ads lanserat, men för närvarande endast i USA. För apputvecklare och företag med appar innebär det här stora möjligheter att driva försäljning och fler appinstallationer. Läs mer!

10 oktober 2016

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Budjustering för enheter i Adwords är lanserat

Av Michael Berman

Nu kan du justera bud för alla enheter i Google Adwords för första gången sedan 2013 vilket innebär stora möjligheter för många annonsörer. Läs mer om vad förändringen innebär!

26 augusti 2016

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar

Utökade textannonser (ETA) i Adwords är här

Av Michael Berman

Vi går i denna artikel igenom en av de största förändringarna i Adwords 15-åriga historia. Utökade textannonser (Expanded Text Ads) har nu lanserats globalt och det innebär upp till 47 % mer tecken för annonsörer att använda. Läs mer!

2 augusti 2016

Kommentarer (3) Google Ads - sponsrade länkar

Skapa Dynamiska Sökannonser av ditt innehåll

Av Michael Berman

I den här artikeln går vi igenom vad dynamiska sökannonser är och tipsar om inriktningarna som finns att tillgå för den underskattade men kraftfulla kampanjtypen DSA i Google Adwords.

13 juli 2016

Kommentarer (0) Google Ads - sponsrade länkar