Michael Wahlgren

Michael Wahlgren

Michael Wahlgren är grundare av Pineberry.

Michael är utbildad civilekonom och har jobbat med Internet i stora delar av sitt yrkesverksamma liv. De senaste 10 åren har Michael jobbat med sök och han har skrivit på Sökmotorkonsult.se sedan 2009.

Michael har skrivit två uppskattade böcker. SEO-boken Guldläge på nätet tillsammans med Magnus Bråth och AdWordsboken Bygg en pengamaskin med Michael Berman.


Björn Bydén, Michael Wahlgren och Ricci Chan-Udom i avsnitt 80 av Sökpodden

#80 Motvind

Vårt 240:e ämne i Sökpodden är Facebook Conversion API. Dessförinnan i avsnitt 80 pratar vi om URL-strukturer och den motvind som Facebook upplevt på slutet. Du lyssnar väl?

användarsignaler som rankingfaktor

Användarsignaler som rankingfaktor på Google

En riktig vattendelare i branschen är om användarsignaler är en rankingfaktor. I denna artikel reder vi ut begreppen och var vi står i frågan.

ROAS - return on ad spend

POAS – Profit on Ad Spend

Funderar du på börja optimera din annonsering utefter POAS? Det krävs en hel för att lyckas med ett POAS-tänk men samtidigt finns det mycket att vinna.

annonsera på pinterest

Annonsera på Pinterest

Pinterest är en av flera sociala kanaler som utmanar Facebook om annonsörers marknadsbudget och det finns flera goda skäl att överväga att annonsera på Pinterest.

annonsering i sociala ka

Amazon Ads större än YouTube

För första gången avslöjar Amazon hur stor deras annonsverksamhet är. Svaret är den är större än vad Google drar in på YouTube.

Google Facebook

Rally för Google och frossa för Facebook

Veckans kvartalsrapporter från Google och Facebook har bjudit på flera spännande insikter för oss marknadsförare.

hemsida

Hemsida, webbsajt och URL

Googlar du ordet ”hemsida” får du över 1,7 miljarder träffar. Det är utan tvekan ett begrepp som används flitigt. Samtidigt kan det vara ett förvirrande ord. Vi reder ut begreppen!

Portföljbudstrategier Google Ads

Använd portföljbudstrategier på Google Ads

Har du kampanjer med få konverteringar på Google Ads? Då kan det vara värt att fundera över att börja använda portföljbudstrategier och dra fördel av att aggregera data mellan kampanjer.

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

#79 Rätt budget

Årets första avsnitt av Sökpodden handlar om att sätta rätt marknadsföringsbudget, det snackas om ny mål i Google Ads och så avslutas avsnittet med en diskussion om vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Du lyssnar väl?

FloC blir Topics

Google dumpar FloC

Google gör sig av med FloC efter mycket kritik. Det nya system kommer istället heta Topics och vara helt fokuserat kring ämnen.