Michael Wahlgren
Michael Wahlgren är grundare av Pineberry.
Michael är utbildad civilekonom och har jobbat med Internet i stora delar av sitt yrkesverksamma liv. De senaste 10 åren har Michael jobbat med sök och han har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2009.
Michael har skrivit två uppskattade böcker. SEO-boken Guldläge på nätet tillsammans med Magnus Bråth och AdWordsboken Bygg en pengamaskin med Michael Berman.
Följ Michael Wahlgren
Sökvolymsquiz på torsdag
Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!
Gratis e-handel med nya Facebook Shops
Facebook lanserade en stor nyhet i går. Med Facebook Shops kommer e-handlare kostnadsfritt kunna lägga upp och sälja sin produkter via Facebook. Ännu en av internetgiganterna som ger sig in i kampen med Amazon.
#61 Intern konkurrens
Så var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. Det sextioförsta i ordningen. Denna gång pratar Sara, Micke och Nicklas om rankingfaktorer, intern konkurrens och Facebook Campaign Budget Optimization. Du lyssnar väl?
Vi gasade marknadsföringen – fick 32 % fler leads
I kristider som dessa är det vanligt att bromsa sin marknadsföring. På Pineberry valde vi att göra tvärtom och i denna artikel berättar vi varför och hur det gått hittills.
Våra 10 artiklar med mest organisk trafik
I dag bjuder vi på en topplista över de artiklar på bloggen som genom åren generat mest organisk trafik. Vilken artikel tror du kommer etta? En ledtråd är att det har med bilder att göra.
#60 Favorit i repris
Denna gång kör vi en favorit i repris i Sökpodden. Vi återupplivar tre ämnen som vi körde under vårt första år 2015. Såklart har vi valt tre ämnen där det hänt en hel del under de senaste fem åren. Du lyssnar väl?
Sökmotorer begränsar googlingarna
Klarar du dig på 30 googlingar om dagen? Om inte, och du inte är forskare, journalist eller lärare då är det hög tid att börja vänja dig vid denna nya begränsning från sökmotorerna.
#59 Gasa eller bromsa?
Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.
#58 SEO-partiet
I detta februariavsnitt av Sökpodden pratar vi om landningssidor, sätter prio på olika SEO-insatser och så ger vi oss på att bena ut skillnaderna i konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Du lyssnar väl?
Vad är ett lead värt?
Vad är du beredd att betala för ett lead? I denna artikel går vi igenom hur du sätter ett värde på dina leads samt varför det är viktigt att räkna ihop alla dina olika leadskällor.