Michael Berman
Michael Berman är Sökmotorkonsult och Head of Paid Search på Pineberry. Michael har internationell erfarenhet inom SEM och SEO och har en M.Sc. i Media Management från KTH och Handelshögskolan i Stockholm.
Utöver att jobba med sökmotormarknadsföring gillar Michael även gitarrer och palmer. Michael har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2012
Artiklar av: Michael Berman

SEM-året 2017
Digital marknadsföring och sökmotormarknadsföring i synnerhet utvecklas ständigt för varje år. Vi summerar det spännande SEM-året 2017 och går igenom de största nyheterna och händelserna. Läs mer!

Google AdWords kan nu dubblera din dagsbudget
Google AdWords ändrar hur mycket du kan spendera per dag och kan nu spendera upp till dubbelt så mycket som din dagsbudget men inte överskrida din månadsbudget. Det här kan få stora konsekvenser för din annonsering om du exempelvis har många korta kampanjer. Läs mer!

Hitta dina sökordsluckor med Search Console och Google AdWords
Du kan länka ihop Google AdWords med Google Search Console för att få ut mycket intressant sökordsdata om hur dina organiska och betalda visningar presterar och täcka upp sökordsluckor. Läs mer om hur du får ut det mesta av Search Console och AdWords!

Ad customizers – IF-funktioner i AdWords
Nå användare som lämnat varukorgen med ett skräddarsytt budskap och visa unika annonser för olika enheter. Läs mer om Google AdWords IF-funktioner för textannonser så du kan anpassa budskapet för olika målgrupper!

Nya krav på GTIN för Google Shopping
Har du uppdaterat din produktfeed med GTIN-nummer för alla dina produkter? Läs om vad du behöver känna till om GTIN-uppdateringen som påverkar Google Shopping idag!

SEM-året 2016
Vi summerar SEM-året 2016 och tar upp de viktigaste händelserna med fokus på Google AdWords. Det har som vanligt varit ett händelserikt år med många nya funktioner och förändringar. Läs mer!

Apple har lanserat sökannonser i App Store
Apple har precis som Google lanserat sökannonser i deras App Store och annonsplattformen kallas för Search Ads. Efter att ha betatestat sedan i juni är Search Ads lanserat, men för närvarande endast i USA. För apputvecklare och företag med appar innebär det här stora möjligheter att driva försäljning och fler appinstallationer. Läs mer!

Budjustering för enheter i Adwords är lanserat
Nu kan du justera bud för alla enheter i Google Adwords för första gången sedan 2013 vilket innebär stora möjligheter för många annonsörer. Läs mer om vad förändringen innebär!

Utökade textannonser (ETA) i Adwords är här
Vi går i denna artikel igenom en av de största förändringarna i Adwords 15-åriga historia. Utökade textannonser (Expanded Text Ads) har nu lanserats globalt och det innebär upp till 47 % mer tecken för annonsörer att använda. Läs mer!

Skapa Dynamiska Sökannonser av ditt innehåll
I den här artikeln går vi igenom vad dynamiska sökannonser är och tipsar om inriktningarna som finns att tillgå för den underskattade men kraftfulla kampanjtypen DSA i Google Adwords.